Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[DOS] Bestanden vergelijken en kopieëren

Pagina: 1
Acties:

• Scheffer
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-12-2021
Ey,

Ik wil een klein .bat bestandje maken met daarin dos code die 2 mappen met elkaar vergelijkt en als bestanden uit map 2 afwijken van bestanden uit map 1 dat de bestanden uit 1 naar 2 gekopieerd worden. Dus alleen de bestanden die zijn aangepast of zijn toegevoegd in map 1 nadat de laatste kopie naar map 2 heeft plaatsgevonden.

Ik heb rondgezocht en met COMP kun je bestanden vergelijken en met XCOPY kun je bestanden en mappen kopieeren, alleen lukt het mij niet om deze gecombineerd te krijgen.

Iemand die mij hiermee kan helpen?

Alvast bedankt.

Waar de grenzen liggen van de mogelijkheden? Op het punt waar je fantasie ophoudt!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:41

Arno

PF5A

Kijk eens naar robocopy van Microsoft, werkt best leuk :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gaat het over dos, of over een commandline in windows? Hoe dan ook, NOS > WOS

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

xcopy /d: optie:
/D:m-d-y Copies files changed on or after the specified date. If no date is given, copies only those files whose source time is newer than the destination time.
Dus files die nieuwer zijn dan de vorige run.

Je komt uiteraard in problemen als files in beide zijn geweizingd, maar dat los je niet meer met een simpel batch scripje.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Scheffer
@Arno: Ja dat ken ik, ook al weleens mee gewerkt, maar dat is eigenlijk net iets te lomp voor waar ik het voor wil gebruiken. Gebruikers hier moeten een programma opstarten en als ze dit doen moet een .bat bestandje vlug controleren of de bestanden die lokaal staan nog kloppen en zoniet dan moeten de veranderde bestanden gekopieerd worden.

@ Commandline in Windows (XP)

Waar de grenzen liggen van de mogelijkheden? Op het punt waar je fantasie ophoudt!

• Scheffer
leuk_he schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:14:
xcopy /d: optie:

[...]

Dus files die nieuwer zijn dan de vorige run.

Je komt uiteraard in problemen als files in beide zijn geweizingd, maar dat los je niet meer met een simpel batch scripje.
Bedankt voor je antwoord! Ik had ff niet goed uit me doppen gekeken en was in de veronderstelling dat er altijd een datum meegegeven moest worden.

Het komt niet voor dat bestanden die lokaal staan veranderd worden, deze worden alleen door een programma gebruikt ter info en er wordt nooit naar weggeschreven.

Vriendelijk bedankt!! Ik ga er meteen mee aan de slag

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 04:08
Replace (zit gewoon in je XP)

• Scheffer
Het werkt!

Iedereen bedankt voor het meedenken!!!!!!

Pagina: 1