Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Netwerkveiligheid onderzoeken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Voor mijn opleiding moet ik het 3e jaar een zogenaamde verdiepingsstage doen. De mogelijke opdrachten varieren, maar mijn voorkeur ligt vooral bij security omdat ik me er altijd al in heb willen verdiepen, denk aan het onderzoeken van de veiligheid in een bedrijfsnetwerk. Echter ben ik niet zo bekend met het onderwerp, daarom wil ik me de komende 6 maanden voor stage aanvang in verdiepen.

Ik heb al wat over gelezen, vooral intrusion detection en software waarmee je het kan doen.
Maar ik ben meer opzoek naar een soort standaard of een setje good-practices om een soortgelijke opdracht uit te voeren. Dus van de huidige situatie in kaart brengen, beoordelen tot en met advies en voorstel voor verbetering.

Ik hoop dat iemand me hier wat tips over kan geven, vooral over de onderstaande punten, wellicht iemand die hiermee in de praktijk mee te maken heeft of iemand die een soortgelijke opdracht heeft uitgevoerd:
- Aan te raden boeken/tutorials/andere publicaties over het onderwerp
- algemene aanpak voor soortgelijke opdrachten
- punten om het bedrijfsnetwerk op veiligheid te testen/beoordelen

Andere tips?!

Alvast bedankt
Met vriendelijke groet,
Capitalpunisher

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kijk eens in Beveiliging & Virussen, daar zijn een aantal Securtiy Topics.
Tevens kan je bijvoorbeeld nieuws vinden op www.security.nl niet erg goede site maar wel wat nieuws.
Voor testen kan je dingen zoals metasploit / nessus / backtrack gebruiken.
Er is veel te vinden

[ Voor 3% gewijzigd door LuckY op 06-02-2009 12:03 ]

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Zoek maar eens op penetration testing / vulnerability assesment. Dan moet je wel een eindje komen ;)
In BV is een boeken topic en certificeringstopic, beiden kunnen nuttig zijn. Ook is er een open standaard voor pentesting: OSTMM Wikipedia: The Open Source Security Testing Methodology Manual

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > BV

Tijd voor een nieuwe sig..