Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Ik vind #1 wel een mooi plaatje maar de rest echt een stukje minder. Kleuren pakken daar mooi uit en de hoeveelheid 'vaagheid' van de mist vind ik precies goed.
Bij de rest vind ik de zwarten wat te diep en soms het contrast wat hoog waardoor ik details mis of bijna niet zie (zoals de persoon op #6). Iets meer schaduw detail had van mij wel gemogen.
Ook mis ik soms wat op de voorgrond voor extra diepte. #4 en #5 lijken erg veel op elkaar.
Bij de rest vind ik de zwarten wat te diep en soms het contrast wat hoog waardoor ik details mis of bijna niet zie (zoals de persoon op #6). Iets meer schaduw detail had van mij wel gemogen.
Ook mis ik soms wat op de voorgrond voor extra diepte. #4 en #5 lijken erg veel op elkaar.
En de horizon lijkt bij de meesten net niet helemaal recht.
Verder hier en daar te zwarte vlakken inderdaad. 2/6/7 (4) hebben wel potentie als je misschien nog wat meer met photoshop bewerkt.
Verder hier en daar te zwarte vlakken inderdaad. 2/6/7 (4) hebben wel potentie als je misschien nog wat meer met photoshop bewerkt.
Je foto's lijken op de eerste na allemaal scheef. -0.8 of -1 in de cropangle tool van Lightroom should do the trick 
Inderdaad soms iets te donker zoals hierboven gezegd werd. De eerste foto is echt heel mooi maar net IETS te centraal. Je laatste foto iets meer fill light. Verder vind ik je foto's wel erg sfeervol.
Inderdaad soms iets te donker zoals hierboven gezegd werd. De eerste foto is echt heel mooi maar net IETS te centraal. Je laatste foto iets meer fill light. Verder vind ik je foto's wel erg sfeervol.
[ Voor 18% gewijzigd door Deathchant op 06-02-2009 12:22 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik sluit me aan bij de commentaren hierboven met als extra opmerking dat ik het jammer vind dat alle foto's half lucht half grond zijn. Ik ben toch meer van de 3 vlakken verdeling
Dat zwart ligt misschien ook aan het soort monitor, ik zie zie met een IPS-monitor geen 'zwarte vlekken' (alleen de laatste), hoogstens donkere delen.
#6 vind ik erg mooi gedaan.
De rest overigens ook. #5 is schilderachtig mooi (letterlijk).
Misschien nog een stukje onderkant van de laatste afknippen, zodat de man op 1/3e komt te staan.
#6 vind ik erg mooi gedaan.
Misschien nog een stukje onderkant van de laatste afknippen, zodat de man op 1/3e komt te staan.
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
6 vind ik een erg mooi plaatje, de rest is als ik eerlijk ben niet zo bijzonder. Sowieso vind ik het storend dat de foto's niet juist geresized zijn; Is het minste wat je met een showcase kan doen imho. Ik zou de foto's in ieder geval nog even goed nabewerken om de kleuren wat spannender te maken en ze recht te zetten. Hoe dan ook, showcase waardig vind ik het niet sorry.
Prachtige foto's hoor Marc! Zit erg veel sfeer in en dat vind ik persoonlijk belangrijk. Foto's 3,4,5 vind ik iets minder. Daar mis je net een interessant onderwerp, zoals je dat zo mooi hebt bij de foto's 2 (vogel), 6 (die man practig in beeld!!) en 7 die persoon er nog op en die vogels rechtsboven! Je hebt bij die foto's netjes gewacht op het juiste moment!
Foto's staan inderdaad een beetje scheef, maar ik vind dat niet zo heel storend het hoeft niet allemaal perfect te zijn.
Foto's staan inderdaad een beetje scheef, maar ik vind dat niet zo heel storend het hoeft niet allemaal perfect te zijn.
Bijna alle foto's zijn wel erg centraal genomen met de horizon teveel in het midden. Verder vind ik de foto's te donker, de horizons staan scheef (wat ik wel storend vind als de horizon echt prominent in beeld staat). Ik vind het daarom ook niet echt een goede serie.
Foto 1 heeft wel potentie maar zou mooier zijn geweest als je deze meer uit midden had genomen en meer gebruik had gemaakt had van die bomen die het onderwerp van de foto zijn. Deze staan mooi achter elkaar en daardoor zou je deze kunnen gebruiken om de kijker nog wat meer de plaat in te leiden.
Foto 1 heeft wel potentie maar zou mooier zijn geweest als je deze meer uit midden had genomen en meer gebruik had gemaakt had van die bomen die het onderwerp van de foto zijn. Deze staan mooi achter elkaar en daardoor zou je deze kunnen gebruiken om de kijker nog wat meer de plaat in te leiden.
Pagina: 1