Toon posts:

server 2003 R2 met 2 netwerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben redelijk nieuw in het gebruiken van servers, maar heb sinds kort server 2003 ingesteld, met een domain.

De server staat op een verdieping waar meerdere computers zitten aangesloten middels een kabel router. Deze computers kunnen hiermee inloggen op het domain van de server. IP-router 192.168.2.1

In de server zit ook een draadloze ontvanger om het internet via een router van een andere verdieping te ontvangen. IP-router = 192.168.0.1

Nu is het zo dat de server internet kan ontvangen via draadloos, als de kabel router niet aangesloten is. Als de kabel router wel aangesloten is, dan probeert hij dus internet te vinden via deze router, en geeft dus aan dat de pagian niet kan worden weergegeven.

Wat ik nu graag wil is dat de server te benaderen is via de kabel, en de server het internet van draadloos met de bekabelde computers deelt.

Ik neem aan dat een ervaren systeembeheerder dit zo ingesteld heeft, gezien veel bedrijven met meerdere netwerken werken. En ik hoop dan ook dat iemand me op de goede richting kan helpen.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Server moet via RRAS een NAT translatie over de WiFi maken.
Als je dan op de bedrade kaart de default gateway weghaalt, wordt al het internet verkeer van de server over het WiFi verzonden.
Als je het niet begrijpt heb je in ieder geval termen voor leesvoer.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reatie.

Zoals het er nu naar uitziet heb ik het voor elkaar.
Ik heb in dat menu nu bij metric waarden ingesteld.
Wireless staat nu op metric 1
en wlan of metric 2

en nu kan ik op mijn in het domain gegelogde laptop via kabel, internetten, dat op de server binnenkomt via draadloos.

Super dus.

Nu nog even kijken hoe ik via wifi ook op de server kan inloggen, maar dat is een ander verhaal.