Ik heb het idee dat mijn E6850 veel en veel te heet word in idle. Gisteren zat ik even op speedfan te kijken en was mijn temp 45-47 in idle. Ook in mijn Bios gaf hij dezelfde temp aan. Ineens schoot de temp zelf ff naar 75 graden (uiteraard allemaal Celcius) en na het uitzetten van de computer kwam hij weer terug op ca. 45. Met de fan op 3000 rpm was hij nét op 42 graden te krijgen. Core1 en Core2 waren volgens speedfan toen nog 44 en 45 graden.
Ik heb extra een Arctic Freezer Pro gekocht om mijn systeem stiller te maken alleen de fan draait nu zo snel dat deze toch nog teveel herrie maakt.
Mijn airflow is volgens mij prima in orde. Ik heb een casefan voorop die inblaast en eentje achterop die uitblaast. Mijn RX3870OC is in idle maar rond de 37 graden dus da pleit in ieder geval voor de goede airflow.
Ik heb ook een speciale Xion Case gekocht voor o.a. de airflow.
Waar kan dit aan liggen? Zou de koelpasta niet goed aangebracht zijn door mijn leverancier of zou de arctic freezer niet goed vast zitten? Ik durf haast niet aan de Arctic Freezer te komen want om dat ding vast te maken aan het mobo vind ik erg lastig met mijn dikke vingers. Dat klik systeem vind ik ook echt VERRE van ideaal.
Stel dat ik toch met koelpasta aan de gang moet welke zou ik dan moeten nemen? De Arctic MX2, Arctic Silver of Ceramic?
Ow ja mijn specs zijn:
Asus P5N-EM HDMI (rev0401)
Intel E6850 @ stock
Arctic Freezer Pro
Be Quiet Straight Power 650W
3 x 1gb Kingston KVR667D2 (@ singel channel kwam ik gisteren toevallig achter
)
MSI RX3870 OC 512mb DDR4
SB Audigy 4
WD160GB S-ATA
Maxtor Diamond Plus 10 200GB S-ATA
Thanks.
Ik heb extra een Arctic Freezer Pro gekocht om mijn systeem stiller te maken alleen de fan draait nu zo snel dat deze toch nog teveel herrie maakt.
Mijn airflow is volgens mij prima in orde. Ik heb een casefan voorop die inblaast en eentje achterop die uitblaast. Mijn RX3870OC is in idle maar rond de 37 graden dus da pleit in ieder geval voor de goede airflow.
Ik heb ook een speciale Xion Case gekocht voor o.a. de airflow.
Waar kan dit aan liggen? Zou de koelpasta niet goed aangebracht zijn door mijn leverancier of zou de arctic freezer niet goed vast zitten? Ik durf haast niet aan de Arctic Freezer te komen want om dat ding vast te maken aan het mobo vind ik erg lastig met mijn dikke vingers. Dat klik systeem vind ik ook echt VERRE van ideaal.
Stel dat ik toch met koelpasta aan de gang moet welke zou ik dan moeten nemen? De Arctic MX2, Arctic Silver of Ceramic?
Ow ja mijn specs zijn:
Asus P5N-EM HDMI (rev0401)
Intel E6850 @ stock
Arctic Freezer Pro
Be Quiet Straight Power 650W
3 x 1gb Kingston KVR667D2 (@ singel channel kwam ik gisteren toevallig achter
MSI RX3870 OC 512mb DDR4
SB Audigy 4
WD160GB S-ATA
Maxtor Diamond Plus 10 200GB S-ATA
Thanks.