veranderen van uitgaande mail adres in exchange 2007

Pagina: 1
Acties:

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:56
Op mijn werk gebruiken we allemaal outlook voor mail met exchange 2007, en hebben we toegaan tot meerdere mailboxen. Alleen nu is het probleem als iemand van de afdeling de des betreffende mailbox wil gebruiken dat mensen dan send from *@*.com at behalf of Huppelepup te zien krijgen, of als het een nieuwe mail is dat die dan van uit je prive mail komt. Nou zou ik dit graag willen laten veranderen dat de afdelingsmail het default mail adres word en dat je als je iets privé wilt versturen dat je het from veld in je mail moet invullen.

Ik heb geen idee of dit een simpele actie is of dat je dan iemands profiel helemaal moet aanpassen, ben zelf trouwens geen systeembeheerder wou het gewoon weten want hier moeten alles maar dan ook alles met een ticket gelogd worden en dan krijg je meestal een Indiër die niet weet wat die doet of je krijgt een gast die systeem beheerder is een eigenlijk alleen maar loopt te gamen en printer cartrigdes kan vervangen. Als dit redelijk simpel te fixen is wou ik dit graag even aankaarten hier bij het management over de kennis en service die de IT levert. Had die ook als ticket aan gemaakt voor ons IT helpdesk team maar nadat de ticket het halve helpdesk team is afgegaan werd er simpel gezegd dit is ike niet begrijp dit is te moeilijk voor ons :( :(

https://bettyskitchen.nl

Verwijderd

Default mailadres veranderen en send on behalf rechten geven.
Staat overigens vast wel gewoon in een kb artikeltje

• aegis
ja dat hebben we nu ook nu staat je eigen mail als default en de afdelingsmail kan je als je wilt invullen in het fromfield. alleen ik had dit graag omgedraaid want het is belangrijk als je als afdeling werkt dat je dan ook uit 1 mail adres werkt zeg maar. nu word alles gedaan van uit de eigen mail.
zelf dacht ik dat die niet zo moeilijk zou moeten zijn want in outlook zelf kan ook aangeven welk profiel default is, dus dacht dat die misschien iets soort gelijk zou moeten zijn in exchange profiel.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je wilt dat iedereen uit de 'groeps' mailbox werkt dan zou ik er voor zorgen dat iedereen die groepsmailbox als default mailbox heeft geconfigureerd in Outlook. Vervolgens kan je dan als additionele mailbox hun eigen mailbox toevoegen? :)

• aegis
ja dat dacht ik eerst ook maar als je bij acount settings kijkt staat daar alleen name: Microsoft exchange type: Exchange, en als er dan op klikt staat er onder Mailbox - .... ....\Inbox.
die andere mailboxen staan trouwens change\more settings ...\ onder het tabje advance. mailboxes. open these aditional mailboxes.

• elevator
  • Niet online

elevator

Ja, en als je dat dus omdraait (dus je eerste mailbox wordt de groepsmailbox en de additional mailbox wordt de prive mailbox) dan ben je er :)

• aegis
okay is er een eenvoudige manier omdat in te stellen? of kost dat heel veel tijd energie om te veranderen?
Neem aan dat de mensen bij IT support dit wel moeten weten toch?

• RolandZ
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-05-2019
Het mailen als een algemeen adres (met send as of als de algemene mailbox zelf) is bij veel bedrijven niet toegestaan omdat je dan niet meer kan zien wie iets verstuurd heeft. Hoe groter het bedrijf, hoe groter de kans bv. op een ontevreden medewerker die mogelijke vuile was zo naar buiten verstuurd oid. En als 15 man inloggen onder hetzelfde account kan je nooit bewijzen wie het gedaan heeft.
Dus best mogelijk dat jouw constructie, hoewel mogelijk best functioneel, tegenstrijdig is aan het beleid van je werkgever. Bij mijn huidige klus is het in elk geval expliciet verboden vanwege eerdere, slechte, ervaringen.

Fabricati Diem, PVNC

• aegis
voordeel dat wij alleen mail gebruiken voor interne communicatie, wij zijn eigenlijk niet eens bevoegd om naar klanten te mailen omdat dat ook niet de functie van onze afdeling is, daar hoort wel weer bij dat wij vrijwel met iedereen in contact staan binnen ons bedrijf. dus is het ook van groot belang dat wij uit 1 mond praten.

maar dat terzijde ik wou gewoon weten of het makkelijk in te stellen is. zo ja dan ga ik een paar IT gasten slaan.

• elevator
  • Niet online

elevator

Het is technisch wel mogelijk maar ook een hele rare vraag en je komt op een onlogisch verhaal uit, naast wat RolandZ al zegt, ga je mensen hun 'default' mailbox namelijk wijzigen van hun eigen (wat je mag verwachten van een mail systeem als je een eigen mailbox hebt) naar een generieke mailbox waar je dan je eigen mailbox naast hebt staan.

Dat je ICT afdeling iets dergelijks niet wilt supporteren kan ik me goed voorstellen al zou ik wel de argumenten van je ICT afdeling vragen :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

halo schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:57:
voordeel dat wij alleen mail gebruiken voor interne communicatie, wij zijn eigenlijk niet eens bevoegd om naar klanten te mailen omdat dat ook niet de functie van onze afdeling is, daar hoort wel weer bij dat wij vrijwel met iedereen in contact staan binnen ons bedrijf. dus is het ook van groot belang dat wij uit 1 mond praten.

maar dat terzijde ik wou gewoon weten of het makkelijk in te stellen is. zo ja dan ga ik een paar IT gasten slaan.
Slim geregeld, met Google-caching en je profiel...

Anyhow, ik wilde eerder al reageren maar door drukte op werk kwam het er niet van. Ik vind dat elevator een paar zeer valide punten aanstipt waarom een IT-afdeling (ongeacht het excuus van dat het niet snappen) niet toestaat dat jouw vraagstelling wordt doorgevoerd.

Sterker nog; als mijn klanten zoiets zouden aanvragen, dan mogen ze ervoor tekenen en valt enige verantwoordelijkheid buiten SLA.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1