Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VISTA] Nu al zeker 3 weken een bluescreen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu sinds een week of 3-4 geleden om de haverklap een bluescreen. Het lijkt erop dat hij het doet bij intensief gebruik (photoshop en ptgui stitcher). Ik heb het geheugen gecheckt en dat schijnt het niet te zijn, want ik heb pas 2 gb erbij gekocht en als ik die ipv mijn oudere modules (2x 1 gb) erin stop krijg ik het ook. Toen werd mij erop gewezen dat het een videodriver conflict kon zijn, na opnieuw installeren van de nieuwste videodriver was het even weg, maar krijg het nu steeds weer :'(

Hieronder de melding die ik krijg als de pc opnieuw opgestart is:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: d1
BCP1: 00000004
BCP2: 00000002
BCP3: 00000000
BCP4: 9049D36B
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini020609-02.dmp
C:\Users\Martijn\AppData\Local\Temp\WER-35828-0.sysdata.xml
C:\Users\Martijn\AppData\Local\Temp\WERD522.tmp.version.txt

Lees onze privacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...linkid=50163&clcid=0x0413

Iemand enig idee wat het kan zijn en wat ik eraan kan doen. Ik heb de pc nu zo'n half jaar dus als het een hardware probleem is kan ik ermee terug (garantie), maar dan moet ik wel eerst weten of dat het is.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het zou helpen als je die BSOD kan lezen en dan hier neer zetten wat er precies staat. Als het om een driver gaat, dan staat dat bestand er ook als fout.
Dat je zeker weet dat het geheugen in orde is door de modules te veranderen zegt niets. Doe eens een memcheck. Het hoeft namelijk niet de module te zijn, het kan ook de controller zijn, of de CPU die dan problemen geeft (beide kunnen geheugenfouten veroorzaken tenslotte).
Zie ook de Windows XP en 2000 BSOD guide, die is er tenslotte niet voor niets.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt. Ik zal ff de auto opstart functie uitzetten, zodat ik dat blauwe scherm kan lezen.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
en/of debug je minidump(s) eens.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 19:32
Altijd al willen weten hoe je je minidump debugt?

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Maxxi schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 13:30:
Altijd al willen weten hoe je je minidump debugt?
Misschien naar www.google.nl en daar 'debug minidump' intypen?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Hyp Hyper schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:12:
[...]

Misschien naar www.google.nl en daar 'debug minidump' intypen?
Of gewoon in de Windows Crash/Memory dumps FAQ

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Imho beetje snelle conclusies gemaakt als ik het zo lees. Nieuwe drivers, blijven 99% van de gevallen altijd 'oud zut' over van vorige drivers, of je hebt flink huisgehouden met drivercleaner etc. Verder je geheugen, heb je ook memtest gedaan, of enkel reepjes gewisseld en daaruit geconcludeerd dat het ook je geheugen niet was? (Of je bankje zelf is mischien kapot?).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het niet voor elkaar om zo'n minidump te lezen. Hij geeft aan dat ik geen eigenaar ben van het bestand??? Ik ben als enig gebruiker op deze pc en ook als administrator ingesteld?

Is er iemand die mijn dumpjes kan lezen?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:53:
Ik krijg het niet voor elkaar om zo'n minidump te lezen. Hij geeft aan dat ik geen eigenaar ben van het bestand??? Ik ben als enig gebruiker op deze pc en ook als administrator ingesteld?

Is er iemand die mijn dumpjes kan lezen?
Eigenschappen van het bestand pakken, tabblad Security en jezelf toevoegen als full control nadat je de eigenaar bent geworden ervan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Wat voor een setup heb je?
Wat voor mainboard, etc, heb je?
Ik lees dat je dit probleem al drie weken heb, maar is dit vanaf het begin of heb je een tijdje kunnen draaien op jou configuratie?
Is er iets veranderd aan de configuratie?

Ik heb zelf ook wat problemen gehad met Vista i.c.m. een Asus P5K mainboard.
Bleek dat de P5K niet goed kon opschieten met 2 devices aan de IDE poort. (1 device weer wel)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Eerste waar ik dan aan denk als ik dit lees, mobo verziekt, als je echt verder niets veranderd heb tijdens die mem upgrade vermoed ik een statisch elektro probleempje (nieuw geheugen doet het niet, oude nu ook niet meer, dus mem zal het niet zijn). Je kan altijd een Linux Livecd proberen om het OS uit te sluiten zonder windows te herinstalleren.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Pagina: 1