• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:50

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Beste,

Een kennis van mij heeft onlangs een nieuwe tv aangeschaft en daarbij moet natuurlijk ook gebruik worden gemaakt van digitale televisie. Helaas is enkel Tele2 beschikbaar op zijn adres, dus bij hen heb ik een kastje aangeschaft welke inmiddels bezorgd is. Echter kwamen we tot de ontdekking dat je hierbij gebruik moet maken van een LAN verbinding, in tegenstelling tot UPC waarbij het veel makkelijker en beter kan via de antenne (coax). Maar goed...

Probleem: de modem/router staat boven, en de televisie op een dusdanige plek dat het zonder boren en dergelijke niet mogelijk is om het hele zaakje bedraad aan te sluiten dus er moet gekeken worden naar een andere oplossing. Mijn idee was dus WLAN. Momenteel heeft zijn modem/router de mogelijkheid tot draadloos, dus zou het zo simpel zijn als het plaatsen van een access point in de buurt van de tv, en deze vervolgens te verbinden (met RJ45) met de tv? Zou dit werken zonder haperingen en zijn access points ook managed ivm een vereiste login om gebruik te maken van draadloos op de modem/router?

Van Tele2 word ik niet veel wijzer, maar dat is ook wel te verwachten van een ISP en de basis technische kennis waarover een helpdesk beschikt.

Overigens heb ik ook aan POE gedacht, maar aangezien zowel de tv als de modem/router op een andere groep zitten lijkt mij dat dit niet gaat werken. Wellicht denk ik verkeerd maar via WLAN lijkt mij makkelijker. De decoder van Tele2 beschikt overigens ook over een USB port dus een WLAN USB stick zou wellicht ook kunnen maar ook daarbij is de kans weer aanwezig dat het niet ondersteund word door het kastje, terwijl een access point + kabeltje mij inziens niet veel verschilt van het volledig bedraad aansluiten. Het enige verschil is dan de overdracht van modem/router naar het access point.

Bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 06-02-2009 09:12 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

je zou een linksys wrt54g kunnen kopen, er DD-WRT erop zetten en hem instellen als ontvanger, kost je met een 2de hands wrt'tje nog geen 30 euro.
of je koopt een Linksys WET54G dat is een draadloze ethernet brug.

dat zou volgens mij de kortste klap zijn...

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord. Gaan prutsen met firmwares is echter niet mijn meest geliefde bezigheid, en de WET54G is helaas te duur. Ik verwacht toch wel voor 'n euro of 30 klaar te zijn, en dan een redelijke plug-and-pray oplossing te hebben.

Bijvoorbeeld; http://www.alternate.nl/h...less+LAN&l3=Access+Points

Al ben ik niet op de hoogte van dit merk.

[ Voor 29% gewijzigd door TommyGun op 06-02-2009 09:27 ]

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Devolo ethernet over power al eens bekeken?
Ik weet niet hoeveel bandbreedte je nodig hebt maar je zou er eens naar kunnen kijken :)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
arjants schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:41:
Devolo ethernet over power al eens bekeken?
Ik weet niet hoeveel bandbreedte je nodig hebt maar je zou er eens naar kunnen kijken :)
Weet ik ook niet, maar zoals in de start post staat, hoe werkt dit over verschillende groepen?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Toch maar gekozen voor boren en kabels trekken.

Desondanks bedankt! :)

Pagina: 1