[2k3] Dos prog via RDP in venster ipv fullscreen

Pagina: 1
Acties:

• Thieu-s
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-02-2024
Beste Tweakers,

Ik heb een DOS programma wat op Server 2003 draait, deze benader ik met RDP (server staat in meterkast).
Zodra ik het programma start, opent het in fullscreen, en dat werkt niet over RDP (NTVDM error).
Het is een programma wat via een inbelmodem connect met een DOS PC op de zaak.
Aangezien het programma alléén werkt met een speciale modem die op de compoort zit, werkt dit niet vanuit een DOSbox, dan spreekt hij de modem niet aan. (geprobeerd) Het moet dus "gewoon" gestart worden.

Het moet dus in een venster gestart worden en niet in fullscreen!
ALT + Enter werkt niet want daar is geen tijd voor, meteen die error...
Eigenschappen van het uitvoerbare bestand aanpassen naar "Uitvoeren: Normaal venster" en "Scherm, Gebruik: Venster" mag ook niet baten...

Zolang ik in de meterkast kruip en niet over RDP ga werkt het programma gewoon goed, in fullscreen en na ALT + Enter ook in een venster... Maar het programma meteen in een venster starten lukt dus niet!

(nu kan ik wel gewoon in de meterkast kruipen als ik thuis ben maar het is de bedoeling dat ik van "over de hele wereld" bij dat programma moet kunnnen, via RDP)

Wat nu?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
hij gebruikt gewoon cmd.exe of command.com ?
Wat als je daar is direct de instellingen van aanpast ?
C:\Windows\System32\
En is het geen programma code die de boosdoener is ?
dat het Programma Full screen wilt starten.

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
open eerst cmd.exe zonder het op full screen te zetten? dan past dat programma zich toch aan aan de grote van je dos venster?

• Thieu-s
Je kan het gewoon starten dmv dubbelklik op het uitvoerbare bestand.
Kan ook vanuit cmd maar met 't zelfde resultaat.
Als ik 'm in 'n cmd VENSTER open gaat hij fullscreen, zodra ik het prog sluit, gaat hij naar cmd FULLSCREEN...

Wat bedoel je met de instellingen aanpassen van system32? (hoe?)
Van cmd.exe en command.com staan de instellingen ook als "openen in venster", als je dat bedoeld...

Het is een programma van 20 jaar oud, dus die programma code... nee, ze waren toen nog niet bekend met vensters...

[ Voor 25% gewijzigd door Thieu-s op 06-02-2009 09:24 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Nee , in system32 staat command.com deze moet je rechtermuisknop => eigenschappen=> 5de tabblad "Screen" en dan bij usage Window.
Daarna moet je zorgen dat je dos programma met command.com opgestart wordt.
Dit is bijna hetzelfde als cmd.exe.

quote:
Question:

COMMAND.COM vs. CMD.EXE.
Answer:

Not to be confused with OS/2 Warp CMD.EXE, the file CMD.EXE is the Microsoft Windows NT command line shell and is more compatible and portable between different hardware platforms when compared to the original COMMAND.COM, which has been used as the command interpreter with DOS for several years. COMMAND.COM is included for backwards compatibility and is recommended that it be used when old MS-DOS programs may not be able to be run in Windows NT.

• itons
  • Niet online
ik kan uit je start post niet opmaken of je het geprobeerd hebt via dosbox, mijn ervaring is dat je makkelijk je compoorten aan kan spreken ermee. Misschien toch de moeite om te proberen als je dat nog niet gedaan had. Om welk programma gaat het?
DOSBox is capable of timing-compatible implementation of the serial ports, and can run older hardware and software dependent on such; however, some USB devices that are supported by the host OS can act as a replacement for older serial port devices when using the emulator.
Wikipedia: DOSBox

• Thieu-s
LuckyY schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:20:
Nee , in system32 staat command.com deze moet je rechtermuisknop => eigenschappen=> 5de tabblad "Screen" en dan bij usage Window.
Daarna moet je zorgen dat je dos programma met command.com opgestart wordt.
Dit is bijna hetzelfde als cmd.exe.

quote:

[...]
Staat al zo ingesteld... zonder gewenst resultaat...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

2003?

Da's toch een Server-OS?
Dan hoort je topic in Windows Servers en Server-software thuis :)
>> WSS

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Thieu-s
itons schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:21:
ik kan uit je start post niet opmaken of je het geprobeerd hebt via dosbox, mijn ervaring is dat je makkelijk je compoorten aan kan spreken ermee. Misschien toch de moeite om te proberen als je dat nog niet gedaan had. Om welk programma gaat het?

[...]

Wikipedia: DOSBox
Ja, wel geprobeerd, opent dan ook netjes in een venster maar lukt niet om de "compoort-modem" aan te spreken...

Het is een programma om een klimaatbeheer te besturen...
De verbinding lijkt op een vnc verbinding, de veranderingen die je op de "client" doet zie je ook meteen op de "host"... Maar het is uiteraard geen vnc... 20 jaar oud...

• Thieu-s
alt-92 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:29:
2003?

Da's toch een Server-OS?
Dan hoort je topic in Windows Servers en Server-software thuis :)
>> WSS
tja, sorry, maar het is een euvel wat niet echt os gerelateerd is... of het nou in xp of server of vista is, het blijft 't zelfde probleem... (ja, geprobeerd ja... ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Thieu-s op 06-02-2009 09:35 ]

• Thieu-s
Wil 't toch maar in een dosbox proberen.
In het config bestand van de dosbox de serial poort aangepast:

serial1=modem listenport:1
serial2=dummy
serial3=disabled
serial4=disabled

Modem zit op seriele poort 1
Config van het programma zit de modem ook op poort 1

Modem wordt nu wel aangesproken maar het programma geeft een foutmelding van de modem...

Iemand bekend met seriele poorten configureren in een Dosbox?

[ Voor 10% gewijzigd door Thieu-s op 06-02-2009 10:07 ]

• itons
  • Niet online
serial1=directserial realport:com1

kan je dat is proberen

neem ook hier is een kijkje, handig forum met goede tips: http://vogons.zetafleet.com/viewtopic.php?t=11431

[ Voor 47% gewijzigd door itons op 06-02-2009 10:10 ]

• Thieu-s
itons schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:07:
serial1=directserial realport:com1

kan je dat is proberen

neem ook hier is een kijkje, handig forum met goede tips: http://vogons.zetafleet.com/viewtopic.php?t=11431
JA!!! dat werkt!!!

Hele opluchting zo!!!
Mijn dank is groot!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1