Nou zit ik toch met een probleem wat ik totaal niet begrijp
Ik heb vanmiddag in zwolle op een beurs een nieuw moederbord met processor gekocht
Dit omdat ik op mijn eigen moederbord kortsluiting heb gehad in de floppy controller en het nu niet meer doet
Ik heb toen ik thuis kwam het moederbord in de kast geplaatst samen met de processor en koeler
Ook mijn eigen videokaart er op aangesloten
Toetsenbord en muis en ide-kabels met cd-rom en harddisk en de floppy-kabel natuurlijk
Nadat ik zulke dingen gedaan heb start ik hem altijd even op om te kijken of ik beeld heb en om te kijken of de processor herkend wordt
(veiligheid voor alles)
Maar nu is het probleem dat ik geen beeld had
Monitor op een andere computer gecontroleerd maar die deed het perfect
pci-videokaart geprobeerd in plaats van agp maar nog steeds geen beeld
De ventilators (kast, agpvideokaart, cpu, voeding) gingen wel draaien en ook het ledje wat op het moederbord zit begon te branden
Na wat dingen geprobeerd te hebben lukte het mij om beeld te krijgen door de ide-kabels er uit te trekken (eerst stroom er af natuurlijk)
Ik kan nu wel het bios in maar zodra ik ide-kabels aansluit, geen beeld
Alleen nou zou het toch wel handig zijn als ik de ide-kanalen kan gebruiken voor mijn dvd-writer-harddisks
Ik heb ook al andere ide-kabels gebruikt (zowel uta33 als -66) maar dat hielp ook niet
Weten jullie waar het aan zou kunnen liggen?
Moederbord:p6BAT-Me met een bios van award (meer gegevens heb ik niet)
Proc:celeron 566
Ik heb vanmiddag in zwolle op een beurs een nieuw moederbord met processor gekocht
Dit omdat ik op mijn eigen moederbord kortsluiting heb gehad in de floppy controller en het nu niet meer doet
Ik heb toen ik thuis kwam het moederbord in de kast geplaatst samen met de processor en koeler
Ook mijn eigen videokaart er op aangesloten
Toetsenbord en muis en ide-kabels met cd-rom en harddisk en de floppy-kabel natuurlijk
Nadat ik zulke dingen gedaan heb start ik hem altijd even op om te kijken of ik beeld heb en om te kijken of de processor herkend wordt
(veiligheid voor alles)
Maar nu is het probleem dat ik geen beeld had
Monitor op een andere computer gecontroleerd maar die deed het perfect
pci-videokaart geprobeerd in plaats van agp maar nog steeds geen beeld
De ventilators (kast, agpvideokaart, cpu, voeding) gingen wel draaien en ook het ledje wat op het moederbord zit begon te branden
Na wat dingen geprobeerd te hebben lukte het mij om beeld te krijgen door de ide-kabels er uit te trekken (eerst stroom er af natuurlijk)
Ik kan nu wel het bios in maar zodra ik ide-kabels aansluit, geen beeld
Alleen nou zou het toch wel handig zijn als ik de ide-kanalen kan gebruiken voor mijn dvd-writer-harddisks
Ik heb ook al andere ide-kabels gebruikt (zowel uta33 als -66) maar dat hielp ook niet
Weten jullie waar het aan zou kunnen liggen?
Moederbord:p6BAT-Me met een bios van award (meer gegevens heb ik niet)
Proc:celeron 566
I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.