Van Mac switchen naar Windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 19:45
Ik had hier nog geen topic over gevonden. Dus ik dacht dat ik eens zoiets zou starten.

Zijn er al mensen die hier over gedacht hebben, die het gedaan hebben, jullie ervaringen.. ?

Ik denk dat Microsoft veel is gevorderd de laatste tijd. Hun software word mooier en ik zie veel vooruitgang op korte tijd. Features die microsoft brengt daar hoor je niets van. Maar zodra apple ze koppiert en misschien iets beter uit brengt ... dan zijn ze "innovatief"
Ik ben geen 'fan' van ms , apple of linux. Ik zit op dit moment gewoon op de mac. Maar dat zijn gewoon mijn ervaringen. Apple is overhyped tegenwoordig.

Ik zit al een tijdje op mac. Toen de mini uit kwam in 2005 ben ik overgeschakeld en is dit steeds mijn main OS geweest. Windows heb ik voor het werk nog wel gebruikt via vmware sinds die beschikbaar is.. maar ik heb er toch altijd een afkeer van gehad. Mac was gewoon beter, mooier, ....

Tegenwoordig vind ik het vooral duur en niet nodig...

It's dark but I don't want to find the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het gaat denk ik vooral om persoonlijke voorkeur.
Ik zou zeggen, installeer Vista eens en aanschouw hoe fijn het OS werkt.

Ik heb tijden geleden met een Ibook gewerkt, ik vond het een verschrikking, maar andere mensen vinden het geweldig (m'n broertje heeft vandaag z'n Imac gekregen, ik vind het werkelijk een kutding, hij vind hem geweldig).

Bedenk waarom je een afkeer had van Windows en kijk of dat er nog steeds inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:19

Kettrick

Rantmeister!

Ik ben na drie jaar macloos eindelijk weer voorzien van een mbp en kom er nu meteen weer achter waarom ik zo graag een mac wou :)

grafisch is het een en ander leuker geworden, maar in de essentie is er sinds xp weinig veranderd wat mij betreft. Als je mac destijds gewoon makkelijker en duidelijker vond zal dat nu niet ineens anders zijn gok ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RoeLz schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:55:
grafisch is het een en ander leuker geworden, maar in de essentie is er sinds xp weinig veranderd wat mij betreft. Als je mac destijds gewoon makkelijker en duidelijker vond zal dat nu niet ineens anders zijn gok ik :)
Idd, zaken als een 3d flip etc, kan toch geen reden zijn voor een overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Voorspelling: Dit topic loopt uit in een flamewar van mensen die nog nooit een Mac hebben gebruikt die klagen over hoe duur het allemaal wel niet is en over "hoe stom die 1-muisknop techniek is". En aan de andere kant Mac gebruikers die subtiel laten blijken dat ze neerkijken op iedereen met een Acer en Windows Vista.

Ik denk dat het belangerijk is open te blijven, feit is:
- Je kan een OS niet leren kennen zonder er een paar weken mee te werken en het echt een kans te geven.
- Windows was ooit zo veel beter dan Mac OS dat Apple gebruikers over stapten naar Windows en Apple bijna failliet ging.
- Mac OS is nu zo goed dat veel Windows gebruikers overstappen naar Mac en Apple een van de weinige bedrijven is waar het relatief goed mee gaat.

- En Windows 7 zou wel eens zo goed kunnen zijn dat Apple snel weer van het toneel verdwijnt. Niemand die het weet. :)

Maar het mooie van een Mac is dat hij ook Windows kan, zelfs tegelijkertijd. Dus als je het geld er voor over hebt heb je per definitie het beste van 2 werelden. :)

Edit: [poll] Mac OS of Windows?

[ Voor 3% gewijzigd door cornelixnootje1 op 06-02-2009 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snajo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-01-2024
Mocht je inderdaad besluiten de overstap te maken, dan raad ik je aan de beta van het nieuwe Windows 7 te installeren. Het is inderdaad een beta, maar hij is heel stabiel en heeft alleen nog wat schoonheidsfoutjes.

Je kunt overigens vast ook wel eerst een ander OS draaien in een virtual machine om het een eerst een beetje uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

cornelixnootje1 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:20:
Maar het mooie van een Mac is dat hij ook Windows kan, zelfs tegelijkertijd.
Dat kan ook andersom hoor, zie OSx86 ;) . Verder ben ik het wel met je eens: gebruik gewoon wat je prettig vind en ga er niet teveel over nadenken of het wel het "hippe" OS is.

Om het met een busslogan te zeggen:
Afbeeldingslocatie: http://ruletheweb.co.uk/b3ta/bus/GNQTDDQT/JUST%20USE%20WHAT%20YOU%20LIKE./THE%20WINDOWS%20ARE%20CLOSED/THE%20APPLE%20HAS%20BEEN%20EATEN./bus.jpg
O-)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ga eens aan de slag met bootcamp.
Kan je altijd snel terug schakelen.
Test ook eens of je de programma's die je in OSX gebruikt ook in Windows een vervanger hebben.
Tevens kan je altijd nog naar een *nix of zelfs BSD (waar apple op gemaakt is) Probeer het eens uit en kies wat bij je past.

OS's wars zijn zinloos.
offtopic:
>:)
En wat nou als je een tripple boot of virtualisatie toepast ?

[ Voor 26% gewijzigd door LuckY op 06-02-2009 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
Je hebt gelijk, just use what you like. Of the right tool for the right job kan ook wel van toepassing zijn?
Voor mijn familie werkt mac idd en daar blif ik ook bij staan. Voor mij ligt dat moeilijker.

Ik weet eigenlijk niet waar mijn afkeer van kwam. Nu heb ik dat gevoel precies toch niet meer.

Ik weet dat mijn leukste pc ervaring de tablet pc was. umpc leek me zalig maar daar hoor je natuurlijk weer niets meer van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
LuckyY schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:12:
Ga eens aan de slag met bootcamp.
Kan je altijd snel terug schakelen.
Test ook eens of je de programma's die je in OSX gebruikt ook in Windows een vervanger hebben.
Tevens kan je altijd nog naar een *nix of zelfs BSD (waar apple op gemaakt is) Probeer het eens uit en kies wat bij je past.

OS's wars zijn zinloos.

[...]

offtopic:
>:)
En wat nou als je een tripple boot of virtualisatie toepast ?
Ik wil geen os war opstarten. Bootcamp is wel rommel, ik moet mijn disk defragmenteren voor ik een deftige partitie voor windows kan aanmaken..
Er is geen software dat me bind aan een bepaald os.

Ik vroeg me gewoon af of er ook mensen de stap andersom doen tegenwoordig. Want daar hoor je niets van.
Elk os heeft zijn voor en nadelen.

Ik persoonlijk vind het moeilijk om met beide te werken. Ik heb graag alles op 1 platform en met mac heb je niet genoeg vrijheid, met linux heb je te veel pruts werk en windows lijkt me dan de right tool... in mijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
OS Wars zijn inderdaad zinloos. En het idee "gebruik wat je wilt" klinkt goed.

Ik krijg echter de indruk dat veel mensen het 1 al afschrijven nog voor dat ze het goed en wel geprobeerd hebben. Maar dat is dan ook wel weer lekker nors Nederlands, om dingen vooraf al rommel te vinden. :)
Pagina: 1