Wanneer ik binnenkort verhuisd ben, wil ik een netwerk gaan opzetten. Hiervoor zou ik enkele UTP kabels moeten trekken. Er zijn echter geen aparte UTP leidingen in de muur (en dus ook geen UTP wandcontactdozen).
Ik vroeg me dus af of het mogelijk is om 4 kabels door de telefoon leiding naar boven te trekken. Hoe zit het met de eventuele storing / interferentie? Is er wel genoeg plek in zo een telefoon leiding voor 4 UTP kabels?
Ik wil vanuit de meterkast gaan trekken, 2 naar de eerste verdieping en 2 naar zolder.
Het zou wel mogelijk zijn om eventueel 1 UTP naar de eerste verdieping te trekken en dan daarna een switch te plaatsen.
Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja, is het makkelijk te realiseren?
Nog een aparte vraag; hoeveel volt staat er op een telefoon kabel?
Suggesties zijn welkom!
Ik vroeg me dus af of het mogelijk is om 4 kabels door de telefoon leiding naar boven te trekken. Hoe zit het met de eventuele storing / interferentie? Is er wel genoeg plek in zo een telefoon leiding voor 4 UTP kabels?
Ik wil vanuit de meterkast gaan trekken, 2 naar de eerste verdieping en 2 naar zolder.
Het zou wel mogelijk zijn om eventueel 1 UTP naar de eerste verdieping te trekken en dan daarna een switch te plaatsen.
Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja, is het makkelijk te realiseren?
Nog een aparte vraag; hoeveel volt staat er op een telefoon kabel?
Suggesties zijn welkom!
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2009 23:39 ]