Ik heb een Windows Server 2008 als domain controller met Hyper-V geinstalleerd. Ik heb Hyper-V inmiddels zover gekregen dat de gebruiker op een client permissions-wise de Hyper-V mag beheren en dus virtual machines mag starten/stoppen/etc. Gedaan met HVRemote en dat werkte op zich prima.
Maar nu nog steeds krijg ik de (beruchte?) error
Ik heb nog dit artikel gevonden waarin staat dat je iets in DCOM op de client moet configureren. En dat is verreweg de enige oplossing die er geboden wordt. Dus, ik dat doen, zelfs nog ff gereboot, zélfs daarna nog gekeken op die instelling nog steeds zo stond... Maar geen soelaas.
Mezelf aan de Domain Admins toevoegen heeft ook niet geholpen. Het lijkt me dus geen rechtenkwestie. Althans niet in het domein of op de server.
Wat kan ik nog meer doen om dit aan de praat te krijgen?
Maar nu nog steeds krijg ik de (beruchte?) error
Volgens Google doet dit probleem zich vooral voor bij VPN verbindingen. Maar het is een doodnormale bedrade netwerkverbinding. Gigabit notabene.Access denied. Unable to establish communication between 'SERVER' and 'CLIENT'.
Ik heb nog dit artikel gevonden waarin staat dat je iets in DCOM op de client moet configureren. En dat is verreweg de enige oplossing die er geboden wordt. Dus, ik dat doen, zelfs nog ff gereboot, zélfs daarna nog gekeken op die instelling nog steeds zo stond... Maar geen soelaas.
Mezelf aan de Domain Admins toevoegen heeft ook niet geholpen. Het lijkt me dus geen rechtenkwestie. Althans niet in het domein of op de server.
Wat kan ik nog meer doen om dit aan de praat te krijgen?
日本!🎌