[win2008] Kan niet remote connecten met Hyper-V

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een Windows Server 2008 als domain controller met Hyper-V geinstalleerd. Ik heb Hyper-V inmiddels zover gekregen dat de gebruiker op een client permissions-wise de Hyper-V mag beheren en dus virtual machines mag starten/stoppen/etc. Gedaan met HVRemote en dat werkte op zich prima.

Maar nu nog steeds krijg ik de (beruchte?) error
Access denied. Unable to establish communication between 'SERVER' and 'CLIENT'.
Volgens Google doet dit probleem zich vooral voor bij VPN verbindingen. Maar het is een doodnormale bedrade netwerkverbinding. Gigabit notabene.

Ik heb nog dit artikel gevonden waarin staat dat je iets in DCOM op de client moet configureren. En dat is verreweg de enige oplossing die er geboden wordt. Dus, ik dat doen, zelfs nog ff gereboot, zélfs daarna nog gekeken op die instelling nog steeds zo stond... Maar geen soelaas.

Mezelf aan de Domain Admins toevoegen heeft ook niet geholpen. Het lijkt me dus geen rechtenkwestie. Althans niet in het domein of op de server.

Wat kan ik nog meer doen om dit aan de praat te krijgen?

日本!🎌

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:23
Ik heb het ook gehad en die uitleg op internet klopt wel, maar kon er niet echt uit komen wat ik waar moest doen.
Na het volgen van deze screencast heb ik wel werkend gekregen: http://www.netometer.com/...remotely-workgroup-vista/

Een quote die ik heb geschreven op m'n blog:
Als eerste is het noodzakelijk om de Management Tools van Windows Vista te downloaden. Deze zijn hier te vinden: Description of the Windows Vista Service Pack 1 Management Tools update for the release version of Hyper-V.
Tijdens het downloaden kan de Hyper-V server gewoon worden geïnstalleerd, zoals je normaal ook zou doen bij een server. De initiele installatie is redelijk eenvoudig en komt eigenlijk neer op continu op Next te drukken.
Na de installatie kun je proberen de Hyper-V Manager op te starten. Bij het connectie maken naar de server zul je waarschijnlijk een melding krijgen als deze: Solving “Access denied. Unable to establish communication between: <Hyper-V Server> and <Vista client>”
Dit komt omdat de server nog niet is geconfigureerd voor externe connecties.
Wat ik heb gedaan is op de server een administrator account aanmaken met dezelfde credentials als die op jouw eigen systeem, zodat deze als eerste wordt verstuurd naar de server bij het inloggen in de Hyper-V Manager.
Nu is het tijd om de firewall regels toe te voegen. Je kunt dit toevoegen:
netsh advfirewall firewall set rule group=”Remote Administration” new enable=yes
daarna het volgende
cscript windowssystem32scregedit.wsf /ar 0
cscript windowssystem32scregedit.wsf /cs 0
Hierna volgt een reboot van het system:
shutdown /t 0 /r

Nu zou de server goed moeten zijn geconfigureerd. Nu moet er nog in Vista wat worden gewijzigd.
Wanneer je de dcomcnfg opstart moet je onder Component Services -> Computers -> My Computer rechts klikken en de eigenschappen hiervan opvragen. Op het tabblad COM Security wijzigen we nu de Access Permission en geven we ANONYMOUS LOGON het recht Allow bij Remote Access.

Nu zou het mogelijk moeten zijn om de server te kunnen benaderen vanaf je eigen desktop.

Een tutorial die ik heb gebruikt bij de installaties is deze: http://blog.augustoalvare...ring-and-troubleshooting/
Ook deze is handig, waar alles via een filmpje wordt uitgelegd: http://www.netometer.com/...remotely-workgroup-vista/
Hoop dat je er wat aan hebt.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
@Beide: Dank, maar geen dank :) Zoals ik in mijn startpost al zei, de firewalls staan uit. En daar gaan jullie scripts over.
@Jan_V: Jouw script beschrijft ook de fix met DCOM die ik al geprobeerd heb.

De gebruikelijke fixes lossen mijn probleem dus niet op! Die had ik zelf ook wel kunnen vinden.

日本!🎌

Verwijderd

You can do this by typing: ”DCOMCNFG” in the run-command in Windows.

2. Browse trough to: “Component Services > Computers > My Computer”.

3. Open Properties for “My Computer” and select the COM Security tab.

4. In “Access Permissions” area click the “Edit Limits”-button.

5. Select the “Anonymous Logon”-group and make sure the “Remote Access” is set to Allowed.

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:13
Je kan de mmc ook via TS WebApps deployen. Maak een RDP snelkoppeling en je kan zo altijd erbij, hoeft het niet eens te installeren op de client.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
@v1x, sorry, maar dit wordt de tweede keer dat ik zeg dat ik de DCOM-oplossing al geprobeerd heb. Eerst lezen dus a.u.b.

@ErikCornelissen, dat heb ik nu uiteraard (denk ik). En daar heb ik niets extra nodig, gezien iedere windows al een RDP-client aan boord heeft ;) Dus gewoon een RDP naar het guest-OS. Of bedoel je de Hyper-V manager van de server via RDP benaderen? Dat kan ik ook, maar dat is ook lastig.

日本!🎌

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ErikCornelissen schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:17:
Je kan de mmc ook via TS WebApps deployen. Maak een RDP snelkoppeling en je kan zo altijd erbij, hoeft het niet eens te installeren op de client.
lekker als je zoals ik de core versie gebruikt ;)

maargoed.. TS: wel vreemd die hvremote heeft mij nog nooit in de steek gelaten :?

staat je windows firewall niet op 'block all incoming connections' want dan pas die hvremote wel het eea maar dan werkt het niet... toevallig had ik dat vandaag namelijk ook op mijn zakelijke lappie :P

A wise man's life is based around fuck you

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
hvremote zei ook gewoon dat alles gelukt was. Het is toch een simpele kwestie van "hvremote /add:domain\user" uitvoeren? De firewall exception is niet van toepassing (firewalls staan nog steeds uit) en die AnonDCOM had ik dus al handmatig gedaan.

日本!🎌

• Zwelgje
cscript hvremote.wsf /mmc:enable

cscript hvremote.wsf /anondcom:grant

dat heb je uitgevoerd :?

en nee.. je firewall uitzetten is niet genoeg ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Zwelgje op 06-02-2009 21:36 ]

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Firewall uitzetten is wél genoeg hoor, want dan wordt er niets geblokkeerd.

En ja, ik heb die DCOM-fix uitgevoerd.

Sterker nog, ik heb die DCOM-fix weer teruggedraaid, want die is niet nodig als client en server in hetzelfde of een trusted domein (niet workgroup!) zitten. En dat is ook het geval ;)

Maareh, na een reboot van de server (vanwege eoa update die er niets mee te maken had) doet ie het. Bijna dan. Nu krijg ik elke keer als ik vanaf de client met een VM wil connecten de melding "your credentials did not work"...

[ Voor 20% gewijzigd door _Thanatos_ op 06-02-2009 21:46 ]

日本!🎌

• Zwelgje
server en pc in workgroup :? of in domain :?

edit: domain.. tis laat ik zie het nu pas :P

krijg je die melding bij het openen van een screen van een guest nu :?

[ Voor 65% gewijzigd door Zwelgje op 06-02-2009 22:05 ]

Verwijderd

Kan je eens in je DNS configuratie kijken of de hostname van het betreffende werkstation niet toevallig 2 dns records heeft? Controlleer ook even de reverse.

Hangen de client en de server dus in hetzelfde domein, en hetzelfde subnet?

Kan je er misschien even een packet tracer tussenhangen?

Heb je deze url al eens gezien, en alle stappen gevolgt?

http://vmetc.com/2009/02/...er-v-server-2008-r2-beta/

dus
Enable WinRM
Firewall exceptions enabled
add users to the Administrators Group on the Hyper-V server

Kan je eens controleren of de listener goed is aangemaakt?

Al eens geprobeerd met Domain Admin account in te loggen?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2009 11:04 ]

Pagina: 1