Straks kwam ik bij een kennis een SMC WBR14-G tegen welke middels WEP beveiligd was. Nu herinner ik me dat WEP niet echt een geweldige beveiliging is en aangezien er veel zakelijk gewerkt wordt (o.a. telebankieren) leek een betere beveiliging mij geen overbodige luxe.
Om nu meteen een nieuwe draadloze router aan te (laten) schaffen, ging me wat te ver. Het apparaat werkt al jaren probleemloos en ik besloot te roeien met de riemen die ik had.
De SMC biedt de volgende beveiligingsopties:
WPA Pre-Shared Passphrase (wordt nu gebruikt)
WPA Manual Pre-Shared Key
WPA 802.1X Mode
WEP 40/64 BIT
WEP 128 BIT
Op het oog leek mij de bovenste optie de beste. Is dat correct? De code is lang genoeg (20 tekens) en bevat ook karakters als @ # en *. Is dit voldoende of toch maar een router aanschaffen met WPA2?
Om nu meteen een nieuwe draadloze router aan te (laten) schaffen, ging me wat te ver. Het apparaat werkt al jaren probleemloos en ik besloot te roeien met de riemen die ik had.
De SMC biedt de volgende beveiligingsopties:
WPA Pre-Shared Passphrase (wordt nu gebruikt)
WPA Manual Pre-Shared Key
WPA 802.1X Mode
WEP 40/64 BIT
WEP 128 BIT
Op het oog leek mij de bovenste optie de beste. Is dat correct? De code is lang genoeg (20 tekens) en bevat ook karakters als @ # en *. Is dit voldoende of toch maar een router aanschaffen met WPA2?