Toon posts:

Volgorde afbeeldingen op foto-CD aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouders zijn de laatste tijd bezig om hun digitale foto's op CD's te zetten Deze willen ze vervolgens afspelen op de HD-DVD recorder die ze op kerstmis hebben gekregen.

het gaat om een LG RH387 160GB. Momenteel branden ze gewoon CD's als data-cd's en zetten de afbeeldingen in aparte mapjes.

Hoe zorg ik dat ze de volgorde zelf aan kunnen passen?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik gok zomaar dat die speler ze alfabetisch oppakt. Dus...

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn arme moeder is vanmiddag 2 uur bezig geweest om de bestanden te slepen op volgorde in de map. Vervolgens kwam ze erachter dat na het branden die volgorde niet wordt gehanteerd.

De HD/DVD recorder hanteert ook alfabetische volgorde. Maar mijn moeder wil aan de familie en haar zus kunnen een dia/afbeeldingen-voorstelling kunnen laten zien.

En ook ik heb geen idee hoe dat mogelijk is.

Kunnen jullie ons op weg helpen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zoek eens naar "slideshow dvd photo" op Google, je zult gewoon een programma moeten gebruiken om een dia-show te maken. Of de foto's hernoemen zodat ze in de juiste volgorde staan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Een volgorde in een map is alleen maar iets wat de computer laat zien. Je moet de files gewoon een andere naam geven: 001.jpg, 002.jpg, etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ze heeft zojuist 3 CD's verpest, omdat ze niet door had dat 1.jpg, 2.jpg, 11.jpg, 12.jpg, niet op die volgorde zou worden afgespeeld. Dat had ik ook eigenlijk moeten zeggen!

Ze heeft nu 250 afbeeldingen en dat wil ze op volgorde hebben. Dat is wel erg veel hernaamwerk, maar ze is er al de hele week mee bezig, dus ze zal het wel leuk vinden.

Ik zal haar vanavond nog even DVD Slide Show laten zien, zodat de foto-cd/dvd's als video-cd's/video-dvd's kan branden.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:30:
Ze heeft zojuist 3 CD's verpest, omdat ze niet door had dat 1.jpg, 2.jpg, 11.jpg, 12.jpg, niet op die volgorde zou worden afgespeeld. Dat had ik ook eigenlijk moeten zeggen!
Haha, ja. Dat is alfabetische (nou ja, alfanumerieke) volgorde en niet numerieke volgorde ;) Vandaar dat ik ook al zei, '001.jpg' ipv 1.jpg ;)

Verwijderd

Topicstarter
Voor geïnteresseerden, je kunt ook alles selecteren en dan naam wijzigen. Windows vult dan automatisch aan met "Truus (1).jpg". Alfabetisch is het nog niet, maar je komt al een stuk verder. De oplossing op http://www.seniorweb.nl/w...RCHIVE=true&TOPIC_ID=4394 maakt het helaas ook niet alfabetisch, omdat je dan 1 Truus (1001.jpg) hebt en de rest gaat vanaf Truus (2).jpg naar hoger en niet alfabetisch.

Het is ergens wel jammer dat je bij Windows afbeeldingen CD's alles gealfabetiseerd moet hebben. 250 namen wijzigen is veel werk.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2009 18:45 ]

Pagina: 1