Toon posts:

Freecom network drive ftp probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik heb een Freecom network drive aangeschaft en deze werkt goed via usb en via het netwerk. Ik ben echter nu al een tijdje bezig om hem ook via ftp te laten werken. Als ik via mijn ftp clien (cute ftp) inlog op de schijf dan doet hij alles goed maar ik krijg geen bestanden te zien. Als ik via firefox inlog dan krijg ik in eerste instantie geen foutmelding en ook gewoon een lege directory te zien (terwijl er dus wel iets opstaat) en als ik dan op niveau hoger klik krijg ik een 550 error.

kan iemand mij misschien helpen om hem via ftp aan de praat te krijgen? bvd. !!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je de juiste poorten op staan? Benader je de ftp trouwens via het interne netwerk of via je externe ip?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets geprobeerd in de router om te forwarden. dus gewoon het ip adres van de schijf en de internal port en external port op 21. verder heb ik daarvoor een TCP protocol gebruikt.

ik benader het via externe ip

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:45:
Ik heb iets geprobeerd in de router om te forwarden. dus gewoon het ip adres van de schijf en de internal port en external port op 21. verder heb ik daarvoor een TCP protocol gebruikt.

ik benader het via externe ip
Stel ook poort 20 in. Gebruik als het kan passive ftp.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik passive ftp en heb nu ook port 20 toegevoegd, maar nog steeds geen resultaat..