Toon posts:

Laptop beeldscherm na x seconden zwart, niet de inverter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een laptop (dell) en als ik de aan uit knop in druk zie ik heel kort (tussen de 0 a 2 seconden) het logo van dell duidelijk en dan valt hij op bijna zwart. Na goed kijken blijkt het beeld er wel te zijn (en ook met een externe monitor). Met de kabels lijkt dus niks mis. Ik dacht dat het de inverter was en heb dus een nieuwe besteld. Deze geeft echter hetzelfde probleem, dus dat is het niet volgens mij.

Als ik echter de deksel sluit knop indruk en los laat dan zie ik weer heel even het beeld (goed verlicht) en dat werkt iedere keer. Nu het de inverter dus niet is vraag ik mij af: heeft iemand anders een idee, of gewoon het tft-scherm kapot.

ps: Garantie is verstreken laptop is iets meer als 2 jaar oud.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Zou je kunnen vertellen welke laptop je EXACT hebt. Er zijn zeer veel Dell laptops en zonder typenummer kunnen we weinig.

Verwijderd

Topicstarter
Maar natuurlijk kan ik dat, ik had het er niet bijgemeld omdat ik vermoedde dat dat niet van belang was in dit geval. Maar hierbij dan toch. Het gaat om een Dell Inspiron 1300.

Verwijderd

Topicstarter
klein kickje?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 15:47
Doorslag op 1 vd ccfl connectoren waardoor je invertor uitslaat?

Ik heb zelf een paar (gebroken) schermen liggen om dat te testen, gewoon even die aansluiten en als ie dan wel aanblijft weet je het zeker.

Alleen is een ccfl vervangen van een lcd paneel een pestwerk (meerlaags, erg gevoelig voor vuil en vette vingers enz)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-01 16:02
Blijkbaar is dus inderdaad het pinnetje stuk die detecteert of je scherm open of dicht is. Kijk even op internet of je misschien een service manual kunt vinden van je laptop, want zoiets is meestal niet al te lastig te maken..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas dus geen schermen liggen om te testen, heb 1 scherm liggen, alleen de aansluitingen daarvan komen niet overeen.

Maar kan dat het zijn dat hij daardoor maar heel kort (<1 sec) wel beeld geeft?

Ik zal het pinnetje van de deksel open/dicht ook maar eens nakijken dan...
Pagina: 1