Verwijderd

Topicstarter
Geachte forumleden,

Ik ben Jaimy, 23 jaar en ben nieuw hier op dit forum.
Hoi.

Ik heb een vraag omtrent digitale tv van UPC (zie titel).

Ik heb enkele weken geleden een UPC HDTV mediabox genomen en aangesloten via HDMI naar mijn televisie. Nu heb ik de Touchsmart computer van HP (HP IQ515NL) en het is mogelijk om daar tv op te kijken. (Dit heb ik getest met coax kabel, voordat ik überhaupt digitale tv had). Ik heb nu een tweede UPC HDTV mediabox genomen en wil deze aansluiten op mijn computer, maar ik weet eigenlijk niet hoe dat moet en of het überhaupt wel mogelijk is. 8)7.

Even kort de details van mijn computer:
Er zit geen hdmi-aansluiting op, wel een tv-in, audio-in, audio-out, s-video en ir-out.
Volgens mij is het dvb-t...

Voor meer informatie, klik op onderstaande link:
http://www.breekpunt.nl/a...d=5&artikelid=2494&page=1

Ik zou graag het hele proces willen weten, dus ook de juiste manier van aansluiten, om uiteindelijk digitale tv te kijken op deze computer. Ik ga hier Windows Media Center voor gebruiken. De computer kan overweg met blu-ray beelden, dus qua beeldkwaliteit zit het wel goed. Degene die mij helpt, krijgt van mij 25 pleurie :P.
Als het 100% zeker niet kan, zou ik het graag willen weten. (En waarom precies?)

Alvast bedankt voor de moeite. :)

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
Helaas is dit niet mogelijk. In ieder geval niet in HD resolutie. Als de UPC box s-video out understeunt op de scart kan je deze via een s-video kabel op je hp computer aansluiten op de s-video input. Daarnaast moet je een infrarood kabeltje op het oogje van je hdtv ontvanger plakken en op de HP aansluiten zodat de computer de signalen om van zender te wisselen door kan sturen naar je hdtv ontvanger. Daar gebruik je dus de IR-in of IR-out op je HP voor. vervolgens mediacenter setup draaien en de s-video input als bron selecteren. Daarna even goed de instructies volgen zodat de mediacenter software de signalen van jouw afstandsbediening kan leren zodat hij deze na kan doen met het infrarood oogje en presto. Natuurlijk heb je wel maximaal 480 beeldlijnen en dus geen HD kwaliteit. Daar bestaat op dit moment iig voor UPC geen mogelijkheid voor.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)
Degene die mij helpt, krijgt van mij 25 pleurie :P .
En dat is dus niet hoe het hier werkt :o

Geen vraag is op GoT te dom, maar we verwachten wel dat je zelf de moeite doet je probleem op te lossen. Als je dat doet dan helpen we graag - en voor niets :)

Wil je er per se geld tegenaan gooien, open dan een advertentie in http://www.tweakers.net/aanbod

Verder is het wel zo handig om je topic in het juiste subforum te plaatsen. Vragen over TV horen niet hier in Overige Hardware maar in LCD, Plasma, Projectie & Recording

Oslik blyat! Oslik!