Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

nieuwe KPN proxies

Pagina: 1
Acties:
  • 1.185 views

• monk-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-10 17:03
Hoi,
zouden jullie de nieuwe proxies van kpn kunnen toevoegen aan dat scriptje, wat gebruikt wordt om het domain tweakimg.net te redirecten naar tweakers.net (omdat de kpn proxies tweakimg.net niet doorlaten, en dus de pda view actief wordt)

nu werkt tweakers alleen volledig op de oude proxies

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

wordt het niet eens tijd dat KPN tweakimg gewoon whitelist? we blijven geen uitzonderingen maken...

Intentionally left blank

• monk-
eer dat dat op de whitelist staat, zijn we 10 jaar verder

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-11 12:22

rob_erwt

What does this button do?

Dan kun je er beter snel achteraan gaan. ;)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Afgezien daarvan, hoe denk je dat wij uberhaupt in staat zijn te raden welke ip's de nieuwe proxies van kpn hebben? De reactie waar je deze topicstart mee deed was iig blijkbaar nog een oude proxy?

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-11 15:13
Dit gaat over t.net bezoeken vanaf KPN-gebouwen zelf? Als het goed is krijgt elke werknemer binnen een paar maanden open internet, dus dan moet het sowieso geen probleem meer zijn ;)

• monk-
Chillosophy schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 17:43:
Dit gaat over t.net bezoeken vanaf KPN-gebouwen zelf? Als het goed is krijgt elke werknemer binnen een paar maanden open internet, dus dan moet het sowieso geen probleem meer zijn ;)
hoe kom je aan die info? weet je het zeker, dan lach ik me helemaal kapot als dat gaat gebeuren, maar ik heb het hier over KPN Contact, de helpdesk afdeling. daar zijn ze heel streng met de internet policy

anyway, er waren eerst maar ~4 ips voor de proxy, nu zijn het er een stuk of 14, maar in dezelfde range, dus als je de range wat soepeler zet, zijn de kpn contacters weer tevree :*)

• monk-
ACM schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 22:50:
Afgezien daarvan, hoe denk je dat wij uberhaupt in staat zijn te raden welke ip's de nieuwe proxies van kpn hebben? De reactie waar je deze topicstart mee deed was iig blijkbaar nog een oude proxy?
ja, want ik had 'mooi' beeld (met images)
dat was 1 van de eerste 4
op de nieuwe proxies daarbove zijn ook veel meer sites toegankelijk
slecht geregeld daar..

[ Voor 9% gewijzigd door monk- op 08-02-2009 01:10 ]

• monk-
ik zal wel eens replyen als ik geen images heb, kan je het ip zien..
dan zal ik ook de locale naam geven

[ Voor 20% gewijzigd door monk- op 08-02-2009 01:14 ]

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-11 12:22

rob_erwt

What does this button do?

* rob_erwt wijst monk- op het gebruik van de editknop...

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

monk- schreef op zondag 08 februari 2009 @ 01:01:
anyway, er waren eerst maar ~4 ips voor de proxy, nu zijn het er een stuk of 14, maar in dezelfde range, dus als je de range wat soepeler zet, zijn de kpn contacters weer tevree :*)
En toch blijft het handiger om zelf bij je werkgever dit aan te kaarten dat tweakers niet goed op hun whitelist staat. Anders is dit gewoon een gebed zonder eind, elke keer dat er bij jullie iets veranderd moeten wij onze site maar aanpassen :? Beetje de omgekeerde wereld als je het mij vraagt. Ze hebben T.net waarschijnlijk met een reden op de whitelist gezet, dan moeten ze het ook maar goed doen.

• monk-
gebed zonder eind?
is dat niet een wat extreme term voor een eerste verzoek om nieuwe ip's toe te voegen aan een exempt script?

zoals ik al eerder aangaf, eer dat kpn er wat aan gaat doen, zijn we 10 jaar verder, of zegmaar gerust, nooit

ik hoop dat jullie wat welwillender zijn dan KPN
de proxy range is 145.7.182.4 t/m 145.7.182.15

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

monk- schreef op zondag 08 februari 2009 @ 18:45:
zoals ik al eerder aangaf, eer dat kpn er wat aan gaat doen, zijn we 10 jaar verder, of zegmaar gerust, nooit
Als dat zo is dan zal KPN daar wel een reden voor hebben lijkt me :?
* Erkens zal maar niet de opmerking maken dat we momenteel jullie al tegemoet komen...

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

monk- schreef op zondag 08 februari 2009 @ 18:45:
gebed zonder eind?
is dat niet een wat extreme term voor een eerste verzoek om nieuwe ip's toe te voegen aan een exempt script?
vorig jaar waren het nog maar 3 ip's, nu al 14 terwijl we toendertijd al hadden aangegeven dat het wat ons betreft een tijdelijke workaround was. Het belemmert ons namelijk om ons static domain breder in te zetten; elke keer moeten we weer rekening houden met die 'stomme' KPN proxies...

de proxy range is 145.7.182.4 t/m 145.7.182.15
Zolang wij dit blijven faciliteren is er natuurlijk nooit een incentive voor KPN om er ueberhaupt iets aan te doen. Dit is echt de omgekeerde wereld zo...

Intentionally left blank

• monk-
hmm,
crisp schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:55:
Zoals ACM al aangeeft zijn wij niet happig op workarounds voor een enkel bedrijf daar dit onze code nodeloos complex maakt en ons verhinderd om tweakimg.net te gebruiken voor situaties waar het nog meer voordeel voor de client kan opleveren maar waar een simpele workaround voor whitelisting proxies die tweakimg.net uitsluiten praktisch niet uitvoerbaar is.

De workaround voor de frontpage is vorig jaar als een tijdelijke workaround geimplementeerd in de veronderstelling dat deze op termijn weer verwijderd kon worden. Voor de Belastingdienst hebben we dat naderhand ook kunnen verwijderen maar voor KPN lijkt de tijdelijke workaround meer een permanente status te krijgen.

Ik zou dus willen voorstellen om dit in eerste instantie toch weer aanhangig te maken bij het systeembeheer van KPN aangezien dat uiteindelijk voor iedereen voordeel oplevert. Per slot van rekening zijn wij niet de enige site die op een dergelijke manier static objecten serveert vanaf een ander (eigen of CDN) domein.
ik heb gezocht naar meer info maar deze quote had ik nog niet gezien,
je heb wel gelijk ja, kpn moet het eigelijk fixen
ik zal is kijke wat ik kan bewerkstelligen bij kpn,
to be continued

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-11 15:13
monk- schreef op zondag 08 februari 2009 @ 01:01:
[...]

hoe kom je aan die info? weet je het zeker, dan lach ik me helemaal kapot als dat gaat gebeuren, maar ik heb het hier over KPN Contact, de helpdesk afdeling. daar zijn ze heel streng met de internet policy
Ik zit ook bij KPN Contact, THD. Er lopen nu een paar testgroepen met open internet, als die het niet verpesten voor de rest krijgt iedereen het. Andere afdelingen hebben veelal al open internet, maar er zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Overigens heb ik hier ook een proxy thuis die ik heb ingesteld om tweakimg.net te blokkeren. Kunnen jullie alstublieft ook het verkeer van mijn PIX router toevoegen aan die tijdelijke workaround?

Oftewel, hoe meer mensen gaan klagen bij KPN (en dat is natuurlijk alleen bij de IT afdeling verantwoordelijk voor internettoegang en niet heel KPN) hoe sneller die (net als tweakers.net) wordt gewhitelist ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• monk-
na een ruime maand van heen en weer gemail met IT Beheer staat het tweakimg.net domein eindelijk op de whitelist van de kpn proxies O-)

deze topic kan dicht

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

*O* Pluspuntjes voor monk- :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Pluspuntjes? is dat een nieuw soort karma? :P

Intentionally left blank

• Falcon
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Woei \o/ doet het nu ook bij externe klanten via de Citrix omgeving van KPN :D

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb de workaround voor KPN bij deze ook verwijderd. Case closed lijkt me :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.