Macro om een 5 cijferig nummer te zoeken...

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 09:19
Situatie, ik heb hier een heel klein programmatje dat simpelweg bestaat uit 1 Window met 1 tekstvak en 1 OK button, en het enige wat dit doet is een codewoord geven, maar alleen ALS jij een goed nummer invoegd in een textvak. Dit nummer bestaat uit 5 cijfers, dus er zijn 99999 opties. Nu wil ik deze niet allemaal manueel gaan intypen natuurlijk.

Dus ik vraag mij af, kan dit worden gedaan aan de hand van een macro programma, of kan je hier een soort code of klein programmatje voor schrijven. Mijn programmeerervaring is niet zo groot, het enige wat ik kan is simpele BAT files schrijven. dit is een soort weddenschap, maar hulp inroepen is gelukkig toegelaten, anders zou ik niet weten hoe er aan te beginnen.

Kan iemand mij op weg helpen, of enkele goede aankoopingspunten geven, over hoe ik hier het beste aan begin?

Disclaimer: Ik voel de comment al komen, maar ik probeer hier geen serial te kraken voor een programma, en als ik dat toch zou willen, daar zijn andere bronnen genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:51

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

edit: verkeerd gelezen, dacht dat je zelf zo'n programmaatje wou maken :P

[ Voor 81% gewijzigd door Gizz op 05-02-2009 15:19 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiemez
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-10-2022
als het een windows programma's is, kun je het invoeren van cijfers wellicht met Auto It doen?

http://www.autoitscript.com/autoit3/index.shtml

[ Voor 9% gewijzigd door Tiemez op 05-02-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

never mind

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2009 15:21 . Reden: ook verkeerd gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sendkeys en VBS. Lijken me genoeg aanknopingspunten. ;)

Verder kunnen wij natuurlijk niet controleren voor welke doeleinden je het gebruikt (zie ook Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik) en daarbij hebben we het in PRG over zélf programmeren. Met bovengenoemde aanknopingspunten moet je een heel eind kunnen komen en anders is het meteen een leuk moment om wat programmeerervaring op te doen :Y)

[ Voor 139% gewijzigd door RobIII op 05-02-2009 15:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.