Kan dit: SSH / Putty / Internetplusbellen

Pagina: 1
Acties:

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-01 13:52
Ik ben bezig geweest om SSH te installeren op mijn PC thuis (winxp). Mijn router (wrt54g met dd-wrt) heb ik ingesteld om SSH te gebruiken op de standaard poort 22.

Daarna putty gestart met de benodigde instellingen, maar ik krijg steeds time-out meldingen. Firewalls, viruscheckers etc.. uitgezet, nog steeds hetzelfde probleem.

Mijn vraag is of iemand die ook Internetplusbellen van KPN heeft het gelukt is om SSH te gebruiken? Liefst met bovenstaande apparatuur/omgeving.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Mijn vraag is of iemand die ook Internetplusbellen van KPN heeft het gelukt is om SSH te gebruiken? Liefst met bovenstaande apparatuur/omgeving.
Je probeert toch van binnenuit te connecten? (dus het kpn verhaal maakt niks uit) if not moet je dit onder administration (onder remote access) in dd-wrt aanzetten.
In putty wel ssh aangeklikt ?
Kun je wel via telnet connecten naar je router?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2009 14:46 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik snap nu niet wat je wilt doen, Wil je nu naar je winxp pc connecten met ssh of wil je vanaf je winxp pc connecten naar je router?

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-01 13:52
@Freedive
Ik probeer inderdaad van binnen uit te connecten. In putty heb ik inderdaad SSH aangeklikt.

Als ik telnet via port 22 naar het ip van mijn router krijg ik de tekst 'SSH-2.0-dropbear_5.0' te zien. Verder gebeurd er niets...

@LuckyY
Wat ik uiteindelijk wil is vanaf mijn werk of PC's in het buitenland via ssh kunnen werken.

Hartelijk dank voor jullie hulp!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:48
Als je van buitenaf een SSH verbinding wilt maken naar je PC thuis, moet je volgens mij op je PC thuis een SSH server installeren, en in je router port 22 forwarden naar het locale IP adres van je PC.

Op je PC van buitenaf installeer je dan een SSH client (Putty) en maak je verbinding met het IP adres van je router (die je dan zal forwarden naar je PC thuis).

Verwijderd

Jupz wat slow whoop zegt + ssh aanzetten voor buitenaf; administration (onder remote access) in dd-wrt aanzetten.

Maar onder "services" moet het ook aanstaan.
Pagina: 1