Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Akrapovic58
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-10 20:13
Ik ben reeds een paar jaar klant bij Tele2 (pay cheap, get cheap. I know, but i am not paying the bill...).

Provider: Tele2
Router: speedtoch 706 wl
Pc: vista 64bit

Nu is het probleem dat als µtorrent actief is (of er veel downloads zijn) er zoveel bandbreedte wordt opgebruikt dat er storing op de telefoonlijn zit. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik torrents kan downen zonder storing op de lijn te hebben?

> enkel het uitgaande verkeer is verstoord. De uploads van µtorrent zijn afgeknipt op 17 kb/sec

> µtorrent: al bijna alle instelling geprobeerd, zonder resultaat
> huidige instellingen: http://img19.picoodle.com...5/f_Naamloosm_840180a.png
> Tele2: weten geen oplossing
> Speedtouch: contact opgenomen, geven een oplossing. Maar hiervoor moet je in de firmware van router en de is beveiligd door tele2
> Google weet het ook niet.

> er moet toch gewoon in de router voldoende voorrang gegeven worden aan de telefonie, niet ?
> uit alles wat ik al gelezen heb ondertussen, vermoed ik dat het probleem bij de router ligt...

Alle hulp, advies is welkom |:(

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Het gaat niet alleen om de upload van uTorrent, maar ook om de download.
Probeer die ook eens af te knijpen.

Daarnaast kan het goed zijn dat het aantal verbindingen (250 max) nog steeds te hoog is. Probeer dit eens verder te beperken.

Probeer ook eens of je tijdens downloads nog goed kunt pingen (naar bijv. tweakers.net). Als je ziet dat de latency hier omhoog schiet, weet je dat je uTorrent-instellingen nog steeds te agressief zijn.

Als je uTorrent afsluit zijn al je problemen voorbij? Dan ligt de oplossing voor het probleem toch echt bij uTorrent, of niet? :)

• Akrapovic58
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-10 20:13
µTorrent is inderdaad de boosdoener. Maar niet alleen µtorrent. Dit probleem doet zich ook voor als er meerder pc's actief zijn. (max3)

Meestal hou ik het beperkt tot 2 actieve torrents (down + up = max 2 actief) en deze lopen bij oudere torrents aan een gemiddelde vab down 60kb/s. Nieuwe torrents doen het met gemak aan 150 kb/s. Dus bij 60kb/s kan ik dat ook nog moeilijk gaan afknijpen...

De telefoonlijn moet gewoon absolute voorrang krijgen. Want ik wil met plezier ook uploaden (als de pc met iets anders bezig is), maar niet ten koste van de telefoonverbinding...

[ Voor 12% gewijzigd door Akrapovic58 op 05-02-2009 15:00 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Te veel connecties. Begin eens bij 50 en dan telkens en beetje meer tot je weer problemen krijgt.
Upload beïnvloedt de download. De connecties overbelasten de cpu van de router.