Ik ben reeds een paar jaar klant bij Tele2 (pay cheap, get cheap. I know, but i am not paying the bill...).
Provider: Tele2
Router: speedtoch 706 wl
Pc: vista 64bit
Nu is het probleem dat als µtorrent actief is (of er veel downloads zijn) er zoveel bandbreedte wordt opgebruikt dat er storing op de telefoonlijn zit. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik torrents kan downen zonder storing op de lijn te hebben?
> enkel het uitgaande verkeer is verstoord. De uploads van µtorrent zijn afgeknipt op 17 kb/sec
> µtorrent: al bijna alle instelling geprobeerd, zonder resultaat
> huidige instellingen: http://img19.picoodle.com...5/f_Naamloosm_840180a.png
> Tele2: weten geen oplossing
> Speedtouch: contact opgenomen, geven een oplossing. Maar hiervoor moet je in de firmware van router en de is beveiligd door tele2
> Google weet het ook niet.
> er moet toch gewoon in de router voldoende voorrang gegeven worden aan de telefonie, niet ?
> uit alles wat ik al gelezen heb ondertussen, vermoed ik dat het probleem bij de router ligt...
Alle hulp, advies is welkom
Provider: Tele2
Router: speedtoch 706 wl
Pc: vista 64bit
Nu is het probleem dat als µtorrent actief is (of er veel downloads zijn) er zoveel bandbreedte wordt opgebruikt dat er storing op de telefoonlijn zit. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik torrents kan downen zonder storing op de lijn te hebben?
> enkel het uitgaande verkeer is verstoord. De uploads van µtorrent zijn afgeknipt op 17 kb/sec
> µtorrent: al bijna alle instelling geprobeerd, zonder resultaat
> huidige instellingen: http://img19.picoodle.com...5/f_Naamloosm_840180a.png
> Tele2: weten geen oplossing
> Speedtouch: contact opgenomen, geven een oplossing. Maar hiervoor moet je in de firmware van router en de is beveiligd door tele2
> Google weet het ook niet.
> er moet toch gewoon in de router voldoende voorrang gegeven worden aan de telefonie, niet ?
> uit alles wat ik al gelezen heb ondertussen, vermoed ik dat het probleem bij de router ligt...
Alle hulp, advies is welkom