Raid driver niet herkent, geen geldig systeemvolume

Pagina: 1
Acties:

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:34
Oude topic was op slot, dus hier een nieuwe.

Ik heb gisteren nieuwe pc binnen gekregen, ben nu de raid aan het installeren, alleen gaat niet echt voorspoedig.
Op de cd van Asus van mijn p5q se/r staat een make-raid-driver-disk button. Maar als ik daarop op klik (usb-stick) werkt het niet.( In asus boekje staat dat je dit ook met usb-stick kan doen)

Dus heb handmatig drivers op de usb-stick gezet, en als ik dan aan het begin van de vista installatie, wanneer hij vraagt op welke harde schijf ik hem wil installeren, op stuurprogramma's laden druk, vindt hij ook niks, ook niet als ik handmatig blader.
Hij ziet alleen wel de 2 hardeschijven als 1. Er staat gewoon aangegeven dat hij 1 disk ziet van ca. 940 gb(2x 500). Dit waarschijnlijk omdat ik verder in de bios, en in de controller als alles ingesteld hebt.

Ik heb het ook geprobeerd met de Asus cd, en nog een andere driver van het internet(intel).
Maar telkens geeft hij aan dat hij geen drivers vindt.

Als ik probeer verder te gaan met de installatie, aangezien hij ze wel als 1 hdd ziet, geeft hij de foutmelding;
Computer bevat geen geldig systeemvolume.

Dus ik heb eigenlijk geen idee hoe ik de raid-driver er nu nog op moet krijgen. Er staan ook geen drivers op de Asus website, en de Intel website is ook erg onduidelijk.

kimi

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:17

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Heb je niet toevallig je USB stick verkeerd geformatteerd? Kun je ook een floppy proberen, of heb je die drive niet?

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-01 11:07
[verkeerd gelezen]

Zou hem inderdaad proberen te formateren met een boot CD

[ Voor 90% gewijzigd door Marmotje op 05-02-2009 12:56 ]

apt-get moo

• yorkick
De usb-stick formateren met een boot-cd?
En dan zou ik met de asus-cd wel de driver erop moeten kunnen installeren?

Edit; Hij is aan het installeren, ik weet niet of het goed gaat.
Hoe? Het moederbord vond het leuk de USB-stick als hardeschijf te zien, en de RAID0 uit de boot-list te kicken. En waarschijnlijk moet hij daar instaan wil je Vista installeren. Hopen dat het nu ook echt een RAID0 wordt :P

[ Voor 55% gewijzigd door yorkick op 05-02-2009 13:06 ]

kimi

• Marmotje
yorkick schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:01:
De usb-stick formateren met een boot-cd?
En dan zou ik met de asus-cd wel de driver erop moeten kunnen installeren?
hmm heb het een beetje onduidelijk neergezet zie ik.

Wat je kan proberen is om met een boot-cd de raid te benaderen en de HD's te formateren. Windows moet hem dan zoiezo herkennen

apt-get moo

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Marmot84 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:05:
[...]
hmm heb het een beetje onduidelijk neergezet zie ik.

Wat je kan proberen is om met een boot-cd de raid te benaderen en de HD's te formateren. Windows moet hem dan zoiezo herkennen
Tuurlijk hoeft Windows XP/Vista de RAID set dan niet te herkennen, waarschijnlijk zal een WINPE/BOOT CD de RAID set ook niet herkennen wanneer deze de RAID drivers niet bevat.

Het hangt helemaal af van de RAID controller die je gebruikt. Klaarblijke zijn de drivers die op de CD van Asus stonden niet geschikt voor Windows Vista (staan er "uberhaubt Windows Vista drivers op de CD?).

Wat je nodig hebt zijn de tekstdrivers voor de RAID controller welke geschikt zijn voor de Windows setup.
Overigens is het wel handig om ook je systeem specificaties hier eens te posten, zodat wij ook weten welk moederbord en RAID controller er gebruikt worden.

Ik geef het nog even de kans, maar over deze materie is eigenlijk wel heel veel terug te vinden met de GoT Search. Ga eerst eens kijken of je moederbord Windows Vista (driver) support heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door _Dune_ op 05-02-2009 13:12 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• yorkick
Ja de cd heeft zeker Windows Vista drivers. In het boekje staat ook beschreven hoe je de driver via usb-stick kan installeren, op Vista. Maar dat werkte dus niet(via make-disc).

Systeemspecs;
E8400
Asus P5Q se/r , raidcontroller; intel ICH10r
2x Samsung 500gb

Maar zoals ik al eerder gezegd heb, is hij nu aan het installeren, alleen moet nog blijken of de RAID nog werkt. Persoonlijk denk ik van wel(aangezien hij 1 schijf zag), en zit de driver dus bij Vista inbegrepen.

kimi

• Marmotje
yorkick schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:18:
Ja de cd heeft zeker Windows Vista drivers. In het boekje staat ook beschreven hoe je de driver via usb-stick kan installeren, op Vista. Maar dat werkte dus niet(via make-disc).

Systeemspecs;
E8400
Asus P5Q se/r , raidcontroller; intel ICH10r
2x Samsung 500gb

Maar zoals ik al eerder gezegd heb, is hij nu aan het installeren, alleen moet nog blijken of de RAID nog werkt. Persoonlijk denk ik van wel(aangezien hij 1 schijf zag), en zit de driver dus bij Vista inbegrepen.
http://downloadcenter.int...ws%20Vista*%2064&lang=eng

Weet alleen niet of je 64 of 32 bit hebt

apt-get moo

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:17

Edmin

Crew Council

get on my horse!

edit: hier stond overbodige onzin.

[ Voor 77% gewijzigd door Edmin op 05-02-2009 13:31 ]

Pagina: 1