Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Bij verlenging van een 2 jarig abonnement heb ik een nieuw toestel ontvangen, sony ericsson c902.

Deze bleek bij ontvangst defect te zijn, heeft het maar 1 keer gedaan.

Ik heb hierover contact gehad met vodafone, en ze hebben mij meegedeelt dat hij die zelfde week vervangen zou worden door hun koeriers dienst.

Ik ben nu al 5 weken verder en heb al meerdere keren contact gehad met vodafone en elke keer beloven ze mij dat hij dezelfde week anders begin volgende week vervangen wordt. Maar deze belofte zijn ze nu al 4x niet nagekomen. Waardoor ik weinig zin meer heb om contact op te nemen met de klantenservice.

Ik ben ook al bij de vodafone winkel geweest, maar daar konden ze mij ook niet helpen omdat ik het toestel ontvangen heb over de post.

Mijn vraag is nu, zou ik het contract met vodafone kunnen ontbinden omdat ze mij geen goed toestel geleverd hebben en weigeren om deze te vervangen?

Heeft iemand anders misschien nog een suggestie hoe ik deze situatie kan oplossen

groeten maurits de vries

Verwijderd

Graag wil ik intern uitzoeken waarom de telefoon nog niet is vervangen.
Stuur me daarom even een PM met je mobiel nummer en de bijbehorende klantgegevens.

• maurits187
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:41:
Stuur me daarom even een PM met je mobiel nummer en de bijbehorende klantgegevens.
bedankt, de email is verstuurd

Ik hoop echt dat jij mij verder kan helpen, want deze situatie duurt nu al 5 weken en ik ben nog niks verder.

mvg

maurits de vries

[ Voor 12% gewijzigd door maurits187 op 05-02-2009 14:20 ]

• maurits187
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:41:
Weten jullie misschien al iets meer over de omruiling van mijn telefoon?

• maurits187
Nou van Vodafone Webrelations hoor ik ook niks meer. Ik kreeg nog een email dat ze bezig zijn met een intern onderzoek, maar daarna heb ik ook niks meer gehoord.

Een rare kwestie bij vodafone, elke keer beloven ze mij bij de klantenservice dat de telefoon deze week nog wordt opgestuurd. Maar dit hebben ze ook al 4 keer nagelaten. Terwijl ik wel elke maand 22.50 betaal voor een dienst waar ik geen gebruik van kan maken.

Zijn hier ook andere mensen op dit forum die dit wel eens hebben meegemaakt?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:22

MsG

Forumzwerver

Kan je niet met terugwerkende kracht dit terugvorderen met een brief? Aangezien je nu dus betaald voor iets wat je niet kan gebruiken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• maurits187
MsG schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:24:
Kan je niet met terugwerkende kracht dit terugvorderen met een brief? Aangezien je nu dus betaald voor iets wat je niet kan gebruiken.
Dit ben ik ook van plan om volgende week te doen. Dan stoneer ik het geld en stuur ik er een aangetekende brief heen.

Verwijderd

Niet om het een of ander, maar stoneren brengt altijd meer problemen. Achteraf kan dit allemaal verrekend worden, ik zou je rekening niet blokkeren.

Verwijderd

Ik moet hier toch ook even op reageren...

Zelf ik heb ook slechte ervaring met Vodafone. Het enigste wat er gebeurd is dat je telkens naar de muur wordt gestuurd.
Het was immers een simpele vraag over een defect abbo toestel, en is al een x opgestuurd. (maar dus niet gerepareerd)

Toen heb ik een paar x gebeld met de klantenservice. Maar werd telkens doorgestuurd naar andere medewerker blabla. en achteraf konden ze mij ook weer niet helpen.

Daarna meteen gaan mailen en dacht dat ik daarmee hulp kreeg. Dit ging een paar dagen goed.
Er werd goed gereageerd. Achteraf bleek het allemaal bs want kreeg later weer een afgehaakte reactie mail van dat ik maar weer de klantenservice moest bellen.
Terwijl ik gewoon hetzelfde vroeg, zoals ik dat ook aan de telefoon deed.

Wat dat betreft heb ik het nu wel een keer voor gezien, en eindig ik mijn contract ook soon.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
Ik had een keer een defecte USB modem. Gewoon gebracht naar een Vodafone City point en netjes een belletje gehad na plm. 1 tot 2 weken dat ik een vervangend exemplaar kon ophalen.
Dus misschien een idee om er mee naar een Vodafone City point te gaan indien in de buurt...

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het beste is in zo'n geval om de automatische incasso stop te zetten en je laatste incasso te stoneren. Hierdoor ontvangt Vodafone geen geld meer en zullen ze wat sneller werken. Ook zou ik eisen dat het tot nu toe betaalde bedrag teruggestort word doordat je niet de mogelijk had om gebruik te maken van je abonnement.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 15:08:
Het beste is in zo'n geval om de automatische incasso stop te zetten en je laatste incasso te stoneren.
Ja hoor, krijg je wel een registratie bij Preventel, Experian en/of BKR Tiel op je naam, kun je die hypotheek ook wel vergeten de komende jaren, net als een abonnement bij één van de andere telecomproviders. Schrijf een aangetekende klachtenbrief, daar bereik je over het algemeen veel meer mee.

Verwijderd

je komt echt niet meteen in Tiel te staan hoor. Ze moeten je altijd eerst berichten dat als je binnen X niet betaald je er komt te staan...

Maar toegegeven storneren is niet altijd de beste oplossing...Zelf ook slechte ervaring met de KS overigens. En ook Webrelations heb je meestal ook weinig tot niks

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 15:14:
[...]

Ja hoor, krijg je wel een registratie bij Preventel, Experian en/of BKR Tiel op je naam, kun je die hypotheek ook wel vergeten de komende jaren, net als een abonnement bij één van de andere telecomproviders. Schrijf een aangetekende klachtenbrief, daar bereik je over het algemeen veel meer mee.
Sure, je kan geen hypotheek aanvragen omdat je weigert te betalen voor iets waar je geen gebruik van kan maken? Vodafone zal je echt niet meteen daar aangeven als je weigert te betalen omdat je telefoon defect is.

Als bedrijven zelf niet klantvriendelijk willen zijn moet je het gewoon hardspelen, weigeren te betalen en direct abonnement stop zeggen. Jij betaald voor een abonnement met telefoon, dat krijg je niet, dus ontbinding van contract.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Los van het ontbinden etc. Je telefoon mag je gewoon binnen 7 dagen omruilen (of iig binnen de 7 dagen melden dat je wilt omruilen). Alleen, dat wordt helemaal niet gedaan door een koerier of iets dergelijks. De klantenservice zei ook dat een koerier zou langs komen, maar dat gebeurde niet. Uiteindelijk kwam ik telefonisch bij de omruil-afdeling ofzo en die gaf mij een adres waar ik me telefoon terug kon sturen (gratis). Volgens hun was het opsturen ook het enige mogelijkheid die zij bieden indien je een telefoon wilt omruilen.

• maurits187
Ik zit er nu over na te denken om idd te stoneren en mijn contract op te zeggen.

Ik heb de telefoon gekregen bij een verlenging van 2 jaar, die nog in moet gaat. Ik heb al 4x naar de klantenservice gebelt. De eerste keer lieten ze mij 30 minuten in de wacht staan. Verder kwam ik met emailen en Vodafone webrelations ook niet ver.

Ik heb wel vaker gehoord dat je een registratie kan krijgen in Tiel, maar aangezien Vodafone hun verplichting niet nakomt, lijkt het mij toch zo dat het contract niet rechtsgeldig is.

Ze sturen mij bij een verlening van mijn abonnement een toestel op wat defect is, als zei weigeren deze te vervangen kan ik lijkt het me toch mijn abonnenent opzeggen.

Ik zal ook vragen in de brief of ze mij een retourdoos kunnen sturen voor het defecte toestel, dan kunnen ze daar achteraf ook niet moeilijk over doen.

Verwijderd

maurits187 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 00:25:
Ik zit er nu over na te denken om idd te stoneren en mijn contract op te zeggen.

Ik heb de telefoon gekregen bij een verlenging van 2 jaar, die nog in moet gaat. Ik heb al 4x naar de klantenservice gebelt. De eerste keer lieten ze mij 30 minuten in de wacht staan. Verder kwam ik met emailen en Vodafone webrelations ook niet ver.

Ik heb wel vaker gehoord dat je een registratie kan krijgen in Tiel, maar aangezien Vodafone hun verplichting niet nakomt, lijkt het mij toch zo dat het contract niet rechtsgeldig is.

Ze sturen mij bij een verlening van mijn abonnement een toestel op wat defect is, als zei weigeren deze te vervangen kan ik lijkt het me toch mijn abonnenent opzeggen.

Ik zal ook vragen in de brief of ze mij een retourdoos kunnen sturen voor het defecte toestel, dan kunnen ze daar achteraf ook niet moeilijk over doen.
Rechtsgeldig of niet, stoneren brengt problemen. Diensten die wel betaald zijn, maar niet geleverd, dienen ALTIJD achteraf te worden verrekend.

Stoneer je wel, dan loop je wel degelijk kans op een registratie in Tiel. Ik maak het dagelijks mee.

Nogmaals, het geld dat betaald is voor een niet geleverde dienst, wordt achteraf verrekend. Zo simpel als dat.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:22
Ik loop ook al 6 maanden met gezeur met Vodafone. Stoneren lijkt me idd geen beste optie. Wel zou ik een aangetekende brief verzenden waarin je ze een x aantal dagen de tijd geeft om het op te lossen, en dat je anders eist dat je contract ontbonden wordt. good luck

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Dus bij de Vodafone winkel kan men je niet verder helpen? Ik zou daar toch eens even stevig gaan praten. Niet weggaan voor je een telefoon hebt, of minimaal dat de boel uitgezocht is.

Als er een belofte wordt gemaakt, deze opschrijven, en ook de naam van de medewerker erbij. Het probleem is dat niemand zich verantwoordelijk voelt. Aan jou de taak dus om iemand verantwoordelijk te maken. Wordt er (in de winkel, na lang bellen) beloofd dat er binnen een week een andere telefoon op je deurmat ligt? Dan na een week weer in de winkel staan. Maak ze gek!

• maurits187
Nou het is nu opgelost.

Ik heb gisteren een email gekregen van vodafone webrelations, dat de melding doorgegeven is aan de koerier. Ze geven mij ook nog 2 maand gratisabonnementskosten, voor het ontstaande ongemakt.

Ik moet toch zeggen dat dit na al die ellende toch een goed gebaar is van vodafone.

Nu maar hopen dat de koerier snel belt.
Pagina: 1