Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede en snelle SDHC kaart voor een Panasonic DMC-FX37 en een DMC-TZ5.
Belangrijkste is dat ik met HD kwaliteit filmpjes kan opnemen zonder dat de camera gaat klagen over een trage kaart.

Zelf heb ik al gekeken naar de Sandisk Extreme III kaarten, maar die zijn behoorlijk prijzig. Zijn er kaarten van andere merken die onder de prijs van de Extreme III ligt, maar toch hetzelfde of misschien beter presteren?

Alvast bedankt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kijk eens naar de 133x (of sneller) kaarten van Transcend, die zijn wat goedkoper en zijn verder ook prima.

Deze bijvoorbeeld: http://www.transcend.nl/P...No=0&Func1No=1&Func2No=13

[ Voor 33% gewijzigd door sOid op 05-02-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:17
Ik vind ze vrij duur die transcend kaartjes...

Kijk is naar class 6 kingston kaartjes: bijvoorbeeld bij infomatique 18 euro voor een 8 GB class 6 SDHC kaartje.

http://www.informatique.nl/138684

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:46
Er zit nogal een verschil tussen verschillende class 6 kaartjes qwa performance. Als je googled op wat benchmarks dan kan je duidelijk verschillen vinden. Een snel kaartje is helaas wat duurder als gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Koop deze:
http://www.computer-land....etails.aspx?en=NS00628814

Snelheid tegen over de extreme kaartje ga je nauwelijks merken...alleen in je knip.
;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 10:11

ikbenwouter

! w t R

Wolf87 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:51:
Ik vind ze vrij duur die transcend kaartjes...

Kijk is naar class 6 kingston kaartjes: bijvoorbeeld bij infomatique 18 euro voor een 8 GB class 6 SDHC kaartje.

http://www.informatique.nl/138684
Transcend duur? Je vindt ze al voor 14,26 in de pricewatch

Overigens heb je voor een euro meer een 8GB class 6 microSDHC kaart welke je als SD kunt gebruiken, geen idee of dit langzamer is. Heb je ook nog een microSD kaart, kan handig zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door ikbenwouter op 06-02-2009 12:00 ]

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:17
ikbenwouter schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:56:
[...]

Transcend duur? Je vindt ze al voor 14,26 in de pricewatch

Overigens heb je voor een euro meer een 8GB class 6 microSDHC kaart welke je als SD kunt gebruiken, geen idee of dit langzamer is. Heb je ook nog een microSD kaart, kan handig zijn.
Moet zeggen, had niet in de pricewatch gekeken, maar naar de adviesprijs van transcend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbenwouter schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:56:
Overigens heb je voor een euro meer een 8GB class 6 microSDHC kaart welke je als SD kunt gebruiken, geen idee of dit langzamer is.
Ja, Micro SDHC is langzamer dan SD. Overigens zou ik kiezen voor Kingston ipv Adata. Net als PQI heb ik daar wel eens een probleem mee gehad. Met Kingston nog geen onverklaarbare problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 10:11

ikbenwouter

! w t R

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 13:20:
[...]

Ja, Micro SDHC is langzamer dan SD. Overigens zou ik kiezen voor Kingston ipv Adata. Net als PQI heb ik daar wel eens een probleem mee gehad. Met Kingston nog geen onverklaarbare problemen.
Als ik deze benchmark wiki bekijk zie ik anders toch vergelijkbare snelheden bij class 6 microSDHC en gewoon class 6 SHDC. Logisch ook want het enige dat class 6 zegt is dat een geheugenkaart met minimaal 6MB/s moet kunnen schrijven. Dus je weet het nooit zonder meer specs of benchmarks te hebben.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor jullie reacties.

Heb inmiddels gekozen voor deze: pricewatch: Transcend 8GB SDHC Class 6 Card

Goedkoop, maar ook genoeg capaciteit :)
Pagina: 1