Raid driver nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:34
Ik heb gisteren nieuwe pc binnen gekregen, ben nu de raid aan het installeren, alleen gaat niet echt voorspoedig.
Op de cd van Asus van mijn p5q se/r staat een make-raid-driver-disk button. Maar als ik daarop op klik (usb-stick) werkt het niet.
Dus heb handmatig drivers op de usb-stick gezet, en als ik dan aan het begin van de vista installatie, wanneer hij vraagt op welke harde schijf ik hem wil installeren, op stuurprogramma's laden druk, vindt hij ook niks, ook niet als ik handmatig blader.
Hij ziet alleen wel de 2 hardeschijven als 1. Er staat gewoon aangegeven dat hij 1 disk ziet van ca. 940 gb(2x 500). Dit waarschijnlijk omdat ik verder in de bios, en in de controller als alles ingesteld hebt.
Maar is het dan wel nodig om een driver te installeren? Of doet hij dat automatisch tijdens vista installatie?

kimi

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-02 20:39
Sowieso is een make-driver-disk zoals de naam al zegt voor het maken van een driver-diskette. Dat gaat dus sowieso niet werken op een usb stick. :+

Als je vista-installatie gewoon je raid-0 array ziet is het prima, dan heeft vista zelf die driver al gevonden. Je zou dus gewoon vista moeten kunnen installeren op die schijf.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als hij de disks herkent tijdens het installeren dan is het toch niet nodig een andere driver te installeren?

Dit topic gaat op slot, je kunt het immers gewoon installeren als hij de RAIDarray herkent, het lijkt me dat je dat gewoon zelf kunt proberen.
Mocht je tijdens de installatie tegen problemen aanlopen dan kun je een topic openen, maar voor nu lijkt me dat niet echt nodig.

Dit topic is gesloten.