..
[ Voor 99% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:48 ]
[ Voor 99% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:48 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Op T staat ook ergens zoiet ... hmmz .. hierzo:NMe schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:31:
Normaliseren en met behulp van een koppeltabel een en ander wat opsplitsen. Heck, desnoods een bitmask, maar 90 velden voor wat checkboxjes....
Dus, je koppelt eigenlijk wat UI logica aan je data ? Wat als je later je UI aanpast, en er ergens een radiobutton moet tussenkomen ?Radiobuttons sla ik op een één veldje, met een integer waarde. integer = 1 dat duidt aan dat de eerste radiobox aangeduid is, 2 de tweede, enz.
[ Voor 5% gewijzigd door whoami op 05-02-2009 11:41 ]
https://fgheysels.github.io/
[ Voor 123% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:48 ]
Dat wordt gewoon netjes met een koppeltabel gedaan, dus 1 tabel met alle mogelijke opties en een tabel met enkel de userID en de "optieID". Het zijn namelijk ongeveer 140 opties momenteel, en als je wat wilt gaan nieuwe opties zou willen toevoegen/verwijderen dan denk ik niet dat de database dat leuk vindRavefiend schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:38:
[...]
Op T staat ook ergens zoiet ... hmmz .. hierzo:
http://tweakers.net/my.tnet/profile
[ Voor 113% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:48 ]
If it isn't broken, fix it until it is..
Die rijen haal je in 1 keer op m.b.v. een join en gaan. Dat gaat qua performance echt geen impact hebbenera.zer schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:01:
Een koppeltabel heb ik niet gedaan (ok mis misschien), het item moet alle opties hebben namelijk ofwel met de waarde uit ofwel met de waarde aan. Maar vooral, met koppeltabel heb je ook 90 rijen en die mag je ophalen en tonen op je form (ook veel werk).
trouwens is 90x één bit (12byte of zelfs als het een byte zou zijn 90 byte) belachelijk weinig. En met een aparte tabel heb je 90x 2 ints = 360 byte?
Maar wat ik vooral wil weten is hoe je die data (hoe het ook moge opgeslaan zijn) overbrengt op een gui, als je weet dat er een een boomstructuur in zit. (en een met bv 4-5 levels)
[ Voor 5% gewijzigd door Creepy op 05-02-2009 13:05 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Users: user_id etc. ------- Options: option_id option_group_fk option_name --------- OptionGroups: option_group_id option_group_parent_fk option_group_name --------------- UserOptions: user_id_fk option_id_fk ------------------------- |
Je kan hier inderdaad vier tabellen gebruiker zoals Zoijar hierboven al zegt, maar niet op de manier die jij hier impliceert. A, B, C en D hoeven niet elk een eigen tabel te hebben.era.zer schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:46:
[...]
Maar normaliseren omdat het een boomstructuur is:
Stel je hebt de root en dan A B C D met daaronder allemaal opties. bedoel je dan een aparte tabel met de kinderen van telkens A, B, C, D ?Dan heb je 4 tabellen met elk 20 velden. dat verandert niet veel?
Pardon? Ondanks dat je met serialisatie aan de slag gaat lijkt me dit absoluut niet de handigste optie.Saven schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:18:
misschien 1 veld en daar al die data in eern array stoppen die je serialized ?
lijkt mij de meest handige optie
dan alleen een foreach loop en zo kun je kijken welke checkboxen geset zjin enzo
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
[ Voor 11% gewijzigd door TeeDee op 05-02-2009 21:41 ]
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Dat is nog wel je minste probleem. Het druist gewoon in tegen elke normalisatieregel elk nut van een RDBMS .TeeDee schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:03:
* TeeDee ziet al problemen met incorrecte configs door een foutje in het serialisatie proces, handmatige edits die niet meer te doen zijn (mits je natuurlijk een handige editor hiervoor hebt) en weet ik veel wat nog meer.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Het is in een paar situaties best handig. Alleen in deze niet bepaald.RobIII schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:33:
[...]
Dat is nog wel je minste probleem. Het druist gewoon in tegen elke normalisatieregel elk nut van een RDBMS .
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq