Ik ben bezig om op een Ubuntu server die gekoppeld is aan een lokaal domein shares voor de domeingebruikers op te zetten.
Op dit moment maakt iedereen zelf een share met een aparte user account vanuit Linux met een eigen gebruikersnaam/wachtwoord combinatie, maar omdat we dit centraal willen kunnen beheren hebben we ervoor gekozen om dit vanuit het domein te regelen.
Nu is het koppelen van de server aan het Windows domein gelukt, inloggen met een Windows gebruiker op de Linux server is mogelijk. Ik krijg het echter niet voor elkaar om voor deze gebruiker ook een share aan te maken
Wat ik al geprobeerd heb:
• Aparte groep maken voor de gebruikers en die toegevoegd aan Samba
• Op GOT gezocht
• Gezocht op google (o.a. op linux +share +"domain user" & ubuntu +create share for domain users
Maar helaas kom ik er niet uit.
Is het überhaupt wel mogelijk om een share te maken voor domain users?
[edit]
Wat ik dus wil is het volgende:
[DOMAIN SERVER] - > Users -> [LINUX SERVER] -> Share via login info van de domain server -> [WINDOWS WORKSTATION]
Op dit moment maakt iedereen zelf een share met een aparte user account vanuit Linux met een eigen gebruikersnaam/wachtwoord combinatie, maar omdat we dit centraal willen kunnen beheren hebben we ervoor gekozen om dit vanuit het domein te regelen.
Nu is het koppelen van de server aan het Windows domein gelukt, inloggen met een Windows gebruiker op de Linux server is mogelijk. Ik krijg het echter niet voor elkaar om voor deze gebruiker ook een share aan te maken

Wat ik al geprobeerd heb:
• Aparte groep maken voor de gebruikers en die toegevoegd aan Samba
• Op GOT gezocht
• Gezocht op google (o.a. op linux +share +"domain user" & ubuntu +create share for domain users
Maar helaas kom ik er niet uit.
Is het überhaupt wel mogelijk om een share te maken voor domain users?
[edit]
Wat ik dus wil is het volgende:
[DOMAIN SERVER] - > Users -> [LINUX SERVER] -> Share via login info van de domain server -> [WINDOWS WORKSTATION]
[ Voor 7% gewijzigd door skabouter op 05-02-2009 13:49 . Reden: Extra info toegevoegd ]
[ Dislect ]