Kopieren data van PC naar Synology DS107+ traag!

Pagina: 1
Acties:

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik zal eerste mijn situatie uitleggen:

Een Zyxel P2602H met daaraan 3 pc's en een DLINK DI-624 AP (voor mn laptop en WII)

Aan de DI-624 een XBOX en de Synology DS107+

Als ik nu data van 1 van de pc's wilt kopieren naar de DS107+ haal ik een snelheid van maximaal 1Mb/sec
Dit moet volgens mij veel sneller kunnen dan die 1Mb.
Ik ben redelijk groen wat instellingen mbt netwerken te maken heeft, heb wel kunnen zien dat de netwerkkaarten op 100Mb draaien. Bij taakbeheer/netwerk zie ik een netwerkgebruik van 8%, das natuurlijk helemaal niets.
Ik natuurlijk de DS107+ aan de zyxel hangen, maar dan moet er een PC naar de DLINK toe en ben ik bang dat ik hetzelfde probleem daarmee tegen kom.
Wie heeft tips/oplossingen/suggestie mbt mijn probleempje.

Verwijderd

1) testen of bestandsuitwisseling tussen de pc's ook traag is, zo niet,
2) DS107+ op zyxel aansluiten en kijken of het ook traag is, zo niet
3) DS107+ terug aansluiten op de DI-624 en de bekabeling tussen de Zyxel P2602H & DI-624 en DI-624 & DS107+ nakijken, bekabeling gechecked?
4) Gebruik je de DI-624 in switch of router mode? Als je de DI-624 in router mode gebruikt, zorg ervoor dat de netwerken van de Zyxel P2602H & DI-624 niet overlappen/'elkaar in de weg zitten'. Beter is om de DI-624 in switch mode te gebruiken, dus niets op de WAN poort aansluiten, maar de kabel van de Zyxel naar de DI-624 in een LAN poort stoppen, en het geen DHCP adressen uit te laten delen.