Toon posts:

[Javascript/Jquery] Toestaanslag genereren / JS starten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vannacht bezig geweest om te kijken hoe je een textveld het beste kan vullen via HTML buttons. Rob heeft me hier even mee op weg geholpen wegens het tijdstip (thanks Rob ;)), echter ging dat topic dicht en loop ik tegen een probleem aan waar ik al bang voor was.

Het textveld dat ik invul doet wat acties doormiddel van javascript/jquery als ik stop met invoeren via mijn toetsenbord.

Aangezien de manier welke Rob mij hier aanbood deze javascript/jquery actie niet tot uitvoering bracht nadat ik wat karakters had ingevoerd was ik van mening dat dit wel eens zou kunnen komen omdat er geen cursor in het textveld aanwezig was tijdens het invoeren.

Ik ben opzoek gegaan naar een oplossing aan de hand van Javascript/Jquery welke dit wel biedt, echter cursor of niet in het textveld, de actie op het veld welke wel uitgevoerd wordt als ik typ wordt niet gestart.

Het viel me op dat wanneer ik wel karakters (ook via mijn HTML/Javascript/Jquery) toetsenbord ingeef, hierna met ALT+TAB naar een ander scherm ga en weer terug het javascript wel gestart wordt.

Mijn doel is daarom uit te zoeken wat een keyboard aanslag anders doet dan een HTML/Javascirpt invoer.

Ik denk zelf dat het iets te maken heeft met pure browser invoer of via je client+browser. Hier zal ongetwijfeld verschil in zitten waarbij client+browser javascript op een andere manier triggert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op welke actie reageert het script dan? onFocus, onBlur, onChange? Lijkt me niet zo verwonderlijk als je b.v. een onBlur gebruikt, maar dit event niet voorkomt als je een veld met JS invult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Als je het veld met JS invult, dan heb je toch geen event handler nodig? Gewoon de functie die het invullen uitvoert ook je 'event handler' laten uitvoeren.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik momenteel een oplossing als http://web2ajax.fr/examples/facebook_searchengine/ welke aangepast is naar mijn behoefte, ik wil hier nog wel verder in customizen om het meer eigen te maken.

Ik moet vanavond of morgen even kijken wat er exact van BSN Autosuggest gebruikt wordt, want het kan best zijn dat dit meer duidelijkeheid geeft.

Overige tips/mogelijkheden zijn opzich ookl welkom want ik denk dat dit op en aantal manieren op te lossen valt waar wellicht de één een beter alternatief is dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nogmaals; als ik 3 seconden in de source van die pagina kijk zie ik dat je autosuggest reageert op onkeypress/onkeyup events. Nogal wiedes dat die niet gefired worden als je op alternatieve manier die karakters in de textbox gaat stoppen (zoals Noork al zegt). Ik val in herhaling, maar zorg nou eens eerst dat je de basics onder de knie hebt...
Dus zorg dat je zelf die functie aanroept (zoals Bozozo zegt) die in de handlers wordt aangeroepen en je bent er. Je zult er even in moeten duiken om te zien wat er nou precies gebeurt, maar het zit geheid in die richting.

Programmeren is niet een bak frameworks op een hoop gooien en bidden dat 't werkt; je moet gewoon beseffen waar je mee bezig bent en je zult die frameworks (als je ze al gebruikt en niet zelf schrijft) dus wel nog aan elkaar moeten knopen. Zie het als de specie die je schrijft tussen de bakstenen (frameworks). En als je die basics niet beheerst moet je geen huis willen bouwen maar specie leren maken ;)

[ Voor 58% gewijzigd door RobIII op 06-02-2009 02:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:37:
[url="RobIII in "[HTML] textveld vullen door "in-html/ons...""]
Programmeren is niet een bak frameworks op een hoop gooien en bidden dat 't werkt; je moet gewoon beseffen waar je mee bezig bent en je zult die frameworks (als je ze al gebruikt en niet zelf schrijft) dus wel nog aan elkaar moeten knopen. Zie het als de specie die je schrijft tussen de bakstenen (frameworks). En als je die basics niet beheerst moet je geen huis willen bouwen maar specie leren maken ;)
Wie zegt dat ik het ergens voor wil gebruiken ? Ik ben ergens door geboeid en wil graag bekijken hoe zaken werken.

Dat dit op onkeypress/onkeyup events reageert wilde mij niet direct zeggen dat iets wat in productie hetzelfde genereert niet opdezelfde manier geinterprteerd wordt door het script. Daarom maak ik dus een topic aan, ik zoek echt wel ookal kun je dat niet zien vanaf jouw stoel.

Iedereen heeft zijn eigen manier van zaken onder de knie krijgen, zolang je dit gewoon op een testservertje test kan er niets mis gaan en kun je stappen terug als je wil.

Over het aan elkaar knopen ben ik juist aan het bekijken. Aldoende leert men... dus vandaar ;)

No offence, jij hebt een andere (professionele) kijk op dit soort zaken terwijl een ander gewoon leuk wat wil testen en proberen :)

Ik heb toch zoals eerder vermeld niet voor niets tijd over, ik benut deze graag ;) (op mijn manier)

Ik kan in iedergeval verder, dat was het doel van dit topic/forum.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2009 03:27 ]

Pagina: 1