Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Toen ik vanochtend opstond en mijn (nagenoeg) gloednieuwe pc aan wilde zetten, starte hij niet meer op. :( Wat er gebeurd is het volgende:
-eerst duurt het een tijdje voordat de computer ook maar iets doet;
-vervolgens krijg ik wel het startscherm, maar wat ik ook doe ik kan niet in de bios etc komen;
-hierna reboot de computer zich weer gewoon.

Wat ik al geprobeerd heb:
-Ik heb alle kabels nagelopen en deze zitten er allemaal nog netjes in;
-Fans etc gecontroleerd;
-Harde schijf eruit getrokken en toen proberen te starten met een bootdisk;
-mobo en vid-kaart nagelopen op zwarte plekjes.

Wat heb ik draaien:
Gigabyte GA-EP45-DS3R
Intel Core 2 Duo E8500
Sapphire HD4870 1gb gddr5 pci-e (11133-04-20R)
2x Kingston 4GB DDR2 PC6400 800MHz
Vista 64x business

Deze pc heeft zo'n maand naar behoren gedraaid. Ik zal vast heel veel dingen nog niet geprobeerd hebben, maar dan ook niet de meest ervaren tweaker. Alle hulp is welkom :D alvast bedankt

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je hebt wel wat dingen gecontroleerd, maar ik zou zeggen, neem deze eens in z'n geheel door:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik was na mijn eerste search inderdaad op dat draadje uitgekomen. Maar na de overkill aan info toch maar even een nieuw draadje gemaakt, omdat ik echt geen idee had waar ik moest beginnen.

Er zit trouwens een Cooler Master Real Power M700, 700W in, dus ik geloof ook niet dat dat te weinig is/cheap ass merk.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien overkill, maar je moet gewoon e.e.a. uit sluiten. Dus start op met een zo kaal mogelijk systeem. Check je voltages, temperaturen, geheugen etc.

Merk en wattage van je voeding zegt ook niet alles. Als hij brak is, dan is hij brak.

[ Voor 22% gewijzigd door Noork op 05-02-2009 10:56 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:44

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:54:
Ja, ik was na mijn eerste search inderdaad op dat draadje uitgekomen. Maar na de overkill aan info toch maar even een nieuw draadje gemaakt, omdat ik echt geen idee had waar ik moest beginnen.

Er zit trouwens een Cooler Master Real Power M700, 700W in, dus ik geloof ook niet dat dat te weinig is/cheap ass merk.
De link die Noork geeft is niet zomaar een 'draadje', dat is een stappenplan, als je die volgt dan kom je er meestal achter wat het probleem is.

Ik zou er nog eens goed naar kijken als ik jou was.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:55:
Misschien overkill, maar je moet gewoon e.e.a. uit sluiten. Dus start op met een zo kaal mogelijk systeem. Check je voltages, temperaturen, geheugen etc.

Merk en wattage van je voeding zegt ook niet alles. Als hij brak is, dan is hij brak.
_/-\o_ _/-\o_
/doet een vreugdedansje.
Echt hoe simpel het soms kan zijn. Ik was inderdaad begonnen met zo kaal mogelijk opstarten, maar na je post nog maar eens gekeken en toen zag ik dat mijn Ipod en externe HD er nog in zaten. Na die verwijderd te hebben lijkt de pc weer op te starten. Wel wat langzamer dan normaal maar hij start in ieder geval op. Super bedankt ! Hoe simpel het soms kan zijn.

Edit: En nu voel/weet ik ook hoe het komt. Mijn lieftallige vriendin heeft gister een glas wijn over de comp gegooid (over de stekker van de externe HD), dus die heeft waarschijnlijk gewoon kortsluiting zitten maken. Wel vreemd dat ik niet eens meer de bios inkwam daardoor.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2009 11:20 ]

Pagina: 1