Toon posts:

lampjes?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

tussen mijn brander en cd-rom speler is nog plaats vrij voor nog een speler. dat wil ik natuurlijk niet ik wil lampjes.
ik wil er een lampje inzetten wat van links naar rechts gaat/beweegt. wat voor onderdelen heb ik nodig?? en waar kan ik die krijgen?? hoe duur kost het?? wat voor gereedschap heb ik nodig?

Verwijderd

Topicstarter
niemand? :'(

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Je kan bij de Conrad een kant en klaar nightrider setje kopen die iets van 30 piek kost ofzo :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
dat bedoel ik ja!!!! bedankt!! :9~

• Pastinakel
  • Laatst online: 24-08 22:59

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Dat rare gadget-geval staat al minstens 10 jaar in de Conrad-gids en ik heb me al heel vaak afgevraagd wie nou zo'n ding zou kopen...jij dus ;).

Wil je het knipperende kerstboompje ook ?:+

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Verwijderd

Topicstarter
die heb ik al >:)

Verwijderd

Topicstarter
AAAAHHH!!!!!!! waar op conrad site staat die?!?!?! ik ben de gids kwijt!! :(

oonder licht en geluid??? (waar ik al de helft van heb gezien)

als je namelijk weet waar het staat is het beter want chello is nu erg.... :r

• Pastinakel

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

LOL :)

Laat me raden: stukje uit je CD-laadje gezaagd en daar de kerstboom ingeplakt??

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Verwijderd

Topicstarter
nee, hij is al recycled... (of wat doen ze met die dingen die in zo'n groene zak gaan :))

Verwijderd

Conrad.nl:
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/197/G1/197327G1.JPG
30 piek... das nog wel te overzien, toch?

voor als je zelf aan de slag wil:
Afbeeldingslocatie: http://www.circuitsonline.f2s.com/circuits/lichteffecten/sch_03.gif
meer info over deze pic:
http://www.circuitsonline.f2s.com/circuits/view.php?cat=lichteffecten&sch=03

• Pastinakel

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Ik heb geen recente gids maar in die van 1999 stond'ie onder "Bouwpaketten".

BestelNr. was toen 19 73 27-33.

Edit: Neonlampje was me voor.

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/190/M1/190128M1.JPG

Produktinformatie

Voor vele toepassingen in de modelbouw, disco, reclame, decoratie, oplichtende pijlen, enz. Met een trimpotmeter is de snelheid in te stellen.
Technische spec.: Voedingsspanning 6-15 V= · Stroomverbruik ca. 15 mA · Snelheid instelbaar · Afm. 60 x 45 mm.
Bouwpakket

Als je zoekt op looplicht vind je hem wel denk ik :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Bestnr. 197327-89
Bij dit looplicht met 10 LEDs kunnen nog 10 extra gloeilampen met max. 5 W worden aangesloten. Met een potmeter kan de looplichtsnelheid van het heen en weer pendelende lichtpunt traploos worden ingesteld. Niet in het openbaar verkeer toegelaten!

Technische spec.: Voedingsspanning 9-15 V= · Stroomverbruik bij LED-bedrijf ca. 8 mA · Voor gloeilampen tot max. 5 W · Afm. 114 x 55 mm.
Bouwpakket

Verwijderd

Topicstarter
heb hem gevonden!! :)

bedankt neonlampje voor de site.
misschien ook wel handig een soort glazen plaatje waar de lampjes achter zitten?? ook bij conrad?? :?

Verwijderd

Topicstarter
kan ik dat ding ook op een voedingskabeltje in mijn pc aansluiten?? zo ja op welke??

edit:
al die lampjes ik ga eerst maar es :Z:Z:Z

Verwijderd

Gaaf dat Conrad ding. Maar is het nou moeilijk om zo'n ding als HDD led aan te sluiten?

Dat ding moet nl. op 6-15 volt, maar op m'n HDD led staat maar 5volt. :(

K weet het, d'r zijn al meerdere topic's over geweest, maar niet hoe je zo iets op bv. 5 volt kan laten werken...

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

edit:
Heb bril nodig...

Ik heb wel een ideetje voor een schakelingetje, maar die werkt alleen als de +spanning geschakeld wordt.

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:23
Op zondag 25 februari 2001 23:04 schreef Tweaky het volgende:
Gaaf dat Conrad ding. Maar is het nou moeilijk om zo'n ding als HDD led aan te sluiten?

Dat ding moet nl. op 6-15 volt, maar op m'n HDD led staat maar 5volt. :(

K weet het, d'r zijn al meerdere topic's over geweest, maar niet hoe je zo iets op bv. 5 volt kan laten werken...
Met zo'n optoschakelaar (ofzo) kan het wel.. volgens mij kan je zo'n ding gewoon krijgen bij de electronicazaak..

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

SFH601 (op de conrad site) zou wel kunnen werken. Dat geval geeft 100mA max uit. Zoveel trekt dat looplichtje toch niet? Misschien moet je er wel een condensator bijzetten, want dat ledje van de HDD knippert wel constant, je wil natuurlijk niet dat ie bij elke knippering opnieuw begint...

[toevoeging]
Ik heb ff de PDF van dat geval bekeken. Waarom sluit je de LED uitgang (als ie positief geschakeld wordt) niet aan als klok. Elke keer dat je HDD-led knippert gaat het knightrider-looplicht een stapje verder. Als er geen HDD activiteit is staat ie stil.

Verwijder(plaats niet) R1, R2, P1 en C3. Sluit de plus van je ledje aan op pin 2 van IC1. Sluit eventueel een 10k weerstand tussen de + en - van je ledje. Hang het hele geval gewoon aan de 12V aansluiting en klaar is kees!

Je kan ook je HDD led aansluiting op een optocoupler aansluiten, en dan de transistor van deze over P1 aansluiten. Bij geen HD activiteit gaat ie op de ingestelde snelheid, maar zodra de HDD actief is wordt P1 'kortgesloten' en gaat 'ie razendsnel rondlopen. Eventueel wat klooien met weerstandjes voor een beter resultaat
[/toevoeging]

Verwijderd

THNX iedereen... K ga vanmiddag maar eens ff langs de elektro boer....

Verwijderd

limp_bizkit:
als je het conrad printje op je voeding wil aansluiten moet je de +(rode) aansluiting van de print op de gele(12v) en de -(zwarte) op de zwarte(ground) aansluiten...
voltage van print is 9 tot 15 volt, dus dat moet wel werken.

ene glasplaat? dat lijkt me niet zo mooi, boor gewoon 10 gaten ter grootte van de ledjes in de bay-plaat(hoe dat ding ook mag heten), is vele mooier... en ook nog eens makkelijker om te maken...

ps: post als je het klaar hebt een paar pic's kben benieuwd hoe het eruit zal zien :)

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Op maandag 26 februari 2001 13:11 schreef Neonlampje het volgende:
...
ene glasplaat? dat lijkt me niet zo mooi, boor gewoon 10 gaten ter grootte van de ledjes in de bay-plaat(hoe dat ding ook mag heten), is vele mooier... en ook nog eens makkelijker om te maken...
...
koop dan ff 10 led-houdertjes. Boor je gaatjes 6(7?)mm ofzo, die led-houdertjes erin, en dan de ledjes erin...

Verwijderd

Op maandag 26 februari 2001 13:59 schreef AcouSE het volgende:

[..]

koop dan ff 10 led-houdertjes. Boor je gaatjes 6(7?)mm ofzo, die led-houdertjes erin, en dan de ledjes erin...
led zelf is 5mm maar ik weet neit wat de diameter van een led-houder is...
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/184/M1/184802M1.JPG
ook mooi:
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/185/M1/185949M1.JPG
zal wel 6mm zijn...

dit lijkt me ook wel gaaf... een VU-meter effect:
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/150/M1/150474M1.JPG maar dan verticaal :9

Verwijderd

Op maandag 26 februari 2001 17:10 schreef Neonlampje het volgende:

[..]
Die zilvere is aan de voorkant precies 7mm

het gat zelf zal wel 5mm zijn

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:48
Er is geen ziel in zicht, van het neon-licht.
Foutjuh :)
Moet zijn: Er is geen ziel in zicht in het neon licht.
Detail.. detail..

Verwijderd

Op maandag 26 februari 2001 17:37 schreef Phreak het volgende:

[..]

Foutjuh :)
Moet zijn: Er is geen ziel in zicht in het neon licht.
Detail.. detail..
grmbl.. dat was hem, ik wist dat het iets in die richting was... dom dom |:(
zo beter? :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:48
Op maandag 26 februari 2001 17:45 schreef Neonlampje het volgende:

[..]

grmbl.. dat was hem, ik wist dat het iets in die richting was... dom dom |:(
zo beter? :)
Perrrfect jongen :)

Verwijderd

Wha die chrome led-houder is kwel. :9

Hoelang duurt het eigenlijk voor dat je iets thuis heb, als je het bestel bij Conrad?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 februari 2001 13:11 schreef Neonlampje het volgende:
limp_bizkit:
als je het conrad printje op je voeding wil aansluiten moet je de +(rode) aansluiting van de print op de gele(12v) en de -(zwarte) op de zwarte(ground) aansluiten...
voltage van print is 9 tot 15 volt, dus dat moet wel werken.

ps: post als je het klaar hebt een paar pic's kben benieuwd hoe het eruit zal zien :)
bedankt
en natuurlijk post ik pics als het klaar is! >:)

Verwijderd

Topicstarter

[..]

led zelf is 5mm maar ik weet neit wat de diameter van een led-houder is...
[afbeelding]
ook mooi:
[afbeelding]
zal wel 6mm zijn...

dit lijkt me ook wel gaaf... een VU-meter effect:
[afbeelding] maar dan verticaal :9
GGGGGRRRRRRRRRRR!!!!! :(

waarom kan ik die dingen niet vinden!!! :?

deze is wel vet:
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/185/M1/185949M1.JPG

edit:
toch nog gevonden! >:)

Verwijderd

K kan ze ook niet vinden... maar die chrome is echt heel vet. 8-)

Verwijderd

Topicstarter
zoek op LED dan vind je ze >:)

of LED-fitting

Verwijderd

Topicstarter
Voor 5 mm lichtdioden met buitenreflector

wtf is een buitenreflector???

Verwijderd

een reflector aan de buitenkant :?

sorry.. zinloze post.. weet het ook niet..

Verwijderd

Nog ff over die led-houdertjes
Ik heb zelf die rubberen (voordeel is dat je hem wat makkelijker in het gatje kan wurmen) maar dat wilde ik eigenlijk nie kwijt..
Wat ik wel kwijt wilde is dat ik duo-kleuren leds heb gebruikt (polarisatie omdraaien en de kleur verandert van groen naar rood en andersom. Deze ledjes hebben geen kleur (diffuus wit zeg maar) en ik vond dat een stuk mooier staan dan van die rode en groen of blauwe dopjes....
Is maar een suggestie

Verwijderd

buitenreflector is als op het plaatje: led steekt ietwat uit.
\U/
binnenreflector heeft een verzonken led.
/U\
De reflector bundelt de stralen dus enigzins (vooral voor IR-gebruik)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik heb er al tijden twee inzitten.. niet echt vreselijk netjes gedaan ofzo. Maar beide hebben wisselende patroontjes. et ziet er vooral flauw en fout uit.. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.fizion.nl/leds.jpg

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 14:00
Hmm, of je hebt het heeeel scheef gedaan, of je hebt een beetje scheve foto gemaakt. :)

Verwijderd

ik zie het nut er eigenlijk niet van in, om een looplichtje zonder functie in te bouwen... kijk, als hij op de HD-led staat aangesloten, dan is het wel grappig...

En bovendien zal ik er helemaal geflipt van worden. Ok, aan/uit schakelaar erop, kan je dan zeggen. Maar mensen zoals ik (button-freaks) kunne daar nie vanaf blijve :) en ik spreek uit ervaring, heb al tijd fan-schakelaars, en blijf er nog steeds mee spelen... :P

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Ik heb ergens eerder in deze topic voorgesteld om de hhd-led op de klok aan te sluiten. Dan loopt ie gewoon als er geen HDD activiteit is, en supersnel (HDD knippert meestal toch?) als er wel activiteit is.

Ik hou zelf niet zo van deze (kitscherige?) looplichtjes in m'n kast, maar dat lijkt me nog wel een coole oplossing

Verwijderd

Ik krijg als het goed is morgen een VU-HDD ledserietje.
Zal er dan een filmpje van maken.

Word lachuh!!

Verwijderd

Eppie heeft zo iets ook gedaan, maar dan met de lampjes van de VU meter van een versterker. Hij zit hier ook op GoT.
Pagina: 1