• Faloude
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07 13:20
Dit is niet het type probleem waarbij je je hulpeloos voelt, maar dit is echt een uitzondering.

De onboard ethernet controller wordt niet gedetecteerd in windows waardoor ik dus niet kan internetten..
Er brandt niet eens een lampje als ik hem in de utp kabel in de mobo steek.

Hij is gewoon enabled in Bios (onboard lan (nforce)), de nforce drivers zijn geinstalleerd, zowel die van nvidia.com als die op de asus website geprobeerd, geen baat!

iemand een idee?

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-07 15:36

Yor

Yor1313#2571

Kijk eens of je op je moederbord driver disk geen andere driver voor de lan hebt staan, wellicht ben je die vergeten... iets van marvel of 3com

http://yor.minitroopers.com

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik heb dit ooit meegemaakt met mijn A7N8X en mijn toenmalige oplossing was een bepaalde versie beta-driver te gebruiken (vraag me niet meer welke) en die driver nooit meer te upgraden. Uit mijn hoofd was het een 7.0x-versie die ik had gedestilleerd (gewoon via WinRAR) uit een volledige NForce-setup.

Daarbij, NForce installeert/installeerde ook hun eigen Webshield-achtige firewall; die heb ik toen ook gedeinstalleerd via Add/Remove Programs.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Faloude
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07 13:20
MAX3400 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 23:59:
Ik heb dit ooit meegemaakt met mijn A7N8X en mijn toenmalige oplossing was een bepaalde versie beta-driver te gebruiken (vraag me niet meer welke) en die driver nooit meer te upgraden. Uit mijn hoofd was het een 7.0x-versie die ik had gedestilleerd (gewoon via WinRAR) uit een volledige NForce-setup.

Daarbij, NForce installeert/installeerde ook hun eigen Webshield-achtige firewall; die heb ik toen ook gedeinstalleerd via Add/Remove Programs.
Dat klinkt niet veelbelovend :'( :P
Yor schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 23:56:
Kijk eens of je op je moederbord driver disk geen andere driver voor de lan hebt staan, wellicht ben je die vergeten... iets van marvel of 3com
Ik heb sowieso geen driver disc, ik heb dit ding van marktplaats geplukt zonder bijhorende drivers, maar die marvel/3com drivers zijn volgens mij voor de 1gb ethernet controller van de a7n8x-deluxe. Deze drivers staan daarom ook niet in de driverlijst op asus.com

Verwijderd

Aangezien je netwerk lampje niet gaat branden lijkt het erop dat je onboard NIC is overleden. De kans dat alleen de lampjes kapot zijn is wel heel erg klein. Boot een linux live distro om zeker te zijn, de nfoce MCP wordt door iedere moderne distro ondersteund.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Andere hint, die me nog te binnen schoot; in sommige releases van de chipset-drivers (op de site van Asus) zat ook een directory met aparte NIC-drivers... Geeeeen idee of dat nog steeds zo is of nog te downloaden is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 19:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kunt proberen je nForce driverset opnieuw te installeren. Mogelijk wordt de NIC opnieuw gedetecteerd.
Ik ken echter genoeg A7N8Xjes waarvan de integrated NIC stuk is... dus dat kan het ook nog zijn als ergste geval.

Wat me ook wel een idee lijkt is om even te booten met een Linux LiveCD. Kijk eens of de NIC het wel doet daarmee.

[ Voor 206% gewijzigd door Ultraman op 05-02-2009 00:10 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1