Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Mobieltjes abo in 3G Netbook voor internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben me dan wel aan het oriënteren op een netbook, waarmee ik dan via een Iphone met bijhorende abbo (t-mobile, snel en onbeperkt internet) mobiel op internet kan, maar eigenlijk is dat erg duur voor mij.

Ik heb nu een gewone pre-paid gsm, waarmee ik max 10 euro per maand verbel. Als ik over een paar maanden een auto van de zaak mag uitzoeken zal ik minder mobiel gaan internetten (geen OV reizen meer).
De functies op een Iphone zijn leuk, maar meer gadgetlike. Daarnaast heb ik voor muziek al gewoon een Ipod.

Met vodafone kan je pre-paid mobiel internet nemen voor 9,95. Dit is dan gewoon voor een maand, geen langere verplichtingen. Ik kan dan dus zelf bepalen of ik een bepaalde maand internet ga nemen of niet.
Lijkt me ideaal in combinatie met enkele typen netbooks met 3(.5)G en simcardslot die er aan zitten te komen.

Mijn vraag is nu echter, zal dit gaan werken met bijvoorbeeld bovenstaande pre-paid kaart oplossing?

Oja, over de FUP: ik ben niet van plan grote dingen te gaan downloaden onderweg.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even onafhankelijk van provider of type abbo, vraag jezelf even het volgende af:

- wat verstaat provider X onder FUP? Ik zou dan altijd een harde waarde (zoals 150MB) willen horen.
- is de snelheid van abbo X wel snel zat voor je? Internetten met 64Kbps was 10 jaar geleden "hip".
- wat is de dekkingsgraad? Erg leuk als je van R'dam tot A'dam kan internetten en in de rest van NL niet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-10 14:36
Je hebt het in je post over de optie om de iPhone verbinding te delen met je pc via bluetooth, maar standaard kan dit iig niet (misschien met 3rd party software, maar dat betwijfel ik). Sterker nog: de iPhone geeft helemaal geen bluetooth services door aan je pc.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

FritsYpeij schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 23:03:
Je hebt het in je post over de optie om de iPhone verbinding te delen met je pc via bluetooth, maar standaard kan dit iig niet (misschien met 3rd party software, maar dat betwijfel ik). Sterker nog: de iPhone geeft helemaal geen bluetooth services door aan je pc.
Volgens mij was er een app om van je iPhone een Wireless Accesspoint te maken, dus via wifi.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:56:
Even onafhankelijk van provider of type abbo, vraag jezelf even het volgende af:

- wat verstaat provider X onder FUP? Ik zou dan altijd een harde waarde (zoals 150MB) willen horen.
- is de snelheid van abbo X wel snel zat voor je? Internetten met 64Kbps was 10 jaar geleden "hip".
- wat is de dekkingsgraad? Erg leuk als je van R'dam tot A'dam kan internetten en in de rest van NL niet.
Bij dat Vodafone gebeuren schijnt dat rond de 500mb te zijn (is 10x het gemiddelde gebruik) en de snelheid tot 3,6 Mbps. Dekking weet ik nog niet, maar zal bij zo'n grote speler wel goed zitten neem ik aan.
Marzman schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 23:05:
[...]

Volgens mij was er een app om van je iPhone een Wireless Accesspoint te maken, dus via wifi.
Precies.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kijk anders ff op http://umtscoveragetool.vodafone.nl/UMTSdekking.html en kies in het pulldown-menu "Mobiel Breedband", voer je postcode in en kies de grootst mogelijke zoom. Ik vind het eerlijk gezegd nogal "matig", zeker voor een bedrijf als Vodafone als je kijkt naar de oostelijke provincies...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-10 14:36
Nice, in dat geval heb ik niks gezegd ;)
offtopic:
Zou je me kunnen vertellen welke app dat is?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:56
Kijk ook of het wel is toegestaan om te internetten via een computer bij de provider. Het is namelijk bij sommige providers niet toegestaan en dan wordt je gewoon afgesloten.

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 23:16:
Kijk anders ff op http://umtscoveragetool.vodafone.nl/UMTSdekking.html en kies in het pulldown-menu "Mobiel Breedband", voer je postcode in en kies de grootst mogelijke zoom. Ik vind het eerlijk gezegd nogal "matig", zeker voor een bedrijf als Vodafone als je kijkt naar de oostelijke provincies...
Vind je dat matig? Ik zie anders voornamelijk groen.
alex3305 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 23:32:
Kijk ook of het wel is toegestaan om te internetten via een computer bij de provider. Het is namelijk bij sommige providers niet toegestaan en dan wordt je gewoon afgesloten.
Nee dat mag bij Vodafone ook niet, maar hoe gaan ze dat checken? Zijn al meerdere topics over, waar volgens mij de strekking is dat er genoeg mensen zijn die dat wel doen. Je moet alleen zorgen dat je niet teveel data gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
FritsYpeij schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 23:21:
Nice, in dat geval heb ik niks gezegd ;)
offtopic:
Zou je me kunnen vertellen welke app dat is?
Moet je ff googlen op iphone thetering
Pagina: 1