• Peetor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-02-2024
Beste mensen,

ik ben in het bezit van een Sony Bravia KDL-26V4500:
http://www.sony.nl/product/t15-v-series/kdl-26v4500

Ik bekijk hierop digitale TV (DVB-C, Ziggo) met een afzonderlijke tuner met extra afstandsbediening: 2 afstandsbedieningen dus. De TV heeft een ingebouwde tuner; hiervoor wil ik een Alphacrypt kopen zodat ik de aparte tuner + afstandsbediening niet meer nodig heb.

Nu wil ik tevens een HTPC installeren om bv. TV-programma's te kunnen opnemen. Mijn vraag: hoe kan ik digitale TV kijken en opnemen met de volgende randvoorwaarden (wensen) in volgorde van belangrijkheid:

1. ik wil geen FireDTV kaart ]]aanschaffen
2. ik wil geen aparte tuner [voor het DVB-C signaal
3. ik wil ook digitale TV opslaan [(dus geen splitter waarbij 1 kabel naar de HTPC gaat en 1 naar de tuner zodat ik wel 'live' digitale TV kan kijken maar alleen analoge TV kan opnemen).

Bij voorbaat hartelijk dank voor suggesties!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01 09:24
heeft ziggo geen decoder met ingebouwde harddisk? Als ik zie wat je allemaal niet wilt dan denk ik dat er weinig andere mogelijkheden zijn.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:52
een Tv met ingebouwde Hardeschijf?

voor de rest zie ik geen oplossing.. en zelfs bovenstaande oplossing weet ik niet of je 1 kunt kijken en ander opnemen..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Peetor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-02-2024
Dat valt best mee; als er bv. een HDMI uitgang op de TV zou zitten was ik al klaar. Maar helaas...

Het lijkt me eigenlijk gewoon voor de hand liggen dat mensen de ingebouwde tuner van hun TV willen gebruiken in plaats van een apart kastje.

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
volgens mij gaat het niet lukken wat jij wilt..
je zal echt een aparte tvtunerkaart moeten kopen die DVB-C ondersteuning heeft...

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

DarkSide

theres no place like ::1

Om te kunnen kijken en op te kunnen nemen moet je sowieso 2 tuners hebben.
Vroeger had je 1 tuner in je TV (analoog) en 1 tuner in je video (analoog) = 2 tuners.
Nu vervang je je analoge tuner van je TV voor digitaal. en moet je dus ook je video tuner vervangen voor digitaal. Zijn weer twee tuners.
Je kan ook kijken naar een humax (HD) harddisc decoder. Deze hebben 2 tuners onboard. Waarmee je 1 kanaal digitaal kunt opnemen, en een ander kanaal digitaal kan bekijken (via HDMI/scart).
Sommige zijn zelfs in staat om 2 kanalen tegelijk op te nemen en naar een derde te kijken.
Dit betekend wel dat je de AB van de humax moet gebruiken om te zappen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1