Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-08 01:34
Een erg vaag probleem met mijn scherm (Benq G2000wa analoog LCD)

Meestal werkt het scherm perfect, maar dan in een keer valt de rode kleur soms half uit (minder vel) en soms helemaal. (al het rood is nu dus zwart). Het beeld is ook niet erg stabiel vooral met de kleur wit lijkt het wel the knipperen.

Wat ik heb gedaan:

vga kabel vervangen --> nix
Andere video kaart --> nix
Andere pc + videokaart --> nix
Boxen uitgezet (staan redelijk dicht bij het scherm) -- > nix
Scherm aan laptop gehangen --> perfect?

Zou het scherm stuk zijn? of is er wat anders aan de hand?

[ Voor 9% gewijzigd door defiantxtc op 05-02-2009 04:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

bij een LCD heeft electrostatische interferentie van geluidsboxen niet zo veel invloed op het beeld, loszittende contactjes bij kabels zijn meer voorkomend. Als je al van kabels gewisseld hebt is de kans groot dat het aan je scherm ligt. Voor de rest heb je ook redelijk alle overige mogelijkheden uitgesloten, waardoor de kans zeer groot is dat je scherm kaduk (aan het gaan) is. misschien dat je 'm eens kun openschroeven en kijken of er misschien losse contactjes zitten.

Nu vraag ik me alleen wel af wat je bedoeld met scherm aan laptop gehangen --> perfect? ??? Hij doet geen rare dingen als je je scherm aan je laptop hangt, maar wel gekke dingen als je je scherm aan je normale pc verbind (of een andere pc), ongeacht de kabel?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
JA ! dat is het vreemde, ik ga het morgen maar bij iemand anders testen.... niet te geloven dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 15:12
Vroegah met crt's duidde dit probleem toch echt op een kapotte/slechte kabel (of contacten^^).. heb je echt met dezelfde kabel aan je laptop getest ? zo ja, misschien lag de eventuele breuk in de kabel dan precies goed ?
Indien mogelijk dus even met een andere kabel testen

Edit :Hmm leren lezen : je hevt de kabel vervangen...

[ Voor 9% gewijzigd door MEN-O op 08-02-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
Heb vandaag weer een andere kabel gehad... zelfde probleem.
het is echt vervelend het is alsof het beeld in een keer ff blauw is...
vervolgens weer normaal soms knippert het een beetje... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
vandaag weer een verandering...

Het scherm blijft nu constant alleen de kleur rood is nu half zo fel als normaal. :(

update:

al het rode lijkt nu zwart maar het is er nog wel! dus het lijkt een beetje alsof de backlight stuk is maar dan alleen voor rood? super vreemd

[ Voor 39% gewijzigd door defiantxtc op 24-02-2009 16:35 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ook ik heb eigenlijk hetzelfde probleem.
Mijn scherm was de eerste maand goed, begon toen ook te knipperen, wat vooral was te zien met veel wit op het scherm. Doordat er 3 jaar garantie zit op het scherm, heb ik Benq gebeld, probleem uitgelegd en heb een nieuw scherm toegestuurd gekregen. Dit scherm gebruik ik nu 2 weken, en precies hetzelfde probleem dient zich weer aan (eerste 2 weken was het perfect).

Ik heb ook kabels vervangen, het probleem blijft gewoon bestaan. Ook ik heb hem aan de laptop gehangen en dan lijkt het wel goed te zijn, het is een heel vreemd probleem.
Denk ook niet dat het aan de computer ligt, omdat het de eerste 2 weken wel goed was, en nu ineens niet meer.
Als er meer mensen zijn met dit probleem met dit scherm, dan hoor ik het graag. Ook als de eerste poster van het bericht een oplossing heeft gevonden, hoor ik het ook graag.

Sietsko

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2009 09:20 . Reden: Meer uitleg gegeven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar even een update, heb mijn 2e scherm ook omgewisseld via Benq. Dit scherm was in het begin goed, maar nu begon het weer te knipperen net als het eerste scherm. Ik ben benieuwd hoelang scherm 3 het volhoud. Ik hou jullie op de hoogte, maar het blijft een vreemd probleem.

Sietsko
Pagina: 1