Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal ik ben nieuw hier :P
En ik ging een beetje kijken wat overclocken etc inhoud want ik heb wel een redelijke pc.
Maar toen ging ik kijken wat voor een geheugen ik had.
En toen werd in cpu-z aangegeven dat het Kingston PC2-5300 is maar ik ging een beetje rond kijken op internet en toen vond ik geen een geheugen kaart die op die van mij lijkt en 512mb en PC2-5300 is. Kan het zijn dat mijn geheugen verkeerd wordt herkend ik had een ander topic gezien waar iemand ook zon soort probleem had. En als ik op http://www.azerty.nl/0-74...yperx---geheugen---5.html kijk ziet mijn geheugen er precies zo uit als op dat plaatje en is ook 512MB. Dus iemand een manier op mijn echt geheugen ding te vinden als cpu-z misschien niet het goede aangeeft? In de bios ofzo?

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-07 17:19

Bolletje

Moderator Harde Waren
Het kan aan mij liggen, maar je zinnen zijn erg irritant om te lezen.

Haal anders gewoon je module uit je PC en kijk wat erop staat. Vervolgens ergens opschrijven en er weer terug in doen...

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Modbreak:reageer ontopic, of reageer niet

[ Voor 83% gewijzigd door Thandor op 04-02-2009 21:40 ]

MacBookLast.fmfacebook

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Je hebt DD2 Geheugen 667 Mhz.
Modbreak:Laat zulke denigrerende opmerkingen aub achterwege.

[ Voor 122% gewijzigd door TERW_DAN op 04-02-2009 21:32 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Kingston HyperX PC2-5300 bestaat wel degelijk in 512MB, zelfs in 256MB, alleen noemt Kingston dat PC2-5400, omdat ze daarbij de bandbreedte van de geheugenmodule naar boven afronden.

Er zou inderdaad op de modules moeten staan welk type je precies hebt, al kan het zijn dat je een typenummer door Google zult moeten fietsen. Verder kun je vanzelfsprekend ook gewoon terecht op de website van Kingston. In ieder geval kunnen wij je daar niet bij helpen.

Wat betreft CPU-Z: let goed op waar je kijkt. Wellicht kijk je bij de huidige snelheid van het geheugen en die kan natuurlijk afwijken van de standaardwaarden.

[ Voor 11% gewijzigd door Rone op 04-02-2009 21:30 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 17:24
Allereerst: wat zijn je specs nu? Begin eens met de configuratie van je PC hier neer te zetten, dat helpt ons al een hoop, want dan weten we waar we over praten :)

In principe hoort sneller lopend geheugen terug te clocken naar de langzaamstlopende, al moet je wel even letten op de maximale snelheid dat het BIOS accepteert (even in het boekje/site van de fabrikant kijken).
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:56:
maar ik ging een beetje rond kijken op internet en toen vond ik geen een geheugen kaart die op die van mij lijkt en 512mb en PC2-5300 is.
Je kan je ook afvragen of je wel een extra 512MB erbij wilt. Omdat je nog geen specs hebt gegeven, is het moeilijk te zeggen, maar als er nu maar 512MB in zit, is het geen gek idee om gewoon in één keer 2x1GB (2GB dus) erbij te halen. 1GB aan geheugen is vrij krap op het moment als je dingen zoals games wilt gaan draaien namelijk, maar ook hier moet je even aangeven wat je nu eigenlijk vooral doet met je PC. Geheugen kost nu geen drol meer, laat dat wel duidelijk wezen ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak de handleiding van je moederbord erbij en je weet precies wat je erin kunt stoppen en in welke hoeveelheid.

Dit topic gaat op slot omdat we verwachten dat je zelf eerst probeer uit te zoeken hoe het zit voordat je een topic opent, specificaties opzoeken is het minste dat je kunt doen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.