Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Epson AcuLaser C900 Probleem

Pagina: 1
Acties:

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik heb deze printer nu 3 jaar probleemloos aan het werk gehad en heb per kleur slechts 2 keer de cardridges vervangen.
Nu loop ik de laatste weken geregeld tegen het probleem aan dat de papierdoorvoer problemen geeft, het papier word niet opgepakt en er gaat een rood lampje knipperen als teken dat er een storring is.
Na een tijdje wachten lukt het soms weer om een paar velletjes te printen en daarna is het weer raak.

Is hier iemand die een tip heeft hoe ik dit probleem zelf op kan lossen?

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:03
Best kans dat het rubberen wieltje dat het papier 'oppakt' uitgedroogd en hard is. Een goede oplossing daarvoor zou ik helaas niet weten

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:52
Waar je ook nog even naar kan kijken is of in de printerinstellingen wel het juiste papiertype ingesteld is. Ik heb zelf een C1100 waarbij dat ook vrij kritisch is.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Of mogelijk een fuser die versleten is of andere onderdelen.

Gelukkig zijn printers redelijk makkelijk te openen (niet opensschroeven maar verschillende vakken te openen) waardoor je kan zien waar het papier ongeveer stokt (of waar het al niet wordt opgepakt). Met deze gegevens (mogelijk fotootje??) kunnen wij meer advies geven en/of kan jij Epson bellen wat nu te doen...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• djangoster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-08-2024

djangoster

Mista D

Misschien even wat rolletjes bestellen en de oude vervangen. Als een wieltje versleten of uitgedroogd is wordt het papier er scheef in getrokken en loopt het dus vast.

<--Een vreemde één in de bite--> Life is not as easy as most people live it....

• René van Gaalen
Het papier word direct vanaf het begin niet opgepakt.
De printer doet 3 pogingen het velletje dat een stukje omhoog word gelift naar binnen te transporteren maar dat lukt niet.
Het probleem zit dus in de eerste stap.

Ik zal eens gaan spelen met de instellingen van de papierdikte hoewel ik niet kan voorstellen dat dit effect heeft omdat het papier in stap 1 alle ruimte heeft om opgepikt te worden.

• René van Gaalen
Printer werkt inmiddels weer.
Ik kreeg een vreemde tip van iemand, hij adviseerde mij om er 3 keer een stuk schuurpapier op A4 formaat geknipt met fijne korrel te printen met de grove kant omhoog, dus de print word gemaakt op de korrels van het papier.

Hierna heb ik inmiddels 300 A4 tjes zonder problemen geprint maar het is nog te vroeg om te juichen.

• djangoster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-08-2024

djangoster

Mista D

Erg apart. Een soort van alternatieve reinigingsmethode?

<--Een vreemde één in de bite--> Life is not as easy as most people live it....

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hmm, schuurpapier door een laserprinter voeren is niet iets wat ik zelf meteen zou doen eerlijk gezegd. Bij een inkjet kan je dat soort dingen nog wel uithalen vanwege het simpele doorvoermechanisme (en hopen dat de afstand tussen printkop en papier groot genoeg is zodat het geen schurend contact maakt :X)
Pagina: 1