Geheugen sneller laten lopen.

Pagina: 1
Acties:

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 11:20
Goedenavond, ik wil een hogere score in de windows vista prestatie index, ik heb laatst mijn systeempje iets geclockt en toen had ik alles op een score staan van 5,9.
Nu als ik hem standaart laat draaien heb ik ook bijna overal een 5,9 behalve het geheugen.
Kan iemand mij vertellen hoe ik alleen het geheugen sneller kan laten lopen en de rest gewoon standaart zodat ik ook met het geheugen een 5,9 haal?

Ik heb een Asus P5k-E met een Q6600 cpu 4 x 1066Mhz 2Gig geheugen, heb overigens al het 1 en onder op gezocht maar is mij niet helemaal duidelijk.

Hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.

• jagana
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 22:37
Als je je geheugen op 1066Mhz hebt staan dan zou je gewoon een score van 5.9 moeten krijgen, heb ik namenlijk al met mijn 800Mhz geheugen.

Misschien even in de bios kijken hoe het staat en of het niet toevallig in single chanel mode staat?

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 11:20
Heb al meedere standen geprobeert en ook de 1066Mhz en dat werkte niet, maar toen ik mijn fsb van de proccessor op 333MHZ zette in plaats van 266Mhz kreeg ik wel 5,9 maar dan heb ik ook mijn cpu geclockt en dat wil ik niet.

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-01 09:52

Iska

In case of fire, use stairs!

zet je geheugen:fsb 1:1 en ga aan de timings sleutelen, zelfde effect

-- All science is either physics or stamp collecting

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-11-2025
waarom wil je de Q6600 niet overklokken dan? Uit mijn ervaring begint de Q6600 pas echt veel werk te verzetten op 3.6 Ghz. Door de fsb van 266 naar 333 te zetten zit je op 3.0Ghz. Met deze kloksnelheid hoef je waarschijnlijk nog niet eens je Vcore te verzetten (geen invloed op levensduur cpu).

Ik zou het gewoon zo laten.

wil je echt dat je de Q6600 op stock hebt lopen. Houdt dan je fsb op 333, maar zet je multiplier op 7 (2.33Ghz) of 8 (2.67Ghz)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Naast dit allemaal is het een uitermate slechte indicator voor prestaties. Test liever in applicaties/games die je elke dag gebruikt. Daar gaan andere factoren een rol spelen dan een cijfertje dat zogenaamd de prestatie van het geheugen zou moeten weergeven.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Pagina: 1