Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OerlemA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-08 11:43
Hallo,

Ik heb vandaag een Philips 32PFL9613 TV aangeschaft. Hij bevalt helemaal goed alleen geeft de tv de melding 'geen videosignaal' als ik mijn pc via hdmi aan wil sluiten. Via de D-SUB krijg ik wel beeld op de tv (max resolutie 1360 x 768).

Specs van de pc: Intel core i7 920, Corsair 3GB DD3, Gigabyte EX58 UD4, Sapphire HD4870 1GB, OS Vista x86.
Heb de HDMI kabel met een DVI -> HDMI adapter aangesloten.

Ik zou graag blu-ray films willen bekijken op de tv vanaf mijn pc,
staat er misschien in de instellingen op de pc of tv iets verkeerd?

Wie heeft er een oplossing?

Alvast bedankt,
Arne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
Even voor de zekerheid: jouw televisietoestel heeft 4 HDMI aansluitingen en dus 4 HDMI "kanalen". Ik neem aan dat je alle 4 de kanalen hebt bekeken? Of wellicht op je TV een andere HDMI poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:50
TV voorzien van laatste firmware?
Meerdere (en in elk geval) de laatste driver voor de videokaart geprobeerd?
... ik ben nu al twee keer een probleem op GoT tegengekomen wat vergelijkbaar was, en waarbij een driver-verandering het probleem oplostte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:43
Ik neem aan dat een televisie al vanuit de fabriek klaar is voor HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-08 11:44
Heb je wel de goede source gekozen :? Ik heb dezelfde TV al enige tijd, en bij mij werkte de HDMI aansluiting zonder problemen. Ik heb er eerlijkheidshalve gezegd nog geen PC op aangesloten gehad (via de HDMI dan)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vergelijkbaar probleem met de 9603.

Wanneer ik mijn Macbook aansluit via een mini-DVI naar HDMI connector, op een van de HDMI ingangen van de TV, heb ik soms direct beeld, en soms blijft het beeld zwart. Connector uit de MacBook trekken en opnieuw insteken op het moment dat het juiste HDMI kanaal al geselecteerd is helpt dan meestal.

Mijn probleem klinkt als een slechte connector, maar dat is het volgens mij niet. Iedere keer als ik de connector aansluit, gaat mijn MacBook beeld namelijk even op zwart (hoort zo), dus de aansluiting wordt altijd wel gedetecteerd.

Ik heb nog geen driver updates of firmware updates geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Exception schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:12:
[...]

Ik neem aan dat een televisie al vanuit de fabriek klaar is voor HDMI.
Aannames...
Het zo zomaar kunnen dat een incompatibiliteit tussen apparaten opgelost wordt in een firmware-update. Niet alle mogelijke apparatuur-combinaties kunnen ze bij het ontwikkelen van een TV uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OerlemA
Bedankt voor de reacties...
De tv is HDMI ready vanuit de fabriek en is voorzien van laatste firmware.
Vandaag de nieuwe catalyst driver van ati geïnstalleerd maar nogsteeds geen beeld.
Heb uiteraard alle 4 de HDMI poorten al geprobeerd en beide DVI poorten op de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Andere kabel geprobeerd?
Andere HDMI bron geprobeerd?
PC op andere TV met HDMI aangesloten?
... dit om even de hardware uit te sluiten. Ben verder niet bekend met Vista, heb weinig verstand van videokaarten en drivers, kan daar dus weinig zinnigs over zeggen. D'r is niet toevallig een driveroptie om HDMI output aan/uit te zetten?

Het klinkt misschien wat te simpel, maar mijn TV (42PFL9703 - dus qua hardware uit dezelfde serie) schakelt automatisch naar de eerste inputbron (USB geloof ik) als 'ie op de geselecteerde bron geen signaal ziet.
Kan het zijn dat jij de PC op (bijvoorbeeld) HDMI1 aansluit, de TV op HDMI 1 zet en daarna pas de PC aanzet of zo, dat de TV tussendoor al terug naar z'n eerste bron is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-08 12:12
Hier veel ervaring met Philips LCDs en aansturen daarvan via DVI / HDMI. Met name de resolutie waarop je 'm aanstuurt maakt veel uit. Lang niet alle TVs slikken zomaar elke resolutie. Zelfs native wil soms niet eens lukken op 'default' instellingen.

Echter, vaak lukt het alsnog, als je bv. met powerstrip de refresh rate ietsjes aanpast. Bij mijn TV werkt native (1366*768) niet op 60 Hz, maar wel op 59.97....

Krijg je jouw tv wel aan de slag op een 'simpele' resolutie, als 1024*768 @ 60 Hz? Probeer dat anders eerst; dat zou toch eigenlijk altijd wel moeten werken. Als dat ook niet lukt, kun je dit wel uitsluiten als (enige) oorzaak; dan is er minimaal nog wat anders aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OerlemA
Heb helaas geen beschikking over een andere HDMI bron. Volgende week neemt een vriend van me zijn blu-ray speler mee om even te testen. Heb ook geen andere tv met HDMI ingang. De kabel heb ik wel getest bij iemand anders en deze werkt. Heb geprobeerd met powerstrip maar nogsteeds geen resultaat. Zou het zo kunnen zijn dat ik een certified HDMI kabel nodig heb? Er staat bij de beeldscherminstellingen dat er een niet-pnp beeldscherm is aangesloten. Weet niet of dit iets uitmaakt?
Pagina: 1