LG DVD brander wordt niet herkend.

Pagina: 1
Acties:

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03:15
Hallo,

Ik probeerde vandaag een computer te repareren maar dit wilde niet helemaal lukken. Het probleem is namelijk dat de dvd branden onder Windows XP meestal niet wordt herkend. Hij heeft het wel een paar keer gedaan maar 9 van de 10 keer is hij niet aanwezig. Bij het opstarten zie je wel dat de bios hem gewoon netjes herkend en ook een versie installatie van Windows XP is geen probleem. Na het installeren is er alleen geen cd / dvd station aanwezig. Ook onder de 'device manager' wordt hij niet weergegeven. Ik snap er echt niks van.
Het gaat hier om een LG GSA H20L DVD brander van een HP S7630 computer. Hebben jullie misschien wat ideetjes wat de oorzaak zou kunnen zijn? Alle drivers zijn iig geinstalleerd.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Andere kabel proberen, en de kontroller van de brander weggooien in apparaat beheer, en dan rebooten.(en of andere kontroller aansluiting proberen)

Of alle software die maar iets met branden te maken heeft verwijderen,(daemon tools , alcohol, etc), dan kontroller weggooien en rebooten.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03:15
De computer moest vandaag helaas weer mee terug dus ik weet niet wanneer ik hem weer heb voor onderhoud. Ik zal dan eens kijken naar de kabel. Ze had me wel verteld dat er een keer een rond schijfje (geen cd) uit de dvd speler. De ring bestond uit twee ringen en was heel plat met een diameter van 4 a 5 cm zei ze. De speler werkt dus echter wel want Windows installeren ging perfect maar daarna was hij dus weer weg. Zelfs voor ik Nero en de hele mik mak erop heb gezet voor haar.

Geef me a.u.b. zoveel mogelijk tips zodat ik deze allemaal de volgende keer kan uitproberen. :D

GTA VI - All aboard the hype train!!