Toon posts:

IMAP/RDC geblokkeerd, kan dit anders/omzeilt worden?

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons op het werk worden diverse dingen geblokkeerd (logisch uiteraard) maar er zijn bepaalde dingen die ik eigenlijk wel zou willen gebruiken zoals IMAP. Deze werkt niet op de outlook die op de werkstations geinstalleerd staat, waarschijnlijk omdat de poort geblokkeerd wordt.

Nu heb ik een beetje lopen googlen de laatste dagen (buiten werktijd ;)) en nu las ik iets over HTTP tunnelling. Het client gedeelte snap ik wel maar is het mogelijk zelf een HTTP tunnel server op te zetten en zo ja, met wat voor software?

Ook wil ik RDC gebruiken en de server is dezelfde server als waar ik de HTTP tunnel server op wil installeren, hier speelt snelheid dus geen rol. IMAP maakt sowieso niet zo heel veel uit qua snelheid, die vertraging accepteer ik wel.

Is dit mogelijk of moet ik radicaal ergens anders aan gaan denken? Even voor de duidelijkheid: RDC is niet heel belangrijk, af en toe wel makkelijk om downloads aan te zetten maar mijn persoonlijke e-mail via IMAP vind ik vrij belangrijk...

De server is overigens een Windows Vista PC.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ja het is mogelijk , nee we mogen je er niet bij helpen, policy verbied het omzeilen van verkeer.
Ga gewoon is praten met de beheerders.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Waarschijnlijk bedoel je RDP, maar dat is het grootste probleem niet.

Wij - GoT en de gebruikers - helpen niet mee met het omzeilen van netwerkbeveiligingen. Die zijn er niet voor niets geplaatst.
Wil je het geopend hebben, dan neem je contact op met de beheerders, of via je baas.

Suc6 :w

Dit topic is gesloten.