Ik heb sinds kort een externe monitor en dus ook een extern toetsenbord aangesloten via usb. Nu zet ik mijn laptop altijd in standby stand en haal hem hier weer uit door op een toets te drukken. Dit werkt echter niet via het externe toetsenbord, met als gevolg dat ik elke keer mijn laptop open moet klappen om hem aan te kunnen zetten, terwijl ik gewoon wil dat ik ook mijn usb keyboard hier voor kan gebruiken. Ik heb gezocht maar kom eigenlijk alleen berichten tegen van mensen wiens toetsenbord het niet meer doet nadat de computer uit standby is gekomen, wat niet mijn probleem is. Zie ik iets over het hoofd of is dit niet mogelijk (wat me raar lijkt)?
Verwijderd
Een usb muis, levert dat hetzelfde probleem op?unex154 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:59:
Ik heb sinds kort een externe monitor en dus ook een extern toetsenbord aangesloten via usb. Nu zet ik mijn laptop altijd in standby stand en haal hem hier weer uit door op een toets te drukken. Dit werkt echter niet via het externe toetsenbord, met als gevolg dat ik elke keer mijn laptop open moet klappen om hem aan te kunnen zetten, terwijl ik gewoon wil dat ik ook mijn usb keyboard hier voor kan gebruiken. Ik heb gezocht maar kom eigenlijk alleen berichten tegen van mensen wiens toetsenbord het niet meer doet nadat de computer uit standby is gekomen, wat niet mijn probleem is. Zie ik iets over het hoofd of is dit niet mogelijk (wat me raar lijkt)?
Anders is het misschien iets in app beheer (dit app. mag de pc wakker maken oid
Rechtermuisknop op je toetsenbord (in app beheer) en dan naar powermanagement.
misschien dat er iets in het bios te vinden is over "wake on ...." devices
anders zou je eens kunnen kijken naar MST (mediacenter standby tool)
er zit namelijk ook iets in windows die regelt of bepaalde devices nog moeten blijven luisteren in standby
er zit namelijk ook iets in windows die regelt of bepaalde devices nog moeten blijven luisteren in standby
Dat tabje staat er dus niet bij mij, ik had ook al gevonden dat ik dat aan zou moeten zetten maar dat kan dus niet.Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:06:
[...]
Een usb muis, levert dat hetzelfde probleem op?
Anders is het misschien iets in app beheer (dit app. mag de pc wakker maken oid).
Rechtermuisknop op je toetsenbord (in app beheer) en dan naar powermanagement.
In de BIOS is er niks te vinden, dat had ik ook al gecheckt. Zal dat tooltje eens bekijken.Prulleman schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:06:
misschien dat er iets in het bios te vinden is over "wake on ...." devices