Toon posts:

2 speakersystemen op 1 pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik wil met carnaval een groep vrienden uitnodigen bij mij thuis maar nu zit ik met het probleem met de muziek.

Ik zou graag via mijn pc die in de woonkamer ( zijstuk zeg maar ) staat ook in de woonkamer zelf bij de andere tv via een homecinema set muziek van de computer afspelen. Ook wil ik de speakerset ( logitech z5500 ) bij mijn computer laten afspelen.

Nu is mijn vraag of dat ik ze allebij tegelijk kan laten afspelen via de computer en ofdat mischien die home cinemaset een kleine vertraging heeft met het afspelen van aux inganen en dat de z5500 dat niet heeft dus dat de homecinema een klein beetje later is zeg maar.

En ik heb maar 1 7.1 geluidskaart ( Creative X-Fi Titanium ). Kan ik met deze kaart 2 speakersystemen aansturen.

De z5500 zit aangesloten op de digital out van de kaart. kan ik dan de homecinema via de 5.1 analoog laten lopen tegelijkertijd met de digital.

mvg Hein van den Broek

ps. mijn onboard geluidskaart is kapot dus ik heb echt maar 1 geluidskaart.

bij voorbaat dank :)

oja het is wel 1 kamer maar in een L vorm zeg maar dus je kunt ze allebij horen afspelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 17:18 ]

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Gaat op zich wel werken, er bestaat wel degelijk een kans op 'vertraging' helemaal aangezien je 2 type gebruikt (analoog en digitaal/spdif). Maar gewoon es proberen zou ik zeggen? Is toch niets mis mee? Je gaat er niets mee kapot maken.

In die carnavals ellende zal het toch niemand het opvallen waarschijnlijk.......

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-02 10:49
Er bestaan toch gewoon van die koptelefoon splitters? Is dat niet gewoon een goedkope en makkelijke oplossing?

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Met mijn onboard kaartje kan ik meerdere speakers aansturen, moet met jouw kaartje dus ook mogelijk zijn. Hoe wil je de home cinema aansluiten? Over een verschil in geluid van enkele ms zou ik me idd. niet al te druk maken tijdens carnaval :+

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Kan ook (beide analoog aansluiten) maar ook/zelfs dan is de kans op 'vertraging' aanwezig.

zoiets bedoel je waarschijnlijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.onheadphones.com/images/content/product/brookstone-retractable-earbuds/large/BrookstoneBuds3_accesories.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door kaajee op 04-02-2009 17:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke maar volgens jullie moet mijn kaart tegelijk digitaal en analoog kunnen sturen?

Een enkele miliseconden maak ik me ook niet echt zorgen maar wij hebben zo een bose lifstyle 38 en ze ''zeggen'' dat deze het geluid zegmaar verbeterd en aanpast aan de kamer dus ik kan opzich wel begrijpen dat dat dan eventjes duurt voordat hij het uitzend naar de speakers.
Maar het was maar dat het geen seconde scheelt tussen de 2 systemen.

@ kaajee
ja zo een splittertje heb ik thuis ook liggen, maar hebben ze toevallig niet zoiets voor een digital aansluiting zodat ik die kan splitsen want mijn bose set heeft ook zo een aansluiting???

Alvast bedankt voor de hulp.

En oja omdat ik ook ooit 2 speakersystemen op mijn pc heb aangesloten met onze oude homecinema heeft mijn onboard geluid het begeven om de een of andere reden alleen de 2 zijspeakeruitgangen van 7.1 doen het nog, daarom was ik een beetje bezorgt omdat dit toch niet zo een heel goedkope geluidskaart is.

mvg Hein van den Broek
Pagina: 1