Toon posts:

Embedded Touchscreen PC voor Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het zoeken naar een Embedded touchscreen welke Linux kan draaien. Het blijkt, ondanks dat Linux en Touchscreens al niet geheel compatible zijn, er weinig te vinden is op dat gebied.

Ik ben wel gevolgende tegengekomen:

http://www.engadget.com/photos/iriver-unit2-hands-on/

Ik zoek eigenlijk een lichte PC die wat webdata weer kan geven en waarbij ik alleen een browser draai. Een Netwerkaansluiting is eigenlijk al voldoende voor internet.

Bestaan deze dingen welke werken en niet ut China komenw welke je eerst helemaal mag bugtracen ?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-01 16:02
Zelf ben ik eigenlijk ook naar zoiets opzoek, het lijkt me namelijk interessant om bijvoorbeeld de krant op te weergeven ter vervanging van de papieren versie. Overigens heb ik al in het Tablet PC topic gekeken, maar deze computers vind ik eigenlijk te duur voor het doel.

Mag ik overigens vragen waar je het voor wilt gaan gebruiken?

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-01 16:06
Tja de netbook tablet varianten. Of zelfbouw, al zijn touchscreens van redelijke formaten en fatsoenlijke resoluties behoorlijk duur in kleine oplages. (of heeft iemand goeie bronnen/shops?)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Verwijderd

Topicstarter
alex3305 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:43:
Zelf ben ik eigenlijk ook naar zoiets opzoek, het lijkt me namelijk interessant om bijvoorbeeld de krant op te weergeven ter vervanging van de papieren versie. Overigens heb ik al in het Tablet PC topic gekeken, maar deze computers vind ik eigenlijk te duur voor het doel.

Mag ik overigens vragen waar je het voor wilt gaan gebruiken?
Ik wil het puur gebruiken voor wat testen die ik er mee wil doen, en de veelzijdigheid bekijken die dergelijke oplossingen hebben.

Mocht je wat weten dan hoor ik het graag van je, ik heb namelijk ook geconstateerd dat TabletPC's hier inderdaad te duur voor zijn.

Een soort TomTom ding heb je nodig, dat lijkt me handig, alleen iets groter.

• !null
Je hebt ook all-in-one nettop achtige dingen, maar dan ben je niet veel minder kwijt.

Je zou kunnen kijken naar ARM apparaatjes, die vaak wel onder de 200 zijn. Maar daar zit meestal geen touchscreen op.

Misschien kan je een heel goedkoop (celeron) eee netbook op de kop tikken en daar zelf touchscreen opbouwen, is wel vaker gedaan. (weet niet hoe dat gesupport is in linux)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-01 16:02
Nja en toch is een tablet (dus alleen touchscreen of convertible) toch weer net wat mooier dan met een echt laptopje op je schoot zitten...

Verwijderd

Topicstarter
Er moet vastw at te vinden zijn, de zakelijke markt gebruikt dit ook, vaak in grote aantallen maar dan nog.

• !null
Je zou op alibaba.com kunnen zoeken, en dan wel eentje met minimum aantal bestel aantal op 1. Daar staat nog wel eens goedkoop spul op. Maar heel veel zonder prijzen en van wazige Chinese bedrijven met brak Engels. Ik heb ook geen ervaring met die site en of het een beetje veilig is.

Verwijderd

Topicstarter
GreenSky schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 09:08:
Je zou op alibaba.com kunnen zoeken, en dan wel eentje met minimum aantal bestel aantal op 1. Daar staat nog wel eens goedkoop spul op. Maar heel veel zonder prijzen en van wazige Chinese bedrijven met brak Engels. Ik heb ook geen ervaring met die site en of het een beetje veilig is.
Ja daar doelde ik dus op met het compatible verhaal.

Op alibaba is zeker wat te vinden... je moet er alleen vaak veel voor doen om het werkend te krijgen.
Pagina: 1