Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

automatisch pdf bestanden op printer afdrukken

Pagina: 1
Acties:

• pure100100
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-09 19:07
hallo allemaal, we hebben een nieuwe scanner gekregen welke van al het gescande een pdf maakt en in een gedeelde map op de w2k3 server zet. het is de bedoeling dat een programmaatje of een taak elke 5 minuten checkt of er pdfs instaan en deze afdrukt op een printer in ons netwerk. is er zoiets?

alvast bedankt!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Open deur: waarom automatisch gescande pdfs printen? Druk dan op copy ipv scan :X

Daarnaast: maak zelf een scriptje in je favoriete taal die eens in de N minuten kijkt (of: via de task scheduler elke N minuten wordt opgestart) en alle pdf's print (door de juiste parameters van bijv AcrobatReader aan te roepen) en ze tenslotte gaat verplaatsen of verwijderen.

Als je geen enkele scripttaal kent: verschillende alternatieven zijn bijvoorbeeld WSH/VBScript; AutoIT of zelfs "DOS" batch. Lees een paar howto's, probeer wat uit, klaar :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 04-02-2009 17:26 . Reden: schijnt dat er 2 e's in probeer staan ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pure100100
dank je, de printer staat op een andere afdeling en mijn chef heeft besloten dat daar de ingescande orders uit de printer moeten komen lopen. ik heb al eea getest met simpel copy test.pdf lpt1 (de netwerkprinter een lpt poort toegewezen), maar dan komt er alleen een paar vellen wartaal uit de printer. heb je toevallig een link waar ik een dos batch voorbeeld kan zien en hoe ik acrobat reader aan moet sturen?

bedankt wederom!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:03

Ethirty

Who...me?

Een beetje eigen inzet wordt hier op GoT wel verwacht, maar vooruit linkje

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• pure100100
ik had inmiddels watchdirectory gevonden (http://www.watchdirectory...ally_Print_PDF_files.html) en geinstalleerd om te testen, alles ingesteld zoals het hoort maar helaas drukt het programma niet automatisch pdf's af welke in de ingestelde map verschijnen, Acrobat 7 geinstalleerd en een keer gestart anders werkt het ook niet (accoord voorwaarden etc). dus dat was ook geen oplossing....

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je niet zoals hierboven als is gezegd, gebruik maken van de command line opties van Adobe (reader)?

Zie b.v.
http://support.adobe.com/devsup/devsup.nsf/docs/52080.htm

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 16:07
pure100100 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:42:
dank je, de printer staat op een andere afdeling en mijn chef heeft besloten dat daar de ingescande orders uit de printer moeten komen lopen. ik heb al eea getest met simpel copy test.pdf lpt1 (de netwerkprinter een lpt poort toegewezen), maar dan komt er alleen een paar vellen wartaal uit de printer. heb je toevallig een link waar ik een dos batch voorbeeld kan zien en hoe ik acrobat reader aan moet sturen?

bedankt wederom!
Zoals iemand hierboven ook al zei: Tweakers is geen vraagbaak, je moet zelf ook iets proberen.

Om je alvast weer wat te helpen, kijk eens op de volgende url:
http://support.adobe.com/devsup/devsup.nsf/docs/52080.htm

Update: iemand was dus gelijk met mij aan het Googlen, zie hoe makkelijk het is ;)

Update 2: om je dan toch nog even iets verder in de juiste richting te duwen, twee steekwoorden waar je verder mee moet komen: "Task Scheduler" en "Batch Job".

[ Voor 14% gewijzigd door EnigmA-X op 05-02-2009 22:47 ]

Pagina: 1