Toon posts:

TS licenties overzetten naar nieuwe server, tijdelijk dubbel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de hardware van een terminal server vervangen. Kan ik de terminal server licenties tijdelijk op twee servers draaien? Als de migratie succesvol is kan de oude uitschakelen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:46:
Kan ik de terminal server licenties tijdelijk op twee servers draaien? Als de migratie succesvol is kan de oude uitschakelen.
Heb je niks gevonden door te [google=terminal server license server] of [google=move ts license server to new hardware]?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar als ik de licenties verplaats naar de nieuwe server, blijven ze op de oude dan nog wel werken?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan toch je licenties gewoon deinstalleren? Volgens mij heb je een 'grace period' waarin je licentieserver gewoon onbeschikbaar mag zijn zonder dat je problemen krijgt. Je moet dus alleen er voor zorgen dat je binnen die bepaalde periode (zoek even op bij Microsoft op 'grace period' ofzoiets dan heb je het exacte aantal dagen) je nieuwe licensing server online hebt :)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als je 'oude' TS licentie server al ruimte tijd draait, kun je zonder problemen je 'oude' terminal server licenties inkloppen op een nieuwe TS licentie server.
Mocht de wizard een melding geven dat je licenties al geactiveerd zijn moet je even MS bellen dat je je TS licensing server verhuisd/opnieuw installeerd.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
OK thanks, ik weet even genoeg.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:42
Is het niet zo dat er een license server draait op een machine in je netwerk (vaak je DC) waarop alle licenties voor het hele netwerk zijn geinstalleerd? Of wil je juist die machine vervangen?
Een terminal server vervangen is normaalgesproken gewoon een kwestie van de oude neerhalen en de nieuwe neerzetten en zorgen dat je clients verbinding maken met het nieuwe exemplaar. Windows leent gewoon steeds een licentie bij de license server, welke niet servergebonden zijn.
Pagina: 1