[javascript]link nieuwe window vast formaat in popup

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livingtale
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09-2021
Ik weet hoe je een link moet produceren die een vast formaat oplevert, zonder scrollbars etc.
Probleem is dat je altijd èn "" nodig hebt en '': dubbele en enkele aanhalingstekens.
Dat kan in mijn situatie echter niet want de link staat al in een stukje script.
code:
1
menu[1]+='<div class="popitem"><a href="#">tekst</a></div>'

Wie weet een oplossing.

rein van der meij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 14:31
Aanhalingstekens escapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
dubbel quote's(") escapen met een backslash(\)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 19:56

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik mis een vraag eigenlijk. je wil een oplossing, maar waarvoor?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livingtale
De code uit mijn vorig bericht traditioneel invullen:
code:
1
2
3
menu[1]+='<div class="popitem">
<a href="javascript:location='bestand1.html';window.open('bestand2.html','height=500,width=500,chrome=no')">
tekst</a></div>'

kan dus niet, je begint met enkele aanhalingstekens, dan dubbele en vervolgens NOGMAALS enkele aanhalingstekens. Dat mag natuurlijk niet.
Je moet dus op een andere manier height=500,width=500 etc. forceren.
Maar hoe?

rein van der meij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 19:56

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Oplossing is al genoemd. Als je nu zelf de moeite zou nemen om te googlen op het reeds 2 maal genoemde escapen, zou je weten hoe.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livingtale
Met escapen forceer je alleen een echt aanhalingsteken (als tekst). Dat helpt dus niet. Wat het aanhalingsteken hoort wel degelijk als code te worden opgenomen. Daarom heb ik het voorbeeld geplaatst. BINNEN een enkel aanhalingsteken mag niet nogmaals een zelfde aanhalingsteken komen.

rein van der meij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat doe je dus door te escapen.
JavaScript:
1
alert('Een \'woord\' in quotes');

Ik zie het probleem niet echt... Je hebt het erover dat het niet moet als tekst (oid, ik snap weinig van je verhaal verder), maar dat moet het juist wél. Je hebt HTML code als string in een javascript variabele. Gewone tekst dus.

JavaScript:
1
document.body.innerHTML = '<a href="javascript:alert(\'test\')">klik</a>';

[ Voor 81% gewijzigd door .oisyn op 04-02-2009 17:52 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livingtale
hierin mag je niet escapen:
code:
1
<a href="javascript:location='proef3.html';window.open('vraag1.html','naam','height=500,width=500,scrollbars=no')">

Bovenstaande code staat ZELF ook weer tussen ''.
code:
1
'<div class="popitem"><a href=" .... ">tekst</a></div>'

daarom mag het javascript niet opgenomen worden in de laatste code
nu hoopte ik dat iemand een andere manier weet om hetzelfde effect van de eerste code te bereiken

of ben ik nog steeds niet duidelijk.....

rein van der meij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
livingtale schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:22:
of ben ik nog steeds niet duidelijk.....
Nogal ja. Na héél lang staren begin ik eindelijk een béétje te begrijpen wat je wil... maar dan nog is het antwoord: escapen.
JavaScript:
1
menu[1]+='<div class="popitem"><a href="javascript:location=\'proef3.html\';window.open(\'vraag1.html\',\'naam\',\'height=500,width=500,scrollbars=no\')">tekst</a></div>'

Of:

JavaScript:
1
menu[1]+="<div class='popitem'><a href='javascript:location=\"proef3.html\";window.open(\"vraag1.html\",\"naam\",\"height=500,width=500,scrollbars=no\")'>tekst</a></div>"

Echt geen rocket science ofzo hoor. Neem nou gewoon eens even de moeite je te verdiepen in wat escapen nou precies is, waar het voor dient en hoe je het gebruikt en probeer vervolgens dan eens goed te beseffen wat je nou eigenlijk aan 't doen bent. Dan ben je er zo uit.

Simpel:
Binnen dubbele quotes (aanhalingstekens) hoef je enkele quotes (apostrofes) niet te escapen, maar wél diezelfde dubbele quotes (aanhalingstekens).

Binnen enkele quotes (apostrofes) hoef je dubbele quotes (aanhalingstekens) niet te escapen, maar wél diezelfde enkele quotes (apostrofes)

Zie het zo: bij een ( hoort een ), bij een { hoort een }, bij een ' hoort een ' en bij een " hoort een ". Alles daartussen is 1 geheel en dient (voor de quotes, dus niet de haken en accolades) ge-escaped te worden.

[ Voor 50% gewijzigd door RobIII op 04-02-2009 19:38 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.