Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-07 12:46

Toshiba TG01

Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/9986-toshibatg01bw.jpg
Intro
Toshiba verwacht deze zomer de TG01 uit te brengen: het dunste Windows Mobile toestel ooit met de tot nu toe snelste processor in een smartphone, maarliefst 1GHz en de eerste telefoon met de nieuwe SnapDragon chipset van Qualcomm. Tot nu toe is er nog niet heel veel bekend, het is zelfs nog niet duidelijk of er Windows Mobile 6.5 of 7 op gaat draaien en volgens SlashGear is het zelfs Windows Mobile 6.1. Het wordt 6.1, er komt later wel een update naar 6.5 beschikbaar. ;) Het is echter al wel bekend dat er een eigen 3D-schil van Toshiba over de WM-interface heen zal leggen.
Waarschijnlijk komt het toestel exclusief voor 1 provider op de markt.
Specs

Van wat er bekend is gaan de specs er ongeveer zo uit zien:
Design:
- Afmetingen (LxWxD): 68x127x9,9mm
- Gewicht: 129g
- Display: 4.1-inch WVGA 65k kleuren 480x800 384k pixel resistive touchscreen

Connectivity:
- GSM850, GSM900, GSM1800, GSM1900, UMTS2100
- CSD, GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA, HSUPA, GPS (Assisted GPS, QuickGPS, Geotagging), WiFi (802.11b, 802.11g), Bluetooth 2.0

Geheugen:
- Intern: 512MB ROM, 256MB RAM
- Uitbreiding: microSD, microSDHC tot 32GB, TransFlash, SDIO

Camera:
- 3.1MP achterkant, 0.3MP voorkant

Multimedia:
- DivX ondersteuning
- Flash ondersteuning
- Toshiba's eigen color matching, dynamic gamma correction and LCD backlight control technieken in het scherm voor optimaal video's kijken

Techniek:
- 1GHz CPU
- G-sensor
Plaatjes (klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://got.jdsoft.eu/TG01/thumbs/GoT_TG01_006_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://got.jdsoft.eu/TG01/thumbs/GoT_TG01_003_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://got.jdsoft.eu/TG01/thumbs/GoT_TG01_005_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://got.jdsoft.eu/TG01/thumbs/GoT_TG01_004_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://got.jdsoft.eu/TG01/thumbs/GoT_TG01_009_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://got.jdsoft.eu/TG01/thumbs/GoT_TG01_010_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://got.jdsoft.eu/TG01/thumbs/GoT_TG01_008_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://got.jdsoft.eu/TG01/thumbs/GoT_TG01_007_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://got.jdsoft.eu/TG01/thumbs/GoT_TG01_001_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://got.jdsoft.eu/TG01/thumbs/GoT_TG01_002_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://got.jdsoft.eu/TG01/thumbs/GoT_TG01_011_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://got.jdsoft.eu/TG01/thumbs/GoT_TG01_012_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://got.jdsoft.eu/TG01/thumbs/GoT_TG01_013_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://got.jdsoft.eu/TG01/thumbs/GoT_TG01_014_thumb.jpg
Links
nieuws: Toshiba introduceert snelle smartphone met 4,1"-scherm
TrustedReviews
Stuff TV Unboxed: Toshiba TG01
PDAdb specs
De TG01 krijgt CoPilot GPS
reviews: Eerste indruk: Toshiba's smartphone
SlashGear
nieuws: Toshiba's 1GHz-smartphone komt nog niet naar Nederland
nieuws: Toshiba brengt 1GHz-smartphone eind dit jaar naar Nederland
Filmpjes
Toshiba commercial
Stuff TV Hands-on
MobileComputerMag Hands-on
Slot
Mis je nog iets in de OP? Laat het even weten via DM! Het is m'n eerste pda/gsm OP'tje ooit dus er zullen nog wel wat fouten in zitten ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Noxious op 11-08-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
~gereserveerd~

[ Voor 37% gewijzigd door Noxious op 04-02-2009 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-07 20:52

TheFirepit

Vuurbal

Mooie topicstart JapyDooge :)

Kan iemand deze alleen even verplaatsen naar: Windows Based Mobiles & PDA's? Daar hoort deze namelijk thuis 8)

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Linksboven zie je een handje, dat is het zogenaamde TopicReport. Als je die aanklikt, dan kan je een bericht voor de mods achterlaten (wij lezen immers niet alle berichten ;)). In dit geval zal ik het topic verplaatsen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door pven op 04-02-2009 16:49 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Ah, danku en excuse me :) gelukkig staat 'ie nu op z'n plaats :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Laatst online: 01-07 20:52

TheFirepit

Vuurbal

pven schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:48:
Linksboven zie je een handje, dat is het zogenaamde TopicReport. Als je die aanklikt, dan kan je een bericht voor de mods achterlaten (wij lezen immers niet alle berichten ;)). In dit geval zal ik het topic verplaatsen. :)
Ik wist dat die ergens was, maar ik kon hem zo niet meer vinden O-)

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Idd leuk van Toshiba dat zij zich nu ook op de smartphone markt gaan richten. De unit heeft interessante specs, alleen jammer dat hij zo groot is (afgezien van de dikte :+ ) en op wm draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Mja WM is voor mij wel een voordeel, maar het gerucht dat hij voor 1 provider only komt staat me erg tegen. Naja zolang als het de mijne maar is dan :P

Oh en de groote is ook niet zo'n probleem voor mij, de Touch HD is ietsjes kleiner (denk ik) en die vind ik prima.

Edit:
Gezien dit nieuwsbericht: nieuws: 'Windows Mobile 7 verschijnt in april 2010' zal het inderdaad 6.1 worden, hopelijk komt er later een 7 rom uit :o

[ Voor 53% gewijzigd door Noxious op 06-02-2009 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:35
Noxious schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:52:
Mja WM is voor mij wel een voordeel, maar het gerucht dat hij voor 1 provider only komt staat me erg tegen. Naja zolang als het de mijne maar is dan :P

Oh en de groote is ook niet zo'n probleem voor mij, de Touch HD is ietsjes kleiner (denk ik) en die vind ik prima.

Edit:
Gezien dit nieuwsbericht: nieuws: 'Windows Mobile 7 verschijnt in april 2010' zal het inderdaad 6.1 worden, hopelijk komt er later een 7 rom uit :o
6.5 komt ook nog uit hé ;)

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Prachtig ding :) Groot scherm, maar toch erg dun. En een erg snelle processor. Ik verwacht hier dus wel wat van.

Ik hoor trouwens nogal wat wisselende verhalen over de camera. Ik heb 12, 10 en 3,2 megapixel gehoord. Die 3,2 megapixel zal wel het waarschijnlijkst zijn.. maar je vraagt je toch af hoe men bij 12 of 10 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-07 14:17
Het is een 3.2 MP camera:
http://www.pocket-lint.co...01-phone-first-look.phtml
Er wordt gezegd 12MP omdat dat het maximale is dat Snapdragon ondersteund...

Het zou ook zeer onwaarschijnlijk zijn dat ze een 12MP sensor in zo'n dunne behuizing wisten te persen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Inderdaad. Hoogste tot nu toe is 8MP, volgens mij, en dat komt nog steeds niet erg vaak voor. En al helemaal niet in zo'n kleine behuizing, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Ja maar te laat ;) lees dat artikel maar

Overigens denk ik ook 3.2mp inderdaad als je zo het lensje ziet. Jammer, mijn Viewty heeft 5mp maarja dan maar een klein cameratje erbij om mee te slepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Oh, en twee filmpjes:
Officiele video van Toshiba
Hands-On

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Vraag me wel af hoe de accuduur is met zo'n ziek snelle proc. Bij de huidige smartphones is die al niet echt goed te noemen, laat staan bij zo'n proc. ben benieuwd

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:21
Ik ben benieuwd of de ze deze telefoon wel afmaken, met vorige modellen (G900, G910) hebben ze een gebrekkig werkende telefoon op de markt gezet (ook met indrukwekkende specs) en vrij snel na het uitkomen de support gedropt, zodat gebruikers aangewezen waren op custom firmwares om de boel nog een beetje te laten lopen.

Ik zit dus met een Toshiba G900 met een:
-Supersnelle opengl chip waar geen drivers voor zijn
-Trage beeldopbouw doordat er niks hardwarematig versneld word
-En toetsenbord waarvan toetsaanslagen een deel van de tijd niet geregistreerd worden omdat hier een rare softwareverbinding is
-Een accu die het geen dag volhoudt
-Een ontbrekende stylus die niet te vervangen is (en toshiba reageert niet op mail)

Ik heb weinig vertrouwen in Toshiba als telefoonproducent

[ Voor 35% gewijzigd door arjandijk162 op 09-02-2009 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Nog wat dingetjes:
De TG01 krijgt CoPilot GPS
Hands-On video van Stuff TV

Nu een beetje van wat ik zelf verwacht:
Ik denk dat dit best wel een populaire telefoon gaat worden, maar ik ben wel bang dat dit weer de klassieke "Toshiba service" krijgt zoals Arjan al had aangegeven...
Ook lijkt de interface (en het feit dat het een echt multimedia apparaat gaat worden) meer geschikt voor een capacative scherm, dat beter werkt met gestures en een veel helderder beeld toe laat.
Maar ik ben sowieso geen fan van de UI, het ziet er een beetje afgeraffeld uit, maar ik vind het wel leuk dat ze zelfs het settings menu van WinMo aangepast hebben om het wat toegankelijker te maken.
Ik vind het wel knap dat de telefoon maar 9,9mm dun is, maar zo heb ik wel m'n twijfels over de batterij duur...
(Ook al heeft Toshiba aangegeven dat die in ieder geval zo goed is als een gemiddeld toestel zodra de TG01 beter geoptimaliseerd is)

En het Snapdragon platform is natuurlijk geweldig, al ben ik zelf meer benieuwd naar Nvidia Tegra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Tnx, heb ze erbij gezet :)

Ergens hoop ik dat Toshiba met deze telefoon het verschil wil maken en voor prima service wil gaan, maar Toshiba kennende (van de laptopmarkt dan) zal dat wel vies tegenvallen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162671

Unboxed: Toshiba TG01

Toch hoop ik op een Android versie van dit apparaat.

Edit: Hier staan nog wat specs voor de ts: TG01 Specs

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 162671 op 23-02-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Anoniem: 162671 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:39:
Unboxed: Toshiba TG01

Toch hoop ik op een Android versie van dit apparaat.

Edit: Hier staan nog wat specs voor de ts: TG01 Specs
Tnx :) ik heb de OP eventjes bijgewerkt met nieuwe informatie.

Edit: nu ook op de FP: reviews: Eerste indruk: Toshiba's smartphone

[ Voor 10% gewijzigd door Noxious op 26-02-2009 14:20 ]

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-07 14:27
1Ghz processor.... binnenkort gebruik je ze als desktop replacement ^^

Anoniem: 162671

Het gewicht is 129 gram. Staat op de officiele Toshiba-site productpagina. https://www.toshiba-europe.com/mobilerevolution/default.aspx

• TFZ61
  • Laatst online: 10:48
Erg mooi toestel. De specs zijn verbazingwekkend hoor!

Toestel is kwa formaat wel 'n stukje langer en breder dan de iPhone, die vind ik eigenlijk al aan de grote kant. Maar goed, deze komt op mijn lijstje te staan als eventuele opvolger van m'n oude N95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:45
Crazyanz schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:27:
1Ghz processor.... binnenkort gebruik je ze als desktop replacement ^^
Ben alleen wel benieuwd hoe dit in de praktijk invloed heeft op je batterij. Ik neem aan dat er wel een soort van speedstep-achtige functie in gebakken zal zitten. Als dat ding constant op 1Ghz draait zal je accu wel gauw leeg zijn - zeker ook met zo'n scherm.
Capaciteit van 1000mAh is niet extreem veel, mijn Tyt2n heeft het na 2 dagen al wel gehad bij gemiddeld gebruik (bellen - internetten - mailen - sms) en die heeft 1350mAh aan boord en draait op 400MHz.
Maar het is zeker een toestel om in de gaten te houden denk ik. Laat de early adopters maar goed hun ervaringen delen op GoT!

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
M-en-M schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 19:39:
En het Snapdragon platform is natuurlijk geweldig, al ben ik zelf meer benieuwd naar Nvidia Tegra.
Nvidia's Tegra platform is al verouderd voordat het uitkomt. Uit het laatste wat ik er van gehoord heb zou er een enkele ARM11 core (ARMv6 instructieset en architectuur) bij komen te zitten terwijl de Snapdragon met een Cortex-A8 core (ARMv7 architectuur) gecombineerd word.
Nvidia's chip zal dus veel meer op hun DSP's moeten terugvallen om de meeste dingen gedaan te krijgen. En waar DSP's zijn, zijn ook drivers..... uh, tenminste dat is de bedoeling, maar het Qualcomm verhaal laat vooral zien dat proprietary drivers op ARM gewoon een hel is.

Tenzij nvidia het roer heeft omgegooid en toch voor de Cortex gaat, verwacht ik daar niet te veel van. Hun vorige mobiele chipsets ben ik bovendien in real life ook nooit tegengekomen.

Maar over de TG01, ik loop wel warm voor die 1Ghz Cortex processor. Het is dat (blijkbaar) Windows Mobile geen/weinig profijt ervan heeft, maar ik ben benieuwd hoe snel browsen gaat (opbouwen van websites duurd, op alle huidige telefoons, langer dan het laden ervan), Flash playback is en of video's (youtube high quality :>) zonder morren wil afspelen onder Core Player.

[ Voor 20% gewijzigd door SirNobax op 28-02-2009 12:01 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Tnx :)

Ik zit toch wel uit te kijken naar deze als replacement voor m'n (niet lachen :P) HTC Magician :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Het lijkt duidelijk te zijn dat windows mobile 6.5 op de TG01 komt.

http://tweakers.net/nieuw...s-mobile-7-duiken-op.html

"De update komt in elk geval beschikbaar voor de Touch Diamond2 en de Pro2 van HTC en de TG01 van Toshiba."

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Mja er komt 6.1 op, en 6.5 wordt een beschikbare update inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Noxious schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:33:
Mja er komt 6.1 op, en 6.5 wordt een beschikbare update inderdaad ;)
Maar het kan zo zijn dat als de TG01 niet zo vroeg uitkomt, en 6.5 wel dat je meteen 6.5 krijgt en alleen kan kiezen voor een downgrade

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Mwah, met een beetje geluk zijn ze al in (voor)productie, dan gaan ze dat vast niet redden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-07 11:08
Heeft er iemand misschien al meer info over de release van dit toestel? Ik kan binnenkort mn abbo verlengen of opzeggen en zou erg graag dit toestel willen hebben.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2021
nog niks bekend ??

ik moet een andere tel. kopen dus ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Volgens Toshiba was het eerst "voor de zomer" en nu "deze zomer". Dat zegt dus nog niet zo veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 22:23

BLACKfm

o_O

*Schop dan maar*.

Dit moet mijn volgende telefoon worden, maar ik heb denk ik alle bronnen op internet al wel gelezen. Maar misschien heeft iemand nog informatie die ik nog niet gezien heb (en dat doeld dan voornamelijk op wat meer preciese details zoals de prijs en releasedatum)?

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Daar ben ik zelf inderdaad ook wel benieuwd naar, ik hoor er vrij weinig meer van helaas, en het lijkt me toch een leuke opvolger als ik over 6 maandjes een nieuwe mag uitzoeken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jero1ste
  • Laatst online: 27-05 09:58

Pentax K10D, Sigma 18-200 3.5-6.3 DC, Pentax-A 1:1.7 50mm, Pentax-M 1:1.7 50mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-07 05:42
Duurt te lang. Dan neem ik wel genoegen met een 800MHz Samsung i8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 10:21
Het toestel wordt in Duitsland al verkocht, op Ebay zie je ze voor tussen de 300-350 euro van eigenaar wisselen. Moet toch even bedenken of ik na de Toshiba G900 nog een keer dit merk wil. State-of-the-art techniek, maar beroerde ondersteuningen en geen of amper updates en een kleine userbase, waardoor het aantal tweaks ook beperkt is gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-06 14:57

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

In hoeverre is deze vergelijkbaar met de HD2?

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simsim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 13:30
Ik heb een TG01 via een bekende veilingsite uit de UK laten komen.
Ben er erg tevreden over en betaalde in januari slechts 200 euro voor splinternieuw toestel. Was wel simlocked door Orange maar dat is voor een paar euro te verhelpen en nu heb ik een goedkoop Ben abonnement met onbeperkt internet.

Enige nadeel vind ik de beperkte accuduur (bij veel gebruik haalde ik soms eind van de dag niet) en daarom een zwaardere accu gekocht en de orginele hou ik als backup. Als je meer wilt weten over dit toestel dan moet je echt een lezen in het forum van XDA-Developers... het is een pracht toestel met ongekende prijs tov specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Dat klinkt positief. Het is ook echt wel een powerhouse qua specs.
Ik vraag me af hoe stabiel de standaard ROM is van Toshiba, want daar staan ze niet echt goed om bekend (veel bugs enzo).
Ik heb zelf best lang gewacht voordat 'ie hier leverbaar was, dat bleef maar duren dus nu heb ik een Omnia Qwerty. Ook wel blij mee, en kan nu niet meer zonder hardwaretoetsenbord. :P
Pagina: 1