Toon posts:

(soms) traag internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds bijna een jaar een pc met Windows Vista.
Ik heb soms last van traag internet maar ik weet echt niet hoe dit komt!
Mijn zusje heeft ook Hetnet als provider en haar pc staat in de kamer er naast, zij gebruikt XP.
Als bij mij het internet traag is, is het bij haar nog gewoon op volle snelheid, dus ligt het aan deze computer.
Wat me ook is opgevallen is dat als ik de externe hardeschijf aanzet dat het internet dan altijd traag word, maar soms al staat deze uit is het internet ook erg traag. Mijn vraag is: weten jullie wat het probleem is en hoe ik het kan verhelpen?
Het kan natuurlijk vanalles zijn maar misschien kunnen jullie mij helpen dit raadsel op te lossen :P

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-03 14:58
Wat voor hardware gebruik je? Wifi, draadnetwerk? Direct aan een (adsl) modem of via een switch/router?

Mijn Pentium 3 machine thuis (XP ding) heeft met usb wifi meer moeite dan met de draadverbinding bijvoorbeeld.

Onder Vista eens strippen in de netwerkinstellingen, ip v6, de netwerk detectie service etc kan allemaal uit/weg.

Servicepacks en driverupdates willen ook nog wel eens een voordeel hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door marccom op 04-02-2009 14:49 ]

Whoop!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Geef aub meer informatie. Hoe ben je verbonden? Draadloos, direct, router, router achter router, switch?

Draaien er torrent op de achtergrond?

Zit je draadloos via een USB stick? Op een USB 1.x of USB 2 poort? Wellicht vreet de externe harde schijf alle bandbreedte op.

Spyware of trojans die je verbinding belasten? Heb je je systeem al gescanned?

Geeft een reboot verbetering?

Etc.

Verwijderd

Topicstarter
- Ik en mijn zusje hebben allebei internet via WIFI, met een ontvanger die niet in een usb poort zit maar er zit een kaartje in de computer en uit de achterkant steekt een antenne.
- Geen torrents
- Gister gescanned met Mcafee, vond niets
- Reboot helpt niet altijd, soms wel.